הבלוג שלנו

למה קידום אורגני (עדיין) חשוב?

shlomit
29 באוגוסט 2019
זמן קריאה: 5 דקות

למה קידום אורגני חשוב 2019

השמועות על מותו של SEO רצות בערך מאז הולדתו של תחום קידום האתרים האורגני, בסוף שנות ה-90 של המאה הקודמת. בינתיים הדומיין seodead.net מוצע למכירה ו-SEO ממשיך להתקיים, גם אם בצורה שונה מזו שראשוני מקדמי האתרים קיוו אליה.

 

נכון ל-2019 מספר החיפושים היומיים בגוגל נע בין 5.5 מיליארד ל-2 טריליון, וכל עוד אנשים ממשיכים לחפש בגוגל הקידום האורגני ממשיך להיות רלוונטי עבור עסקים ויצרני תוכן לסוגיהם.

 

כך לדוגמה, לביטוי "צימר בצפון" יש 110,000 חיפושים בחודש, ולחיפושים עוד יותר ארוכים וספציפיים כמו "צימרים בצפון לזוגות עם בריכה פרטית מחוממת" לדוגמה יש 70 חיפושים חודשיים בממוצע. ויש להם גם לא מעט תחרות, אם נשפוט לפי מספר התוצאות שגוגל מחזירים לכל חיפוש כזה.

גוגל אורגני - מס' תוצאות

אבל רק חלק קטן מהתוצאות האלה בכלל גלוי לעין האנושית: רובם מוסתרים היטב בעמוד השני ומטה. ומה יוצר את ההבדל בין אלמוניות מוחלטת ובין מיקומים ששולחים מבקרים לאתר בקביעות? התשובה היא קידום אורגני (או SEO, אופטימיזציה למנועי חיפוש).

 

מה זה SEO?

SEO הוא סדרת הפעולות שנעשות כדי לשכנע את גוגל שהדף שלכם הוא התוצאה הרלוונטיות ביותר עבור שאילתת החיפוש הנתונה. גם למכונה משומנת כמו גוגל לא קל לבחור את הדף המתאים ביותר בין מיליון האפשרויות. לשם כך הוא נעזר בכל מיני גורמים, כמו ההופעות של מילת החיפוש בטקסט, מבנה הדף, הקישורים אליו ועוד. אתרים שהצליחו לתמרן את הגורמים האלה לטובתם יכולים ליהנות מזרם קבוע של מבקרים בחסות מנוע החיפוש הגדול בעולם.

 

אז נכון שאלגוריתם הדירוג של גוגל משתנה לעיתים קרובות והוא עלול לזרוק אתרים בין לילה מראש התוצאות אל תהום הנשייה. ואם זה לא מספיק, גם מבנה התוצאות משתנה כל הזמן, התוצאות הממומנות תופסות שטח גדול ובולט יותר, ויותר ויותר חיפושים מחזירים תוצאות ישירות מגוגל. ועדיין, ל-SEO יש כוח שאין שלאף ערוץ שיווק דיגיטלי אחר.

 

כמה סיבות להמשיך ולעשות SEO

  1. יותר משתמשים מקליקים על התוצאות האורגניות

שיעור ההקלקה על התוצאות האורגניות הוא גבוה משמעותית בהשוואה לשיעור ההקלקה על התוצאות הממומנות. לפי נתונים של Smart Insight מ-2018, רק 6% מהמשתמשים בגוגל מקליקים על התוצאה הממומנת. לפי מחקר אחר מאותה שנה כ-70% מהתנועה מגיעה לאתרים המופיעים בעשר התוצאות האורגניות הראשונות. כך שגם אם יש לכם תקציב אינסופי לקידום ממומן בגוגל (ורוב הסיכויים שאין לכם) קידום אורגני על אותם ביטויים עדיין יביא יותר תנועה. כמו כן, אתרים המופיעים במיקומים אורגניים גבוהים נהנים מיוקרה מסוימת, והמיקומים תורמים לאמינות ולמוניטין של האתר.

