הבלוג שלנו

איך להתכונן לעדכון פינגווין ולעונשי גוגל ב-2016

Gilad Sasson
Gilad Sasson
19 בנובמבר 2015
זמן קריאה: 2 דקות

עדכון מה-25.9.2016: גוגל פינגווין 4.0 הגיע לאחר כשנתיים של המתנה והביא עמו כמה שינויים.

גוגל אישרו שעדכון פינגווין נוסף מתוכנן להגיע לפני סוף שנת 2015. המשמעות היא שאתרים שנפגעו מעדכון פינגווין האחרון (לפני קרוב לשנה, בדצמבר 2014) יוכלו להשתקם, אבל גם שאתרים נוספים עלולים להיפגע מהעדכון.

עדכון פינגווין הבא, גוגל פינגווין 4.0, יקרה בזמן אמת, כלומר אתרים יענשו מיד עם זיהוי קישורי ספאם, וגם יתאוששו מיד עם הסרת הקישורים או דחייתם.

מאז עדכוני פינגווין האחרונים ירד היקף קישורי הספאם, ורוב תעשיית קידום האתרים התחילה לאמץ טכניקות בניית קישורים נקיות יותר. אף על פי כן מומלץ לנצל את ההזדמנות ולערוך בדיקת קישורים של הרגע האחרון ולוודא שהאתר ערוך לעדכון פינגווין.

פינגווין 2016

בדיקות קישורים לקראת פינגווין 4.0

האם טקסט הקישורים מגוון?

חשוב לוודא שטקסט העוגן בקישורים הוא מגוון ולא מורכב רק מביטויי מפתח בהתאמה מדויקת, אלא גם שם המותג, כתובת URL, מילות מפתח זנב ארוך ומילות מפתח לא תיאוריות (כמו: קראו עוד על [מילת מפתח] וכדומה).

האם יש עלייה פתאומית במספר הקישורים הנכנסים?

בניתוח פרופיל הקישורים כדאי לשים לב לכל פעילות חריגה, והיא לרוב תבוא לידי ביטוי בעליות פתאומיות בגרפים.

מתי לדחות קישורים?

יש מידע סותר לגבי האם לדחות קישורים מזיקים דרך הכלי Disavow Links שב-Search Console של גוגל או לא. מצד אחד, הגיוני לפנות אל גוגל ולהתנקות מאחריות לקישורים ספאמיים שמפנים לאתר. עם זאת, דחיית קישורים אינה תחליף להסרת קישורים ידנית, והשאלה אם שווה לטרוח ולעורר תשומת לב למשהו שאולי אפילו לא הגיע לרדאר של גוגל.

 

האם הקישורים הפנימיים תקינים?

קישורים חיצוניים מקבלים את מלוא היחס בנוגע לפינגווין, ובצדק, אבל לא כדאי להתעלם מהמסר שעובר לגוגל באמצעות הקישורים הפנימיים באתר. גם אם אין להם השפעה כל כך גדולה על דירוג האתרים אבל הם משפיעים מאוד על הדרך שגוגל סורקים את האתר.

בנוסף, אלו קישורים שקל לשלוט בהם ולהשתמש בהם כדי להכתיב לגוגל אילו דפים חשובים יותר ואילו דפים קרובים זה לזה מבחינת נושא. וכמו הקישורים החיצוניים, גם הקישורים הפנימיים יכולים לסבול מעודף אופטימיזציה.

שאלות לשאול כשבודקים את הקישורים הפנימיים:

  • האם טקסט הקישורים מגוון או שהוא מורכב רק ממילות מפתח בהתאמה מדויקת?
  • האם יש קשר הגיוני בין הדף המקשר לדף המקושר? כלומר, האם סביר שהקורא פוטנציאלי יתעניין בשני הדפים?
  • האם הקישורים הפנימיים מצביעים על יחס היררכי הגיוני?
  • לאתרי קניות: האם יש תג קנוניקל לדפים הראשיים והאם האם מתאימים לקישורים שמצוינים במפת ה-xml?

כלים למעקב אחר קישורים

אפשר לעשות את כל הפעולות ידנית, אבל יש כלים רבים שיכולים להקל על העבודה ולחסוך זמן:

  • Link Research Tools – כלי בתשלום שמאפשר לנטר את הקישורים הנכנסים ולאתר עליות פתאומיות, לעשות מחקר מתחרים, סריקת קישורים לאיתור קישורי ספאם ועוד.
  • Ahrefs – כלי בתשלום המציע התנסות בחינם למשך שבועיים ומתאים לבדיקה זריזה של פרופיל הקישורים הנכנסים.
  • Check My Links – תוסף לדפדפן כרום שסורק את דפי האתר ומאתר קישורים שבורים.
  • Screaming Frog – תוכנה חינמית הסורקת את האתר לעומק ומציג מידע מלא על קישורים וכן על הפניות, תגיות מטא, תוכן כפול ועוד ענייני SEO.

בנוסף, מומלץ לעקוב אחר אתרים מקצועיים מתחום קידום האתרים (כמו הבלוג הזה) ולהתעדכן בכל שינוי באלגוריתם של גוגל.

2018© נקודה שיווק באינטרנט