מדריך ל-Power Editor לפרסום בפייסבוק

Power Editor הוא כלי לניהול מסעות פרסום בפייסבוק. הכלי מאפשר למפרסמים שמנהלים חשבונות פייסבוק מרובים לנהל מספר רב של מודעות ושל קמפיינים ביעילות ולקבל שליטה מרבית על ענייני התקציב, המיקוד והאופטימיזציה של הקמפיינים דרך הכלי עצמו. Power Editor החליף את ה- Bulk Editor  שבעבר שימש לאותה מטרה.

פייסבוק מציעים ב-Power Editor פיצ'רים מתקדמים המאפשרים לשלוט במיקום הפרסומת בניוזפיד ובמיקוד קהל היעד למשתמשי מובייל או דסקטופ ולמשתמשים במכשירים ניידים ספציפיים. דרך הכלי אפשר גם לעשות אופטימיזציה לקמפיינים על-ידי מיון המודעות לפי נתונים וביצועים, ואף למדוד ROI (החזר השקעה).

Power Editor עובד רק עם הדפדפן כרום של גוגל ואפשר להגיע אליו דרך הכפתור Power Editor שנמצא בתפריט השמאלי של מנהל המודעות בפייסבוק או דרך  https://www.facebook.com/ads/manage/powereditor.

בכניסה הראשונה לכלי יופיע חלון ששואל על חשבונות הפייסבוק שתרצו להוריד ל-Power Editor. אפשר לבחור בין להוריד את כל החשבונות או חשבונות ספציפיים. לחיצה על All my accounts תוריד את כל היסטוריית הפרסום של החשבונות הקשורים לחשבון המשתמש הרשום.

Power Editor של פייסבוק כולל שישה חלקים עיקריים:

Campaign Dashboard – לוח הבקרה שמציג נתונים סטטיסטיים של הקמפיינים הפעילים וקמפיינים שהושלמו בזמן האחרון.

Image Library – ארכיון המכיל את כל התמונות שהשתמשתם בהם במודעות פרסום.

Audiences – היכן שאפשר לשמור קבוצת מיקוד (Target group) לפי מיקום גאוגרפי, קשרים ותחומי עניין וליצור קהל יעד מותאם אישית (Custom Audience), המורכב מאנשים ספציפיים המאותרים לפי נתונים שבידי המפרסם כמו מספרי טלפון וכתובות דוא"ל.

Billing – מעקב אחרי כל ההוצאות והקבלות בחשבון לפי חודש. בלשונית זאת אפשר גם לעדכן את מקורות המימון.

Conversion Tracking – כאן אפשר ליצור פיקסלים שעוקבים אחרי ההמרות של המודעות ולמדוד את החזר ההשקעה של הפרסום בפייסבוק באמצעות דיווח על הפעולות שעושים המשתמשים אחרי צפייה במודעות.

Account Settings – ניהול הרשאות משתמש והתראות אימייל.

איך לערוך מודעות וקמפיינים ב-Power Editor

אפשר לערוך מודעות ומסעות פרסום בפייסבוק ישירות דרך לוח הבקרה או לייצא לאקסל, לערוך ולייבא בחזרה לכלי.

בלוח הבקרה מסמנים את המודעה או את המודעות (shift לבחירה מרובה של פריטים סמוכים או ctrl לבחירה של פריטים מרוחקים), בחלקו התחתון של העמוד נפתח חלון שמציג את אפשרויות העריכה:

Creative & Placements – עריכת פרטי המודעה כולל היכן היא תופיע (בניוזפיד או בעמודה הימנית, מובייל או דסקטופ, אנדרואיד או אפל).

Audience – עריכה מחדש של קהל היעד, כולל שימוש בקבוצת מיקוד שמורה ואפשרויות מתקדמות הכוללות מיקוד לפי קהל יעד מותאם אישית, מין, מצב משפחתי, שפות, השכלה ומקומות עבודה וגם אפשרות לפנות למשתמשים ביום ההולדת שלהם.

Pricing & Status – תמחור לפי CPC, CPM או CPM אופטימלי תוך שימוש ב- Conversion Specs, המגדירים פעולות מסוימות (השתתפות באירוע, היענות להצעה וכדומה) כמשלימות המרה.

כדי לערוך קמפיינים יש לעבור ללשונית המקבילה בראש העמוד.

במודעות אפשר לערוך את התקציב, לשנות את התאריכים ואת הסטטוס.

איך ליצור קמפיין חדש ב-Power Editor

יש שלוש דרכים ליצור קמפיין חדש, מודעה חדשה או סיפורים ממומנים ב-Power Editor.

  • דרך הכפתור Create Ad שבלוח הבקרה (מתחת ל-Ads)
  • באמצעות אקסל וכפתור Bulk Import שבצד הימני העליון של הדף
  • ליצור קמפיין סיפורים ממומנים מפוסטים שעלו בדף הפייסבוק דרך הכפתור Manage Pages שבתפריט הנפתח מתחת ללוגו של פייסבוק, ופשוט לבחור את הפוסט וללחוץ על Promote.

דרך יצירת הקמפיינים ב-Power Editor זהה ל-Ads Manager שבדף הפייסבוק עצמו. ההבדל העיקרי הוא שב-Power Editor אפשר להגדיר מיקום ספציפי בניוזפיד שבו יופיעו המודעה או הסיפור הממומן. האפשרויות מופיעות ב-Creative & Placement והן מאפשרות למפרסמים לבחור היכן תמוקם המודעה.