הבלוג שלנו

קידום אתרים אורגני מול קידום אתרים ממומן

Gilad Sasson
Gilad Sasson
21 בפברואר 2016
זמן קריאה: 5 דקות

קידום אתרים אורגני וקידום ממומן הן שתיים מהשיטות היעילות ביותר להבאת תנועה לאתר. לכל אחת מהשיטות יש יתרונות וחסרונות, והבחירה ביניהן תלויה גם בתקציב, ביעדי השיווק ובצרכים הייחודיים של כל לקוח.

קידום אתרים אורגני מול קידום ממומן – מה ההבדלים?

בקידום אתרים אורגני (SEO, ראשי תיבות של Search Engine Optimization), המטרה היא להגדיל את מספר המבקרים באתר באמצעות שיפור המיקומים בתוצאות החיפוש האורגניות (כלומר הרגילות, הלא ממומנות) במנוע החיפוש.

קידום אתרים ממומן (PPC, ראשי תיבות של מודל התשלום הנפוץ Pay Per Click), היא שיטת פרסום במנועי חיפוש, ובה המפרסמים מציעים הצעות מחיר כדי להופיע בתוצאות הממומנות בחיפושים של מילות מפתח מסוימות והם משלמים רק על מודעות שמשתמשים מקליקים עליהן.

קידום אתרים אורגני מול קידום ממומן

 

קידום אתרים אורגני – יתרונות וחסרונות

יתרונות:

אמינות וחשיפה: מיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש האורגניות מבטיחים גם חשיפה גבוהה לאתר וגם לרוב נתפסים בעיני לקוחות פוטנציאליים כאמינים יותר, מכיוון שלא מדובר בפרסום בתשלום.

פוטנציאל להחזר השקעה: תוצאות אורגניות לרוב מקבלות יותר הקלקות מתוצאות ממומנות, ולכן גם יותר המרות ורווחים, ולבסוף גם החזר השקעה יציב.

קידום אורגני - מחקר

תמונה: chitika.com

חסרונות:

התוצאות אינן מידיות: קידום אתרים אורגני הוא תהליך ממושך ויכולים לעבור כמה חודשים עד שייראו תוצאות. עם זאת, עבודת קידום אורגני יעילה תוביל לתנועת משתמשים איכותית ועקבית ולהחזר השקעה נאה.

תחרות: בכמה תחומים ומילות מפתח התחרות מאוד נוקשה (בעיקר בקידום אתרים באנגלית), ואתם עלולים למצוא את עצמכם במאבק מפרך נגד חברות ענק עם תקציבים עצומים, ועם מעט מאוד סיכויים להתקרב אל עמוד התוצאות הראשון.

עדכונים תכופים: עדכון אלגוריתם החיפוש של גוגל או אלגוריתם חדש עלולים לשנות משמעותית את תוצאות החיפוש, לדרדר את המיקומים ולזרוק לפח את כל הזמן והכסף שהושקע בהשגתם.

קידום אתרים ממומן – יתרונות וחסרונות

יתרונות:

תנועה מידית: בקידום אתרים ממומן יכול לעבור זמן קצר מרגע יצירת הקמפיין ועד הופעת המודעה בראש תוצאות החיפוש.
– שליטה מלאה: בקידום ממומן יש לכם שליטה מלאה על נוסח המודעה, על מילות החיפוש שהיא תופיע בהן ועל דף הנחיתה שאליו יישלחו המשתמשים לאחר שיקליקו על המודעה.

לעדכונים אין השפעה: שלא כמו בקידום אורגני, בקידום אתרים ממומן לעדכוני האלגוריתם של גוגל אין כל השפעה על המיקומים.

נוכחות כפולה בתוצאות החיפוש: מודעות PPC מאפשרות לאתרים לתפוס שטח כפול בדפי התוצאות של גוגל, גם בתוצאות הממומנות וגם באורגניות.

אפשריות מיקוד: בקידום ממומן בגוגל אפשר למקד את הקמפיינים במיקומים גאוגרפיים ספציפיים כדי לפנות אל הלקוח הפוטנציאלי האידיאלי. (בקידום ממומן בפייסבוק ובפלטפורמות אחרות אפשר גם למקד את הקמפיינים לפי נתונים דמוגרפיים נוספים כמו גיל ומין, וגם לפי תחומי עניין ועוד).

חסרונות:

מחיר: קמפיין קידום ממומן שלא הוגדר ותוכנן כהלכה יכול לעלות ביוקר, והתוצאה עלולה להיות תקציב מרוקן ובלי כל תוצאות.
– נדרש ידע מקיף: קידום אתרים ממומן מחייב ידע וניסיון, ולכן עסקים רבים פונים לחברות שיווק באינטרנט כדי שאלו ינהלו עבורם את הקמפיינים.

אופטימיזציה קבועה: אי אפשר פשוט להעלות את הקמפיין ולשכוח ממנו; כדי שהמודעות יעבדו ביעילות יש לבדוק את הקמפיין ולשפר אותו בקביעות.

