הבלוג שלנו

איך תקדמו את העסק שלכם בקבוצות בפייסבוק?

'Gilad Sasson'
1 ביולי 2018
זמן קריאה: 10 דקות

 

כמה פעמים קרה שנכנסתם לפייסבוק ומצאתם את עצמכם גוללים בפיד במשך דקות ארוכות כאשר אתם חולפים על פוסטים על גבי פוסטים מקבוצות פייסבוק שונות?

אנחנו בטוחים שהתשובה היא "כמעט כל הזמן", ואנחנו בטוחים שאתם בעצמכם לא סגורים על כך שאתם חברים בקבוצות הללו, למרות שאתם כן. זה קורה בעקבות עדכון הניוזפיד האחרון של פייסבוק, שמטרתו לפי מארק צוקרברג היא לעודד תקשורת בין חברים ובני משפחה. רבות דיברו על האפקט שהעדכון עשה לקידום האורגני של עמודים עסקיים ולשינוי דרך העבודה שלנו. אבל אותנו, המקדמים, זה לא בדיוק הרתיע. מותגים שונים לא נחו לרגע ומיד החלו לחשוב על אסטרטגיית קידום מוצלחת בפייסבוק. אם פייסבוק רוצים לעודד שיחות, אז אנחנו ניתן לו את העונג.

אם עד היום לא יצרתם תוכן שיגרום למעורבות וליצירת אינטראקציה עם לקוחותיכם, אז כדאי שתתחילו לאמץ לכם אסטרטגיה אורגנית (אבל כמובן שממש לא כדאי להזניח את הקידום הממומן).

מה הרעיון של קבוצות פייסבוק?

כאמור, אחד ה"היילייטס" של השינוי באלגוריתם בפייסבוק הוא עלייתן של הקבוצות. קבוצות פייסבוק הן המקום האידיאלי להתחיל בו שיחות עם אנשים שמתעניינים באותם תחומי עניין כמו שלכם (או כמו של קהל היעד שלכם).

איך מותגים יכולים לפרסם בקבוצות פייסבוק?

מותגים יכולים להשתמש בקבוצות פייסבוק לכמה מטרות:

  • לשפר את האינטראקציה
  • לייצר קהילה סביב נושא מסוים
  • לקדם תוכן
  • להגדיל את רשימת המנויים

איך לקדם את המוצר או השירותים שלכם דרך קבוצות בפייסבוק?

שיווק דרך קבוצות פייסבוק הוא עוצמתי במיוחד בימים אלו, בקבוצות ניתן למצוא קהל מאוד ספציפי המורכב מאנשים מחפשים תשובות לשאלות שלהם. ואם אתם אלו שיכולים לענות להם על השאלות מדי יום, אז אתם, וגם העסק שלכם, תוכלו להצטייר כאוטוריטות בתחום וחברי הקבוצה ימשיכו לחפש את הפתרונות אצלכם. בנוסף, אנשים יתחילו לתייג אתכם בתגובות כאשר הם ייתקלו בפוסטים שונים שזקוקים למענה מקצועי (שזו טפיחה על השכם לעסק שלכם, וגם, בוא נודה על האמת, לאגו שלכם).

יתרון נוסף בקבוצות פייסבוק הוא שאתם יכולים לאסוף שאלות שאתם נתקלים בהן בקבוצות וליצור מהן תוכן מתאים על מנת לעניין לקוחות פוטנציאליים. משתמשים בפייסבוק יכולים להצטרף לעד 6,000 קבוצות וליצור אינטראקציה עם משתמשים.

איך תמצאו קבוצות בקלות?

היכנסו לחשבון הפייסבוק האישי שלכם, ולחצו על "Find groups" בצד השמאלי  של עמוד הבית תחת קטגורית "Explore". ברגע שהקלקתם על הטאב של Groups אתם תישלחו באופן אוטומטי לחיפוש עמודי קבוצות. שם פייסבוק יציע לכם קבוצות שונות, לפעמים הוא יעשה זאת לפי תחומי עניין, לפי דפים שסימנתם להם לייק, קבוצות ואנשים שאתם עוקבים אחריהם וכו'. אתם גם תוכלו לראות מי מהחברים שלכם חבר באיזו קבוצה וכדומה. כאשר תיתקלו בקבוצות סגורות או פתוחות לקהל הרחב, קראו את מטרת הקבוצה או הנהלים שלה לפני ההצטרפות אליה. חלק מהקבוצות ישאלו אתכם שאלות לפני ההצטרפות.

