הבלוג שלנו

דו"ח Web Core Vitals – מהו ואיך הוא ישפיע על הדירוג בגוגל?

shlomit
shlomit
22 ביוני 2020
זמן קריאה: 2 דקות

גוגל הוסיפו לאחרונה דו"ח חדש ל-Search Console. דו"ח נתונים בסיסיים על החוויה באינטרנט או Web Core Vitals לא בא רק להחליף את דוח המהירות הקודם, אלא הוא ישמש גם פקטור באלגוריתם הדירוג של גוגל מתישהו במהלך 2021.

 

מהו דו"ח נתונים בסיסיים על החוויה באינטרנט (Web Core Vitals)?

הדו"ח החדש בסרץ' קונסול מורכב משלושה מדדים הקשורים לחוויית המשתמש: מהירות הטעינה, אינטראקטיביות ויציבות הגלישה:

LCP (Largest Contentful Paint) – מדד זה מתייחס למהירות הטעינה של הדף ומודד את משך הזמן הנדרש עד שעיקר התוכן בדף נטען ומוצג למשתמש.

משך הזמן האידיאלי יהיה 2.5 שניות או פחות; בין 2.5 שניות ל-4 שניות המצב הוא טעון שיפור, וטעינה של יותר מ-4 שניות כבר נחשבת איטית. בנוסף, גוגל הדגישו שלפחות 75% מהדף צריך להיטען בתוך 2.5 שניות כדי להיחשב לדף מהיר.

LCP - מדד חוויית אינטרנט

 

FID (השהיה לאחר קלט ראשוני) – מדד זה מעריך את מידת האינטראקטיביות של הדף, ובוחן את מהירות התגובה של הדף לפעולות כמו הקלקה על קישור או כפתור, הזנת טקסט בשדה ריק, פתיחת תפריט, מילוי תיבת סימון בטופס וכדומה. המדד אינו מתייחס לפעולות מתמשכות כמו גלילה או הגדלה והקטנה של תצוגת הדף.

אופטימלית, 75% מהדף יהיה אינטרקאטיבי בתוך פחות מ-100 שניות, ויותר מ-300 שניות הדף כבר ייחשב לאיטי.

FID - מדד מהירות

 

CLS (Cumulative Layout Shift) – מדד זה הוא החדש והמוכר פחות מבין השלושה והוא מתמקד ביציבות הוויזואלית של הדף, או בהעדרה, כלומר, בתזוזות פתאומיות של הדף בזמן טעינת התוכן. הכוונה היא בעיקר למצבים שבהם תצוגת הדף משתנה בעקבות טעינה של אלמנטים, והמשתמש מוצא את עצמו מקליק על מודעה או סתם מתעצבן, במקרה הטוב, או מאשר הזמנה נגד רצונו, במקרה הפחות טוב. חשוב לציין שהמדד אינו מתייחס לתזוזות צפויות ורצויות בתצוגת הדף, כמו כאלה הנגמרות מהקלקה על כפתורים או קישורים.

המדד נע בין 0 (ללא תזוזות) ל-1 (מספר התזוזות המקסימלי), והמדד האידיאלי צריך להיות קרוב ל-0 ככל האפשר.

CLS - מדד חוויית משתמש

 

את דוחות חוויית האינטרנט אפשר למצוא ב-Search Console, וגם בכלי בדיקת המהירות של גוגל ובדו"ח חוויית המשתמש של כרום. הדוחות מתייחסים הן לנתוני המעבדה והן לנתוני השדה, והם מודדים את חוויית המשתמש במחשב ובמובייל בנפרד.

מדדי web core vitals

 

גורם הדירוג החדש חוויית המשתמש

פקטור הדירוג העתידי יורכב ממדדי חוויית המשתמש כפי שהם מוצגים בדו"ח החדש בקונסול  וממדדים נוספים:

– התאמה לגלישה ממכשירים ניידים

– בטיחות הגלישה

– שימוש בפרוטוקול מאובטח (https)

– הימנעות משימוש במעברונים (interstitial Ads)

 

אומנם ייקח זמן עד שכל המדדים האלה ישתלבו באלגוריתם הדירוג של גוגל וישפיעו על המיקומים בתוצאות החיפוש, אבל חשוב לזכור שאתרים איטיים המציעים חוויית משתמש טעונת שיפור יכולים לפגוע לא רק במיקומים אלא גם בהמרות, בתנועת המבקרים החוזרים ובאופן כללי במוניטין של האתר או העסק.

2019© נקודה שיווק באינטרנט