הבלוג שלנו

סיכום תשע"ה (2015) בקידום אורגני בגוגל

Gilad Sasson
Gilad Sasson
26 באוגוסט 2015
זמן קריאה: 4 דקות

כמדי שנה, בעיתוי מקרי לפני ראש השנה, יוצא דו"ח הגורמים שהשפיעו על דירוג האתרים בגוגל בשנה האחרונה. הדו"ח החדש של MOZ הציג מידע שנאסף מ-150 אנשי קידום אורגני בגוגל, והוא כלל גם תחזיות שלהם בנוגע לגורמים בקידום האורגני שהשפעתם תפחת, תגדל או לא תשתנה. בנוסף, MOZ ערכו מחקר קורלציה מקיף שבדק את המתאם בין אתרים ודפי אתר ומיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל.

בקצרה, לקישורים, מילות מפתח ותוכן עדיין יש את המתאם הגבוה ביותר עם מיקומים גבוהים בגוגל. למדדים חברתיים ולמשתנים כמו אורך שם הדומיין יש השפעה פחותה על המיקומים בגוגל. קישורי ספאם, תוכן כפול ודל הם הגורמים השליליים המשפיעים ביותר על הדירוג בגוגל.

ובהרחבה – הגורמים המשפיעים על קידום אורגני בגוגל 2015

1. גורמים כלליים

החלק הזה של הדו"ח התייחס לגורמים הכלליים, on-site ו-off-site, ובו התבקשו הנשאלים לדרג מ-1 עד 10 את השפעתם של גורמים כמו קישורים, שימוש במילות מפתח, מדדי תוכן ומדדים חברתיים הן ברמת הדף והן ברמת הדומיין על המיקומים בגוגל.

גורמים כלליים המשפיעים על הקידום בגוגל 2015

הקישורים והתוכן צוינו כגורמים המשפיעים ביותר על המיקומים בגוגל.

כמות, איכות וסמכות הקישורים ברמת הדומיין וברמת הדף הם הגורמים החשובים ביותר, ואחריהם הרלוונטיות של התוכן ושימוש נכון במילות מפתח.

מדדים חברתיים ברמת הדף, כמו מספר השיתופים שקיבל בפייסבוק, טוויטר וגוגל פלוס, צוינו כגורמים המשפיעים פחות, וכך גם גורמים כמו אורך שם הדומיין, הסיומת של הדומיין העליון (אם הוא com, net וכדומה).

 

2. שימוש במילות מפתח בדף

בחלק הזה נשאלו המשתתפים בסקר על שימוש במילים ובביטויים מפתח בחלקים שונים של הדף כמו בתגיות מטא (כותרת ותיאור), בכותרות משנה, בתגיות אלט וכדומה.

מילות מפתח - גורמים משפיעים בקידום בגוגל 2015

כאן נמצא ששימוש במילות מפתח בכותרת החיצונית (Title) הוא הגורם המשפיע ביותר על קידום האתר בגוגל, אחריו שימוש במילות המפתח בגוף הטקסט, ושימוש בווריאציות או מילים נרדפות של ביטויי המפתח.

הגורמים המשפיעים פחות הם מילות מפתח המודגשות ב-Bold, Italic וכדומה, מילות מפתח בתגיות אלט וכן באנקור טקסט בקישורים פנימיים.

 

3. שימושים במילות מפתח בדומיין

ברמת הדומיין, להימצאות של מילות מפתח בשם המדומיין בהתאמה מדויקת יש את ההשפעה הגדולה ביותר. מילות מפתח בסאבדומיין ובסיומת של הדומיין העליון יש השפעה פחותה על הדירוג.

 

4. אלמנטים שאינם קשורים למילות המפתח

החלק הזה שאל על אלמנטים שאינם קשורים לשימוש במילות מפתח או בקישורים כמו אורך הטקסט, מהירות הדף וכדומה.

ברמת הדף, תוכן ייחודי והתאמה לגלישה מהמובייל הם הגורמים המשפיעים ביותר בקטגוריה הזאת. חשיבות גבוהה יוחסה גם לשיעור ההקלקה היחסי מתוצאות החיפוש בגוגל ולמהירות הדף. לשימוש ב-Open Graph של פייסבוק או ב-Twitter Cards יוחסה החשיבות המועטה ביותר.