 

 

אחרי שהצטרפתם לקבוצה, קחו לכם את הזמן ועברו על פוסטים שונים בה, תראו כיצד היא עובדת, מי פעיל ומהם הנושאים המדוברים ביותר. ברגע שתבינו את טון הקבוצה אתם תדעו כיצד להתנהל בה.

למה כדאי לפתוח קבוצה חדשה בפייסבוק?

לפני פתיחת קבוצת פייסבוק, עליכם לחשוב על מספר דברים:

  • מי הקהל שלכם? בדקו האם קבוצה תוכל לשפר את מערכת היחסים שלכם עם קהל היעד שלכם.
  • מהי מטרת הקבוצה, מה אתם מנסים להשיג?
  • מי ינהל את הפעילות בקבוצה? מנו מנהלי קבוצה והתכוננו להקדיש זמן לניהול הקהילה בפייסבוק (תגובות ומענה לפניות) מהרגע שפתחתם את הקבוצה.
  • מה הם חוקי הקבוצה? עשו זאת כדי למנוע בעיות עם פוסטים לא צפויים (תוכלו לעשות זאת על ידי יצירת פוסט ראשון ונעיצה שלו בקדמת העמוד).
  • איך לגרום לשיחה לזרום כל הזמן? גבשו אסטרטגיה מסוימת לכך שתגרמו לקבוצה להיות כל הזמן פעילה.

אם הקבוצה שאתם חברים בה אינה שלכם, אתם חייבים לשחק לפי החוקים של מנהלי הקבוצה כדי לקדם את העסק שלכם. ניהול קבוצה משלכם מאפשרת לכם לשלוט על בכל חוויית ה"משתמש" של החברים בקבוצה ולהשתמש בקבוצה לטובתכם.

לפני שאתם מתחילים לבנות קבוצה בפייסבוק, אתם צריכים להחליט למה ואיך תשמשו בה. הנה שתי דרכים לשימוש נפוץ בקבוצות:

  1. יצירת קהילה סביב מוצרים מסוימים: קבוצות רבות נוצרות על ידי בעלי עסקים שונים כ"בונוס" לכך שאנשים קונים את המוצרים או את השירות שלהם. יצירת קהילה סביב המוצר או השירות שאתם מוכרים, גורמת לחברי הקבוצה להרגיש אקסקלוסיביים, ומאפשרת להם להתייעץ איתכם ולקבל עזרה או הכוונה נוספת. לבסוף, הרעיון הוא ליצור קהילה שלמה שמדברת על המותג שלכם ומכניסה לשם עוד חברים ולקוחות פוטנציאליים!

מתוך קבוצת הפיסבוק: Symphony of the Seas של חברת רויאל קריביאן- כאן חברי הקבוצה יוכלו לראות מהן הפעילויות על האוניה, תכניות הבידור ועוד הטבות נוספות לסוגרים את הדיל הקרוב

  1. יצירת קהילה סביב נושא: במקום להשתמש בשם העסק שלכם כשם הקבוצה, תנו לקבוצה שם שמשקף את הנושא המרכזי והספציפי בו אתם מתמחים, לדוגמה: "מדיה חברתית למותגי אופנה". כך תוכלו להביא אנשים שאוהבים או מתעניינים בנושא הזה ולהגדיל את מאגר הלקוחות שלכם.

ברגע שהחלטתם באיזו צורה תשתמשו בקבוצה שלכם, אתם יכולים להתחיל ליצור אותה.

שלב ראשון – פתחו קבוצת פייסבוק לעסקים: הקליקו על "צור קבוצה" ולאחר מכן תנו לה שם, הוסיפו אנשים לקבוצה (אתם תצטרכו להוסיף לפחות אדם אחד בתור התחלה) ובחרו את סוג פרטיות הקבוצה:

