הבלוג שלנו

סיכום שנת 2017 בקידום ממומן בגוגל ותחזית לשנת 2018

'Gilad Sasson'
31 בדצמבר 2017
זמן קריאה: 5 דקות

2018 במרחק נגיעה ואוטוטו מתחילים את הספירה לאחור להכרזת שנה חדשה. ניצלנו את הרגעים האחרונים של 2017 ובישלנו עבורכם מנת סיכום של שינויים, מגמות, שיפורים ותוספות בקידום הממומן בגוגל לשנת 2017. ולקינוח – מבט חטוף ומתוק לפיצ'רים המתוכננים בגוגל אדוורדס לשנת 2018. אז קריאה טעימה ושיהיה בתיאבון.

 

השינויים והפיצ'רים המובילים בגוגל אדוורדס לשנת 2017

הממשק החדש של גוגל אדוורדס: המשתמש תמיד צודק

קבלו במחיאות כפיים את ממשק המשתמש החדש של גוגל אדוורדס! הפלטפורמה האהובה עלינו עברה Make Over מוצלח ביותר שמספק לא רק חדשנות אלא גם יעילות ואפקטיביות למפרסמים. הממשק החדש מנגיש את הפונקציות השימושיות ביותר, מספק דוחות משופרים הכוללים נתונים רלוונטיים ואפשרות לניהול נתונים אונליין. וגולת הכותרת היא התאמה מירבית של הקמפיינים ליעדי העסק.

איך זה עובד? בתהליך הקמת קמפיין חדש המערכת תציע למפרסם רעיונות להקמה וניהול הקמפיינים, במטרה למקסם את תוצאות הקמפיין ולעמוד ביעדי המפרסם. סקירת השינויים העיקריים בממשק החדש תוכלו למצוא במדריך השינויים בממשק החדש של Google AdWords.

הממשק החדש של גוגל אדוורדס 2017

קמפיין אוניברסלי גם לפרסום אפליקציות

כבר ב2016 נהנו מפרסמים בגוגל מהחידוש שנקרא: "קמפיין אוניברסלי" וכעבור שנה מספקת גוגל את החידוש גם לאפליקציות. הקמפיין האוניברסלי מאפשר לבעלי אפליקציות לפרסם בכלל הנכסים של גוגל: מנוע החיפוש, רשת המדיה,  Gmail, YouTube& Google Play. והכל, דרך קמפיין אחד בלבד.
ומה עם הקריאייטיב? כל שתדרשו זה להוסיף 4-6 משפטים קצרים, תקציב, מיקום והצעת מחיר, כל היתר יבוצע בצורה אוטומטית על ידי מערכת האדוורדס שתשתמש ברעיונות הטקסט שלכם ובתמונות מתוך חנות האפליקציה  ותעצב מגוון מודעות בפורמטים שונים לרשתות השונות.

איך נלמד אם לא ננסה?  

זוכרים את קטגוריית הניסויים בממשק הישן? יכולנו לבצע ניסויים על טיוטות קמפיינים ולהחליט על שינויים בהתאם לתוצאות. בממשק החדש של אדוורדס התווסף פיצ'ר מפנק של A/B טסט למודעות תחת "טיוטות וניסויים" המאפשר ביצוע ניסויים על המודעות עצמן. הפיצ'ר החדש מאפשר להשוות ביצועי מודעות, לשנות מילות חיפוש ולהחליף כותרות בהתאם לביצועים. לבסוף, בלחיצת כפתור אחת, תוכלו לפרסם את כל השינויים לקמפיין המקורי עליו בוצע הניסוי.

A/B טסט למודעות - גוגל אדוורדס 2017

חריגה זו לא מילה גסה

מגבלת תקציב היא חיה מוכרת ולכן חשוב לדעת שגוגל הגדירה מחדש את אפשרות החריגה מהתקציב היומי.
עד כה, בכל קמפיין בו הגדרנו תקציב יומי, גוגל שיקפה בפנינו את זכותה לחרוג מהתקציב ב20% במטרה לסייע בעמידה ביעדים. החל מאוקטובר 2017, גוגל פרסמה הודעה רשמית שזכות החריגה גדלה מ-20% ל-100%! במילים אחרות, גוגל יכולה לחרוג ולבזבז עד כפול מהתקציב היומי שהגדרתם. אז במידה ואתם עובדים עם תקציב מוגבל וקשוח, כדאי להגדיר תקציב נמוך יותר כדי למנוע חריגות מסוכנות. מלבד זאת, הכדור בידיים של גוגל.

