הבלוג שלנו

איך לקדם אתרי בריאות בגוגל?

shlomit
shlomit
7 באפריל 2020
זמן קריאה: 3 דקות

אתרי בריאות ורפואה משתייכים לרשימה הקצרה של המרוויחים ממשבר הקורונה. עם העלייה ברמות ההיפוכונדריה יש עלייה גם בחיפושים ובתנועה לאתרי בריאות ולמשווקי ציוד רפואי.

 

גוגל טרנדס - תסמיני קורונה

 

העלייה לא באה לידי ביטוי רק בחיפוש מידע על תסמיני קורונה, מסלולי חולים וציוד לאבחון ומניעת הדבקה. התפשטות הנגיף גם הזניקה את החיפושים על ויטמין C וחיזוק מערכת החיסון, וגם על חרדה ופתרונות לקשיי הירדמות. ואם נשייך גם את עולם ה-wellness לתחום הבריאות, אפשר למנות בין המרוויחים גם מתכונים ותרגילי כושר ביתיים. מצד שני, פחתה ההתעניינות בדיאטות ובמחלות אחרות, אבל בלי תאריך יציאה מהסגר גם המגמה הזאת צפויה להתהפך.

 

אף על פי כן, לא כל אתרי הבריאות וה-wellness מרוויחים במידה שווה. המקום בצמרת תמיד מצומצם, ובחיפושים הקשורים לנגיף הקורונה גוגל השתלטו על כשליש מהמסך עם מידע רשמי ומפורט למדי על תסמינים, מניעה, טיפולים ונתונים סטטיסטיים.

 

וירוס קורונה - תוצאות חיפוש בגוגל

 

גם בלי נגיפים חדשים ומגפות של שמועות לא מבוססות, אתרי בריאות ורפואה מקבלים יחס מיוחד מגוגל. בשנתיים הוקדשו כמה עדכוני אלגוריתם ספציפית לתחום הרפואי, ותכנים המספקים מידע רפואי או ייעוץ בענייני בריאות נדרשים לעמוד בסטנדרטים יותר גבוהים בהשוואה לתחומים אחרים. אז איך לקדם אתרי בריאות ומידע רפואי עכשיו ובכלל? איך לאותת לגוגל ולמשתמשים שהתוכן שלכם הוא אמין, מבוסס וראוי למיקומים גבוהים? כמה כללים.

קצת רקע: למה יותר קשה לקדם אתרי בריאות?

אי אפשר לדבר על קידום אתרי בריאות בגוגל בלי להסביר כמה מושגי יסוד:

 

עדכון מדיק (Medic) הוא הכינוי שניתן לעדכון האלגוריתם הגדול של גוגל מאוגוסט 2018, עדכון שהשפיע בעיקר על אתרי בריאות (במובן הרחב הכולל גם אתרי תזונה ודיאטה, כושר, טיפולים אסתטיים וכדומה), ועל עוד אתרים המשתייכים לתחום שגוגל מכנים YMYL (הסבר בהמשך). מאז, היו עוד כמה עדכוני מדיק לא רשמיים, האחרון בהם היה בינואר 2020.

 

YMYL הוא קיצור של Your Money or Your Life, מונח המופיע בהנחיות של גוגל למדרגי איכות האתרים. המונח מתאר תכנים העשויים להשפיע על חייהם ועל כיסם של הקוראים הפוטנציאליים. אל הקטגוריה הזאת משתייכים אתרי בריאות, וגם אתרים ייעוץ פיננסי, משפטי, אתרי קניות, הימורים, תיירות ועוד. ההנחיה של גוגל למדרגי האיכות היא לבחון בהקפדה יתרה את איכות התוכן של הדפים המשתייכים לקטגוריה הזאת, וספציפית להעריך את רמת המומחיות, הסמכותיות והאמינות שלהם, או בקיצור – E-A-T.

 

E-A-T הוא ראשי תיבות של Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness – שלוש התכונות הנדרשות מאתרים המבקשים לחלק מידע או ייעוץ רפואי באינטרנט.

 

מה המשמעות מבחינה מעשית?

מומחיות

  • התוכן נכתב בידי או בעזרת אדם בעל ידע והבנה בתחום.
  • שמות הכותבים והרקע המקצועי שלהם מופיעים בצורה ברורה ובולטת.

 

סמכותיות

  • לאתר יש קישורים, אזכורים, ציטוטים ושיתופים באתרים אחרים.
  • יש חוות דעת, המלצות וביקורות על השירות או המוצר (רצוי חיוביות).

 

אמינות

  • התוכן מאומת וכולל אזכורים של מקורות אמינים וסמכותיים אחרים.
  • יש דף אודות מפורט המציין את מטרות האתר ומציג את מי שעומד מאחוריו.
  • יש גילוי נאות והסתייגות מפני מתן ייעוץ רפואי.
  • אין כותרות מוגזמות וסנסציוניות ("כך ירדתי 45 קילו בלי לוותר על פיצה").
  • אין מודעות המכסות את התוכן.
  • אין תוכן שיווקי בהסוואה של תוכן מקצועי ואובייקטיבי (לדוגמה: כתבה על דיאטה המדגישה את יתרונותיו של כדור קסמים שבמקרה נמכר באתר).

 

לסיכום, אתרי בריאות נמצאים במוקד הן של עדכוני האלגוריתם של גוגל, והן של הבדיקות הידניות של איכות האתרים. נוסף על הדרישות הייחודיות, אתרי בריאות צריכים לקחת בחשבון את שאר הגורמים המשפיעים על קידום אתרים בגוגל – מעניינים טכניים כמו מהירות האתר ועד איכות התוכן, התאמה לכוונת המחפש וכמובן קישורים.

צריכים עזרה? צרו איתנו קשר.

 

 

2019© נקודה שיווק באינטרנט