  1. קבוצה ציבורית – כל אחד יכול להצטרף לקבוצה ולראות את הפוסטים בה. כאן צריך להימנע מאנשים שיפרסמו דברים לא הולמים את מטרת הקבוצה.
  2. קבוצה סגורה – כל אחד יוכל לבקש להצטרף אבל רק מנהל הקבוצה יוכל לאשר הצטרפות. מי שלא חבר בקבוצות אלו לא יוכל לראות את הפוסטים של הקבוצה. היתרון בקבוצה סגורה הוא שרק מי שחבר יכול ללמוד מההסברים או התכנים של מנהל הקבוצה מבלי שמתחרים יראו זאת. קבוצה סגורה היא הסוג הטוב ביותר עבור עסקים.
  3. קבוצה סודית – רק חברים בקבוצה יוכלו לראות את הפוסטים המפורסמים בה ולא ניתן יהיה למצוא אותה בתוצאות החיפוש בפייסבוק. קבוצות כאלו מתאימות לקהילה ספציפית מאוד, והן בדרך כלל מדברות על שירות מסוים ואקסקלוסיבי שהעסק מציע לקהילה הסגורה הזו.

 

  • בשלב השני – בצעו התאמות אישיות בקבוצה שלכם- הוסיפו תמונת קאבר (828X315 פיקסלים), תיאור הקבוצה וחוקים. לאחר מכן הקליקו על כפתור השלוש נקודות להשלים את ההגדרות, סוג הקבוצה, תגיות, מיקום, אתר אינטרנט וכתובת דואר אלקטרוני.

מתוך קבוצת הפייסבוק: Social Media Managers Group by SocialMediaPro®

 

לבסוף, כאשר הקבוצה שלכם מעוצבת לפי בחירתכם, התחילו להעלות מספר פוסטים (בין 3–5) כדי שכאשר חברים חדשים מצטרפים יהיה להם משהו לקרוא.

ודאו שאחד מהפוסטים הוא פוסט "חוקי קבוצה" ונעצו אותו לתחילת העמוד, כך שכל מי שמצטרף יתנהל לפי החוקים שלכם.

  • בשלב השלישי – הזמינו אנשים להצטרף לקבוצה שלכם! החליטו אם החברים מהפרופיל האישי שלכם מתאימים להיות גם חברים בקבוצה, בהתבסס על נושא הקבוצה שלכם. אם לדוגמה יש לכם מסעדה, הזמינו את המשפחה ואת החברים שלכם לעיין בתפריט, להגיע לאירועים במסעדה ועוד. במקרים רבים, משפחה וחברים הם לא לקוחות משלמים, ולכן הם לא אלו שתרצו שימלאו את הקבוצות שלכם. הנה כמה דרכים להזמין משתמשים לקבוצה שלכם:
  • הוסיפו הזמנה להצטרפות לקבוצה באתר שלכם

  • שלחו אימייל עם לינק לרשימות שלכם ועדכנו אותם שיצרתם קבוצה חדשה.
  • שתפו לינק לקבוצת הפייסבוק בכל הפלטפורמות החברתיות בהן אתם פעילים
  • הוסיפו אייקון של פייסבוק באתר שלכם שיעביר את המבקרים ישירות לקבוצה.
  • השלב הבא הוא לחשוב על התוכן: לפני שאתם עולים לאוויר עם קבוצת הפייסבוק שלכם, קחו לעצמכם זמן וגבשו תוכנית תוכן אסטרטגית שתתמוך במטרת הקבוצה שלכם. האם המטרה היא למכור לחברי הקבוצה? או אולי המטרה היא להעניק ערך מוסף לאלו שכבר קנו מוצרים שלכם?

אתם תצטרכו להחליט מהו סוג התוכן שאותו תרצו להגיש. האם הוא תוכן מעורר השראה, לימודי, בידורי או מניע לפעולה?

זכרו, קבוצות פייסבוק נשענות על שיח ועל אינטרארקציה בין הגולשים ומנהלי הקבוצה, לכן תכנית תוכן אסטרטגית תגרום לקבוצה שלכם להצליח.

איך מוצאים תוכן לקבוצה?

אם כל פוסט שאתם מפיצים מביא ערך כלשהו לקבוצה, רוב הסיכויים שחברי הקבוצה יראו לנכון ליצור אינטראקציה כלשהי איתו.

  • השלב החמישי – עודדו את החברים שלכם לייצר אינטראקציה!