Lookalike באדוורדס: חפש את הדומה

שיגעון הLookalike התחיל כבר בפייסבוק והפך לשיטת הטרגוט האהובה על המפרסמים. גוגל ניסתה לעמוד בקצב והשיקה את ה"קהל דומה" לרשת המדיה וסוף סוף החידוש הנפלא הגיע גם לרשת החיפוש. מעתה תוכלו לתרגט את קמפיין החיפוש שלכם לרשימות "קהל דומה" שיצרתם מרשימות קיימות. התרגוט החדש יאפשר לכם להגיע לקהל רלוונטי, בעל תכונות משותפות לצרכנים קודמים. או במילים אחרות- קהל איכותי, רלוונטי ובעל סיכוי גבוה לביצוע המרה.

קניות או לא להיות

קמפיין קניות במובייל? יש לנו חדשות טובות! אדוורדס השיקה מודעת קטלוג אינטראקטיבית שמציעה לגולש קטלוג תמונות של מוצרים רלוונטיים. אז איך זה עובד? המפרסם מקבץ מבחר מוצרי צריכה שהוא מעוניין להציג בשילוב תמונות לייף סטייל לבחירתו. כשגולש יחפש מוצר כללי בגוגל, הוא יקבל קטלוג עם מגוון מוצרים. בלחיצה על המודעה, הקטלוג יתרחב ויציג את המוצרים הרלוונטיים כך שהגולש יוכל ל"דפדף" ביניהם מבלי להיכנס לשום קישור, מה שאומר – בלי תשלום על קליק! כך נהנה המפרסם ממיתוג העסק, חשיפת לקטלוג המוצרים שלו ותשלום נמוך על קליקים.
פרסום קמפיין קניות במובייל

כשזה נוגע לקניות, גוגל לא נחה לרגע ומוציאה גם את  Promotion Extensions. תוסף חדש של קידום מכירות שיופיע תחת "מודעות ותוספים" ובאמצעותו תוכלו לעדכן מבצעים, קופונים והנחות שיתווספו כהרחבה למודעת הטקסט שלכם, כל זאת מבלי לערוך מחדש את מודעות הטקסט. התוסף לא רק יבליט את המודעה אלא גם ימשוך את הגולש לנצל את המבצע, או ב  מילים אחרות – שיעור קליקים ויחס המרה בשמיים.

תוסף קניות בגוגל אדוורדס

יש מקום לקינוח? פי'צרים מתוכננים בגוגל אדוורדס לשנת 2018

פרסום בגוגל 2018

ישן OUT  חדש IN

השקת ממשק אדוורדס החדש ב-2017 הפחידה מעט את המפרסמים החוששים משינוי ובוטחים בישן והמוכר. גוגל התחשבה בתקופת ההסתגלות והשאירה את הממשק החדש בגדר אופציה, נתנה לנו לבחון, לרחרח, להתנסות ולשוב במהרה לממשק הישן. עם זאת, תקופת ההסתגלות עומדת להסתיים וב-2018 הממשק החדש יהפוך ליחיד ומיוחד ואנחנו רוצים שתהיו מוכנים. אז שנסו מותניים, נקו משקפיים, תנשמו עמוק ותתחילו לעבוד על הממשק החדש.

מהיר ועצבני 18

משתמשים רבים התלוננו לגוגל על טעינה איטית של העמודים המקודמים בשל הטמעת פיקסלים וקודים למעקב. הטעינה האיטית משפיעה באופן ישיר על יחס ההמרה, אם העמוד לא נפתח – המשתמש לא יחכה, במיוחד בעולם המובייל המהיר. גוגל נענתה לבקשתנו והציגה את ה-Parallel Tracking כפתרון המושלם. בשנת 2018 מתכננת גוגל להשיק את שיטת המעקב החדשה, באמצעותה המשתמש יועבר ישירות לעמוד הנחיתה בזמן שנתוניי המפרסם והמשתמש עוברים עיבוד מאחורי הקלעים.

התכוננו לנחיתה

בהמשך למאמצי גוגל לשפר את חוויית עמוד הנחיתה, בקרוב תוכלו ליהנות מדוח חדש לניתוח ביצועי עמוד הנחיתה. הדוח יכיל מידע שימושי וטיפים לשיפור חווית המשתמש בעמוד. כך יוכלו מפרסמים רבים להשלים את פערי הUX שלהם וללמוד כיצד לשפר את חווית המשתמש ודף הנחיתה שלהם. דף נחיתה מוצלח לא רק יעלה את ציון האיכות שלכם אלא גם ישפר את יחס ההמרה ונראות המותג שלכם.

לסיכום, שנת 2017 הייתה רוויה בשינויים ושיפורים בממשק של גוגל אדוורדס, ונדמה שגם ב2018 נזכה להפתעות מרגשות. החל מחדשנות בנראות ובנגישות ועד לפיצ'רים יעילים שנבנו במיוחד עבורנו, כל שנותר הוא להסתגל לשינוי, לנצל את החדשנות ולשפר את ביצועינו.
המשיכו לעקוב אחרינו לעוד טיפים שייעלו את תהליך הפרסום בגוגל. מעוניינים בניהול קמפיינים מקצועי ואפקטיבי בגוגל ובפייסבוק? צרו איתנו קשר