 

  1. קידום אורגני הוא השקעה לטווח ארוך

שלא כמו קידום ממומן וערוצי פרסום אחרים (מפרסום ברשתות חברתיות ועד שיווק אופליין מסורתי), שבהם התנועה מגיעה כל עוד משלמים ישירות לגוגל/פייסבוק/טאבולה/אאוטבריין, השקעה בקידום אורגני יכולה להמשיך ולהביא תנועה חודש אחרי חודש, גם אם יש לכם תקציב מוגבל. אומנם קידום אורגני לא בא לגמרי בחינם והוא דורש השקעה של זמן, מאמץ ומשאבים, אבל שלא כמו בקידום ממומן התנועה לא תצנח ברגע שתחתכו את תקציב המדיה.

תנועה ממומנת מול תנועה אורגנית

  1. באמצעות קידום אורגני אפשר להגיע לקהל היעד הפוטנציאלי

הרבה מהלקוחות הפוטנציאליים פונים לגוגל כדי לפתור בעיה מסוימת, אבל הניסוח של שאילתת החיפוש יכול להשתנות לפי כוונות המחפשים.

 

לדוגמה, אם המוצר שאתם משווקים הוא חברה לקידום אתרים, יכולים להגיע אליכם מבקרים שמחפשים תשובות לשאלות האלה:

– איך לעשות שהאתר יופיע בגוגל

– איך להיות מקום ראשון בגוגל

בשלב מתקדם יותר, כשאותם מחפשים יבינו שיש דבר כזה קידום אתרים ויש חברות שעוסקות בזה, הם יתחילו לשאול את גוגל על מחירים, המלצות, חברות קידום אתרים באזור, ואולי גם על שמות של חברות והתמחויות ספציפיות.

 

כל שלב כזה במסע החיפושים של הלקוחות הפוטנציאליים מספק הזדמנות לכתוב תוכן שיענה על השאלות ויפתור את הבעיות שלהם. אומנם לחלק גדול מהשאילתות האלה אין נפח חיפוש עצום, אבל הן מהוות חלק ניכר משאילתות החיפוש שמביאות תנועה לאתר.

 

  1. המתחרים שלכם (כנראה) עושים SEO

לא משנה אם אתם עסק מקומי או חנות אינטרנט, אם אי אפשר למצוא אתכם בגוגל על מילות המפתח העיקריות בתחום – כנראה שאפשר למצוא מישהו אחר שמציע אותו מוצר או שירות, והלקוחות הפוטנציאליים שלכם כנראה יגיעו אליו. מחקרים גם מראים שלא מספיק להיות בעמוד התוצאות הראשון: שיעור ההקלקה יורד משמעותית ככל שהמיקום נמוך יותר: בממוצע, התוצאה הראשונה מקבלת 30% מההקלקות, התוצאה השנייה – רק 15%, תוצאות 3–5 כבר מקבלות רק בין 5% ל-10% מההקלקות, ושאר המיקומים בעמוד הראשון מסתפקים בכ-2.5% הקלקות בממוצע. כך שאם אתם נמצאים בתחתית העמוד הראשון, או בעמוד השני ומטה, כנראה שתקבלו רק נתח קטן מהתנועה ובהתאם גם לידים והמרות.

 

אבל אל תתייאשו, לחוסר הצדק המשווע הזה יש גם יתרונות: אם המתחרים שלכם עוברים אתכם בתוצאות הם כנראה עושים משהו טוב, ואפשר לנתח את הפעילות שלהם ולקבל מהם רעיונות.

 

 

לסיכום, קידום אורגני מאפשר לכם להגיע אל קהל היעד איפה שהם ממילא נמצאים – שואלים את גוגל שאלות. ואם אתם לא תהיו שם, אותם לקוחות פוטנציאליים יגיעו אל המתחרים. מעוניינים להתחיל? צרו איתנו קשר.