קידום בפייסבוק: הכול על קידום ממומן בפייסבוק ב-2017

הקידום בפייסבוק עבר (וממשיך לעבור) שינויים רבים בשנים האחרונות. מאז הוצגו כלי הקידום בתשלום, פייסבוק השתנתה מפלטפורמת שיווק לא פורמלית המקשרת בין מותגים ללקוחות לזירת פרסום מורכבת המציעה מגוון אפשרויות מיקוד ומתאימה לטווח רחב של תקציבים. במקביל החשיפה האורגנית של פוסטים בפייסבוק (כלומר פוסטים שלא קודמו בתשלום) נמצאת בירידה מתמדת, וקידום ממומן נעשה חלק כמעט חיוני באסטרטגיית השיווק בפייסבוק של מותגים ושל עסקים.

 דוגמאות לקידום בפייסבוק של חברת נקודה

 

קידום בפייסבוק - כלי בית

קידום בפייסבוק - דוגמה - כמוני

קידום בפייסבוק לאתר מוטק'ה

קידום אורגני בפייסבוק

למרות הירידה המתמדת בחשיפה האורגנית, לקידום האורגני בפייסבוק עדיין יש מקום והוא עדיין כלי אפקטיבי למותגים. באופן טבעי משתמשים נוטים להעדיף תוכן אורגני, שהגיעו אליו בעצמם ולא בתיווך של מפרסמים. במקרים אלו לרוב רמת המעורבות של המשתמשים  תהיה גבוהה יותר. כמו כן, ככל שהמעורבות של העוקבים בדפים היא גבוהה יותר, כך גדל הסיכוי שהפוסטים יופיעו בזרם העדכונים שלהם גם בלי לשלם על קידום ממומן.

הקידום האורגני בפייסבוק יכול לתרום לקידום המותג בכמה דרכים. קידום בפייסבוק יכול לתמוך בשירות הלקוחות ולענות ישירות ובמהירות לפניות של לקוחות ושל מתעניינים. הפעילות השוטפת בפייסבוק גם מאפשרת למותג להציג את הפן האישי שלו, לחשוף את בעליו ואת העובדים בו ואת תחומי העניין שלהם, להציג את המוצרים או את השירותים של החברה. באמצעות מעקב אחרי הקידום האורגני בפייסבוק אפשר ללמוד על האפקטיביות של הפעילות: אילו פוסטים מקבלים הכי הרבה תגובות ומעורבות; מתי הזמן הטוב ביותר להעלות פוסטים בדף הפייסבוק וכו'.

 

קידום ויראלי בפייסבוק

עוד יתרון של הקידום בפייסבוק – אורגני או ממומן – הוא האפשרות לקידום ויראלי. ככל שהמעורבות בדף הפייסבוק ובעדכונים היא גבוהה יותר, מספר השיתופים, הלייקים והתגובות רב יותר, כך המותג מגיע לקהל רחב יותר של החברים של האוהדים, ובהמשך גם לחברים של החברים. מכיוון שמשתמשים בפייסבוק מקבלים עדכונים על הפעילות של חבריהם ברשת החברתית, מותג בעל נוכחות עקבית וחיובית בפייסבוק יכול להגדיל את החשיפה של המותג בלי השקעה נוספת.

כיום פייסבוק משמש מעין מנוע חיפוש, ורבים משתמשים בו כדי לחפש מידע והמלצות. סקרים מראים שלמשתמשים יש סיכוי גדול יותר לתקשר עם מותג, להשתמש בשירותיו או לקנות את מוצריו, כשהחברים שלהם "אוהבים" את המותג, כותבים עליו ביקורות חיוביות ומשתפים את החברים בעדכונים שלו, וקידום ויראלי בפייסבוק יכול להגדיל את ההמרות ואת ההכנסות של העסק.

עד לא מזמן פייסבוק היו מציגים את שיעור החשיפה הוויראלית של הפוסטים (לצד החשיפה האורגנית והממומנת), אבל בזמן האחרון היא אוחדה עם החשיפה האורגנית. אבל באמצעות המעקב אחרי פעילות הקידום בפייסבוק אפשר ללמוד על הפוסטים בעלי שיעור המעורבות וההמרה הגבוהים ביותר ולשפר את הפעילות בהתאם.