הפוסטים שאתם מפרסמים בקבוצה מוכרחים להיות מניעים לפעולה ולגרום לחברים בה לרצות להגיב, אחרת הם לא יישארו בה. קבלו חמישה רעיונות ליצירת תוכן לקבוצה שלכם:

  1. Tutorials – מערכי הדרכה קצרים: מערכי הדרכה אלו הם דרך מעולה כדי לגרום לעסק שלכם להיות מהמובילים בתחומו. פרסמו סרטון הדרכה קצר פעם בשבוע ובו תציעו עזרה ותמיכה לחברי הקבוצה (אפשר סרטונים בסגנון 'How to', טיפים מקצועיים, מענה לשאלות שהועלו בקבוצה וכדומה).
  2. מענה בלייב לשאלות ותשובות: לייב נעשה מאד פופולרי בזמן האחרון בקרב קבוצות גדולות והוא מאפשר לרכז את כל חברי הקבוצה למועד מסוים בו אתם (המומחים) עונים על שאלות שלהם בלייב!
  3. חידון: מי לא אוהב חידות? במיוחד כשהם בצורת תחרות. חידון (quiz) הם דרך מרתקת לאסוף מידע על חברי הקבוצה שלכם. השתמשו בהם בשביל להבין לדוגמה מהם המוצרים או השירותים הבאים שהם היו רוצים לקבל, ולפי זה תדעו כיצד אתם מייעלים את העסק שלכם.
  4. סקרים: אם אתם צריכים רעיונות חדשים לתוכן, צרו סקר בתוך פייסבוק ועל ידי ההצבעות שלהם תוכלו לבדוק מהן ההעדפות של חברי הקבוצה שלכם (שכאמור, הם קהל היעד שלכם). אתם יכולים לשאול אותם על כותרת הבלוג הבאה שלכם, להתייעץ לגבי הלוגו החדש שלכם, או להתייעץ איתם על רעיון לנושא התוכן שלכם בחודש הבא.
  5. "שורת הנושא היומי": הנושא היומי יכול לאפשר לחברי הקבוצה לפרסם משהו משלהם לפי נושא היום. בדרך כלל, קבוצות קובעות יום מסוים בשבוע שבו הן מאפשרות לחברים בקבוצה לשתף בפוסט מעניין שהם כתבו או על מוצר חדש שלהם. חברי הקבוצה יכולים להעלות תמונות של מקום העסק שלהם או של המוצר. זוהי דרך מצוינת לגרום לחברי הקבוצה להישאר דרוכים ולגרום להם לצפות להגיע ליום הזה שבשבוע ולאפשר להם לבטא את עצמם בקבוצה.

אם יישמתם את כל ההמלצות הנ"ל והקבוצה שלכם כבר נעשית גדולה ופעילה למדי, אתם כנראה תצטרכו לשקול "להעסיק" מנהל קהילה בפייסבוק. הוא יעזור לנווט את כל הפוסטים והתגובות כך שאתם תוכלו להתמקד בתכנים אותם את מעלים לקבוצה.

כלי ניהול קבוצות בפייסבוק

לאחרונה הציגה פייסבוק סדרה של כלים חדשים לשיפור החוויה של מנהלי וחברי הקבוצות:

  • Group Insights: מעין דו"ח המאפשר הסתכלות על הנתונים בקבוצה, הדו"ח מקל על ניהול התוכן והחברים בקבוצה.
  • Group announcements (הודעות קבוצתיות): מנהלי קבוצות יכולים לפרסם עד 10 פוסטים בחלק העליון של קבוצת הפייסבוק עבור חברי הקבוצה.

 

  • חוקים בקבוצות: הרבה יותר קל ליצור היום קטגוריה של "חוקים" לקבוצה.
  • פרסונליזציה ועיצוב: מנהלי קבוצות יכולים לבחור את צבע הרקע של הקבוצה שלהם.

אז למה אתם, בתור מקדמים בפייסבוק, צריכים ליצור קבוצה עבור המותגים שלכם?

לסיכום, קבוצות יכולות להיות כוח עוצמתי גדול לעסק שלכם, בין אם אתם מציעים שירות ובין אם אתם מציעים מוצר. קבוצות יכולות למנף את היכולת העסקית שלכם ולמקם אתכם כמומחים בתחום. חשוב לזכור ליצור תוכן מעניין ואינטראקטיבי בקבוצה שלכם כדי שתוכלו למצוא לקוחות חדשים, קולגות ושותפים עסקיים ומקצועיים להמשך הדרך.

בהצלחה!