החזר השקעה בקידום אתרים ממומן מול קידום אורגני:

מצד אחד, קידום אתרים אורגני הוא השקעה משתלמת לטווח ארוך, ואתרים שמגיעים למיקומים גבוהים בגוגל ושומרים על המיקומים מרוויחים תנועה (והכנסה) קבועה מהתנועה האורגנית. מצד שני, כדי להגיע למיקומים גבוהים בתוצאות האורגניות של גוגל יש להשקיע הרבה זמן וכסף, לייצר תוכן ייחודי, להתמודד עם מתחרים ועם שינויי האלגוריתם התכופים. קמפיינים של קידום ממומן יכולים להביא תוצאות מידיות, ומי ששולט בגוגל אדוורדס גם יכול להגדיל את ההמרות בהשקעה מינימלית, להחזיר לקוחות עבר או להמיר מתעניינים באמצעות קמפיינים רימרקטינג, ולהגיע לעוד הישגים שמקידום אתרים אורגני בלבד יהיה קשה להגיע אליהם.

איזו שיטת קידום אתרים טובה יותר לשיפור שיעור ההמרה?

קידום אתרים ממומן נחשב לדרך יעילה יותר לשיפור שיעור ההמרה. קידום אתרים אורגני אמנם לרוב מביא יותר תנועה, אבל לא תמיד יש קשר ישיר בין מספר המבקרים למספר ההמרות. אחת הסיבות היא שגוגל עלולים להציג דף שונה מזה שתכננתם. לעומת זאת בקידום אתרים ממומן אפשר להתמקד במספר ביטויים או מוצרים, ליצור מספר מודעות וקריאות לפעולה ייחודיות, וגם להשתמש בתוספים של מודעות גוגל (כמו תוספים חברתיים, דירוגים, תוספים להתקשרות וכדומה) ובקמפיינים של רימרקטינג כדי לחזק את שיעור ההמרה.

קידום אתרים ממומן או אורגני – מה מתאים יותר להצלחה מידית?

הדעה הרווחת היא ש-PPC היא שיטה יעילה יותר לטווח הקצר, מכיוון שקמפיינים לקידום ממומן אינם דורשים תכנון מוקדם ואפשר להעלות את המודעות בו במקום. אף על פי כן, אם מקדמים ביטויים לא תחרותיים עבור אתרים מבוססים וידידותיים למנועי החיפוש – קידום אתרים אורגני יכול להביא תוצאות מהירות לא פחות מקידום ממומן. גם תוכן ויראלי יכול להביא לחשיפה גדולה בפרק זמן קצר ולהגדיל את התנועה האורגנית לאתר במהירות.

קידום אורגני וממומן למיתוג העסק

לקידום אתרים אורגני יש יתרון בתחום המיתוג: באמצעות קידום אורגני בלבד מותגים יכולים להשתלט על כל עמוד התוצאות הראשון בגוגל, כולל על ה-Knowledge Graph.

מיתוג העסק בקידום אורגני מול קידום ממומן

 

איזו שיטת קידום נוחה יותר למדידה?

הממשק של גוגל אדוורדס מאפשר למדוד את כל ההיבטים של קמפיין הקידום הממומן כולל שיעור ההקלקה, ציון האיכות ושיעור ההמרה. ואם מייבאים את היעדים ואת מעקב ההמרות מגוגל אנליטיקס גם קל יותר לאמוד את הערך של כל קליק.
מאז הסירו גוגל את כל המידע על מילות המפתח בגוגל אנליטיקס, איתור המידע והמדידה של הקמפיינים האורגניים נעשו מאתגרים יותר. אף על פי כן, בגוגל אנליטיקס עדיין יש מידע רב על הגורמים המשפיעים על הקידום בגוגל וב-Google Search Console אפשר להשיג נתונים על מילות החיפוש האורגניות (לפחות בינתיים).

קידום אתרים ממומן - הממשק של גוגל

 

קידום אורגני או ממומן: מה מתאים יותר לקידום ברשתות חברתיות?

קידום ברשתות חברתיות הוא חלק חשוב מאסטרטגיית הקידום האורגני (ואם הוא לא – הוא צריך להיות), וידוע שגם גוגל מייחסים חשיבות לפעילות במדיה החברתית בדירוג האתר.

המדיה החברתית יכולה להביא תועלת גם לקמפיין הקידום הממומן בכמה דרכים, למשל איסוף מידע על לקוחות פוטנציאליים מפלטפורמות חברתיות והוספתם לרשימת הרימרקטינג.

מתי לשלב בין קמפיין קידום אורגני וממומן?

קידום אתרים אורגני וממומן יכולים להשלים זה את זה בכל מיני דרכים. למשל, קמפיין קידום ממומן יכול לעזור להשיג מידע בעל ערך על מילות המפתח המביאות תנועה לאתר. התנועה האורגנית יכולה לעזור ולבנות רשימת לקוחות פוטנציאליים אמינה, וזו יכולה לשמש לקמפיינים רימרקטינג עתידיים. אפשר להשוות בין שיעורי ההקלקה בשתי השיטות ולבחור את נוסח המודעה והתיאור האפקטיבי ביותר ועוד.
לסיכום, קידום אתרים ממומן יכול להביא תוצאות מידיות, ואם יש תקציב מספיק גדול אפשר להשתלט על התוצאות הראשונות בגוגל. בקידום אתרים אורגני עובר יותר זמן עד שרואים תוצאות, אבל אם מצליחים להגיע למקומות גבוהים אפשר לראות מהם הכנסה קבועה ויציבה לאורך זמן. בשורה התחתונה, רוב האתרים ירוויחו משילוב בין קידום אתרים אורגני וממומן, אבל אם צריך לבחור רק באחד – התשובה תלויה בתקציב וביעדי הפרויקט.

מחפשים חברה לקידום אתרים אורגני וממומן? צרו אתנו קשר ונשמח לעזור לכם.

2018© נקודה שיווק באינטרנט