 

קידום ממומן בפייסבוק

קידום בפייסבוק באמצעות Boost Post: פירוט על הכלי

לפייסבוק כמה כלים לקידום בתשלום. פוסטים ממומנים (Promoted Posts) הוא כלי הפרסום הבסיסי ביותר בפייסבוק, ואין בעל פרופיל או דף עסק בפייסבוק שלא נתקל בו. מדובר בכפתור Boost Post שמופיע בתחתית הפוסט, ומזמין את מנהלי הדפים להגדיל את התפוצה של הפוסט (סטטוס, קישור, אירוע, וידאו או תמונה) בתשלום. הפוסטים הממומנים מופיעים בניוזפיד של המשתמשים (בדסקטופ ובמובייל) והם מיועדים בעיקר כדי להגדיל את החשיפה של עדכונים, אירועים והצעות מיוחדות.

לפי פייסבוק רמת המעורבות בפוסטים ממומנים (לייקים, שיתופים ותגובות) היא גבוהה יותר בהשוואה לפרסומות שמופיעות בצד ימין, לצד זרם העדכונים. עם זאת, אפשרויות המיקוד בו הן מוגבלות בהשוואה לכלי הקידום המתקדמים בפייסבוק. ככלל עדיף לא להשתמש באפשרות זו ולהשתמש באפשרויות המתקדמות יותר באמצעות מנהל המודעות או הPower Editor.

 

קידום בפייסבוק באמצעות מנהל המודעות (Ads Manager): פירוט על הכלי

באמצעות מנהל המודעות אפשר, בין היתר, ליצור מודעת פרסום בפייסבוק עבור מטרת קידום ספציפית (מעורבות בדף, לייקים לדף, הקלקות לאתר, המרות לאתר וכו') ולמקד את המודעות לקהל יעד ספציפי לפי מיקום, גיל, מין, תחומי עניין, היסטוריית רכישות באינטרנט ועוד. אפשר ליצור מספר מודעות ולבחון את האפקטיביות של מודעות בעיצוב ובנוסח שונה, ולבחור היכן יופיעו המודעות בניוזפיד של המשתמש.

עוד כלי קידום אפקטיבי בפייסבוק הוא Custom Audiences, קהלים מותאמים אישית, המאפשר למפרסמים להעלות רשימה של לקוחות ושל פרטי הקשר שלהם, וליצור מודעות המכוונות ישירות אליהם ומותאמות אישית אליהם.

 

קידום בפייסבוק באמצעות Power Editor: פירוט על הכלי

אחד הכלים המתקדמים לקידום בפייסבוק הוא ה-Power Editor. הכלי מיועד בעיקר למי שמנהל כמה חשבונות פרסום ומעלה הרבה מודעות במקביל, והוא מציע כמה פיצ'רים ייחודיים נוסף על אלו שנמצאים במנהל המודעות (Ads Manager) בפייסבוק.

אחד הפיצ'רים החשובים ב-Power Editor הוא Unpublished Posts, המאפשר ליצור פוסטים "מוחשכים", שיופיעו רק בניוזפיד של אוהדי הדף כפרסומות ולא יוצגו בדף העסק עצמו. כך אפשר להפנות את המודעות רק לקבוצות מיקוד מסוימות (למשל רק לנשים, רק לתושבי הדרום וכדומה) ולקדם מבצעי מכירות מבלי למלא את דף הפייסבוק במידע פרסומי.

אלו רק כמה מאפשרויות הקידום בפייסבוק, ויש עוד הרבה דרכים להגדיל את החשיפה של המותג בפייסבוק, להגיע לקהל יעד ממוקד ולהגדיל את התנועה לאתר ואת ההמרות.

רוצים לקדם את המותג בפייסבוק? לחברת נקודה ניסיון רב בקידום אורגני וממומן בפייסבוק לפי צורכי הלקוח ואופי האתר. צרו אתנו קשר ונעזור לכם בניהול קמפיינים אורגניים או ממומנים בפייסבוק.

עדכון לפוסט שפורסם לראשונה בפברואר 2013.

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך:

  • רימרקטינג בפייסבוק - מדריך
  • גוגל מובייל פירסט אינדקס
  • %d7%a0%d7%95%d7%a7%d7%90%d7%90%d7%95%d7%98-%d7%a0%d7%a7%d7%95%d7%93%d7%94
  • פרסום ושיווק בוידאו ב-2016