גם ברמת הדומיין לייחודיות התוכן יש ההשפעה הגדולה ביותר, ואחריו לשימוש בעיצוב רספונסיבי או בהתאמה למובייל בדרך אחרת ולשיעור ההקלקה המצטבר. לקרבה לתאריך התפוגה של הדומיין ולשימוש במקפים בשם הדומיין יש החשיבות הפחותה ביותר ברמת הדומיין.

 

 

 

5. השפעת הקישורים על קידום בגוגל ב-2015

בנושא הקישורים לא נמצא הבדל גדול בין המדדים שמשפיעים על קידום הדף או הדומיין כולו. בשני המקרים ציינו הנסקרים שכמות הקישורים מאתרי סמכות הוא הגורם המשפיע ביותר, ואחריו הקרבה מבחינת נושא לדפים ולדומיינים המקשרים.

החשיבות הפחותה ביותר שויכה לסנטימנט של הדף המקשר לדף או לדומיין המקושר, כלומר אין חשיבות רבה לשאלה אם הקישור מתואר באופן חיובי, שלילי או נייטרלי.

 

 

6. מדדים חברתיים

המעורבות של המשתמשים בדף או ב-URL ברשתות חברתיות הוא הגורם המשפיע ביותר בקטגוריה הזאת. אם מפרקים לרשתות חברתיות אינדיבידואליות, אז למספר השיתופים בגוגל פלוס יש ההשפעה הרבה ביותר, ואחר כך למספר האזכורים בטוויטר ולמספר הלייקים והשיתופים בפייסבוק. למספר הנעיצות בפינטרסט יש את ההשפעה הפחותה ביותר על הקידום בגוגל.

מדיה חברתית בקידום בגוגל 2015

 

7. מדדים הקשורים במותג

בחלק הזה נשאלו המשתמשים על אלמנטים המצביעים על התכונות של המותג, ונמצא בו שנפח החיפוש של שם המותג או הדומיין הוא הגורם המשפיע ביותר, אחריו מידע מאומת ומדויק של פרטי הקשר של העסק ואזכורים של העסק באתרים חיצוניים ברשת. לפופולריות ולאזכורים של המותג ברשתות חברתיות יש מעט השפעה על המיקומים לפי הדירוג.

קידום מותגים בגוגל 2015

 

  1. גורמים שליליים המשפיעים על הקידום האורגני בגוגל 2015

חלק זה בדק אילו גורמים משפיעים לרעה על הדירוג בגוגל.

במקום הראשון נמצא מספר גבוה של קישורים לא טבעיים לדף או לסאבדומיין, ואחריו תוכן כפול או תוכן דליל. ההשפעה השלילית של תגיות ותיאורים היא פחותה יחסית, וכך גם אי-התאמה לגלישה במובייל (בתוצאות חיפוש בדסקטופ).

 

הגורמים שישפיעו על הקידום בגוגל בעתיד

כאמור, המשתתפים בסקר נשאלו גם על הגורמים שהשפעתם על הקידום בגוגל תגדל בשנה הקרובה, ועל אילו שהשפעתם תלך ותפחת.

גורמי הדירוג שהשפעתם צפויה לגדול:

1. התאמה למשתמש במובייל

2. ניתוח של הערך של הדף או האתר

3. כמות ואיכות התשובות המיידיות שמוצגות בתוצאות החיפוש

4. התנהגות משתמשים (שיעור הקלקה, זמן שהייה וכדומה)

5. שימושיות, כולל עיצוב וקריאות

הגורמים שישפיעו על הקידום בגוגל ב-2016

 

הגורמים שהשפעתם צפויה לרדת הם קישורים קנויים ואנקור טקסט בקישורים.

החשיבות של גורמים כמו הרלוונטיות של הדומיין המקשר, כמות התוצאות הממומנות בתוצאות החיפוש, איתותים חברתיים, היחס בין מודעות לתוכן בדף האתר, סמכותיות האתר לפי כמות ואיכות הקישורים הנכנסים, מבנה כתובת ה-URL וקישוריות פנימית לא הולכת להשתנות בשנה הקרובה לפי הסקר.

 

לסיכום, הדו"ח אמנם אינו חושף איזו נוסחה סודית שתבטיח את הצלחתו של כל אתר בקידום בגוגל, אבל הוא מספק הבנה מעמיקה יותר של אלגוריתם הדירוג של גוגל. ושילוב של הידע הזה עם ניסיון בקידום אורגני בגוגל יכולים לשפר את אסטרטגיית הקידום ולהביא לתוצאות טובות יותר.

 

רוצים לשפר את המיקומים בגוגל? צרו אתנו קשר.

 

2018© נקודה שיווק באינטרנט