הבלוג שלנו

WhatsAppFacebookEmailLinkedIn

איך להתמודד עם Not Provided באנליטיקס? חמש דרכים נוספות

Gilad Sasson
Gilad Sasson
22 בדצמבר 2013
זמן קריאה: 3 דקות

אלא אם כן הסתתרתם בחודשים האחרונים בתוך מערה ובלי רשת אלחוטית, בוודאי שמעתם על תכניתה של גוגל להצפין את כל מילות החיפוש האורגני בדו"חות האנליטיקס. התוצאה תהיה ש-100% מילות מפתח שמביאות תנועה אורגנית יסומנו not provided.

אמנם אפשר לקבל מידע על מילות מפתח באמצעות פרסום בגוגל אדוורדס, אבל איך אפשר לגלות את מילות המפתח האורגניות? בפוסט הקודם כתבנו על דרך אחת לעקוף את ההצפנה של גוגל אנליטיקס, בעזרת דו"ח דפי הנחיתה באנליטיקס וכלים נוספים. כאן נביא עוד חמש אלטרנטיבות לדו"חות מילות המפתח של האנליטיקס (לפי Kissmetrics).

 1. דו"חות דפי הנחיתה

אם דפי האתר עברו אופטימיזציה למילות מפתח מסוימות, אפשר לקבל מושג כללי על מילות החיפוש שמביאות תנועה אורגנית לאתר דרך גוגל אנליטיקס>תוכן>תוכן האתר>דפי נחיתה.

כדי לדעת אילו דפי נחיתה מקבלים את רוב התנועה מחיפוש בגוגל אפשר להוסיף ממד משני (Secondary dimension) של מקור (Source).

אחר-כך יש לבחור בחיפוש המתקדם ולסמן מקורות שמתאימים במדויק (exactly matching) לגוגל.

כאן יוצגו דפי הנחיתה שמקבלים את מרב התנועה מגוגל, ואם אותם דפים עברו אופטימיזציה למילות מפתח מסוימות, אפשר להסיק לגבי מילות החיפוש והתוכן שמביאים לאתר תנועה אורגנית. לא מתקבלים מספרים מדויקים, אבל המידע קרוב למדי.

2. חיפוש באתר בגוגל אנליטיקס

אפשרות נוספת היא להגדיר מעקב אחרי חיפוש באתר בגוגל אנליטיקס. האפשרות הזאת לא תעזור לכם לגלות באילו מילות חיפוש השתמשו המבקרים כדי להגיע לאתר מגוגל, אבל היא כן מספקת מידע על מילות המפתח שאנשים מחפשים בזמן שהם גולשים באתר.

התקנת מעקב אחרי חיפוש באתר היא לרוב קלה (תלוי בתיבת החיפוש שבאתר). כדי להתקין את המעקב לוחצים על כפתור מנהל המערכת (admin)>הגדרות תצוגה (View Settings)>הגדרות חיפוש באתר (Site search settings)>מופעל (On).

אחר-כך יש להיכנס לאתר ולערוך חיפוש כדי לראות באילו פרמטרים של שאילתות חיפוש האתר משתמש. את הפרמטרים מכניסים להגדרות החיפוש באנליטיקס ושומרים.

אחרי כמה ימים יהיה אפשר למצוא את מילות המפתח שחיפשו גולשים באתר דרך התנהגות>תוכן האתר>חיפוש באתר>מונחי חיפוש.

3. כלי ניהול האתרים של גוגל

דרך גוגל וובמסטר טולס אפשר לראות את שאילתות החיפוש ואת דפי האתר העיקריים שמקבלים חשיפות והקלקות דרך חיפוש בגוגל. הנתונים אמנם נשמרים רק לתשעים הימים האחרונים, אבל הם מספקים הצצה למיקומים הנוכחיים בגוגל ולתנועה הנכנסת.

הנתונים האלה נמצאים בתנועת חיפוש>שאילתות חיפוש. אפשר ללחוץ על מילות המפתח ולראות לאיזה  דפי נחיתה הן משויכות. לחילופין, אפשר ללחוץ על דפים מובילים ולראות את דפי הנחיתה שמקבלים את מרב התנועה האורגנית ואת מילות המפתח שמשויכות להן.

4. טקסט עוגן

דרך נוספת לאתר את מילות המפתח שהאתר מדורג עליהן הוא על ידי איתור קישורי העוגן הנכנסים לאתר, למשל דרך הכליCognitive SEO  שמציג את קישורי העוגן של האתר בצורת ענן מילים או בטבלה, לצד מספר הקישורים.

באמצעות סקירת קישורי העוגן אפשר לגלות עוד ביטויי מפתח שמקבלים קישורים טבעיים, ולא רק המילים שאסטרטגיית הקידום האורגני מכוונת אליהן.

5. SEMRush

SEMRush הוא כלי בתשלום למחקר מילים ומתחרים, וגם דרכו אפשר לראות את מילות המפתח שמדורגות בגוגל ומביאות תנועה אורגנית. החסרונות של הכלי הם שהוא אינו מראה דירוגים ותנועה מגוגל ישראל, והוא אינו מציג תנועה בהיקפים קטנים. לשם בדיקה, אפשר להזין את דומיין האתר בכתובת ה-URL הזאת: http://www.semrush.com/info/website.com+(by+organic)

הדו"ח שיתקבל יציג את מילות המפתח המובילות שהאתר מדורג עליהן, את המיקום בגוגל ואת דף הנחיתה.

כמו גוגל וובמסטר טולס, גם ב-SEMRush מוצגים רק המיקומים הנוכחיים, והמשמעות היא שצריך להפיק דו"חות בקביעות כדי לעקוב אחרי דירוגי האתר בתוצאות החיפוש בגוגל.

 

החלופות האלה אמנם אינן מחליפות את דו"חות מילות המפתח של גוגל אנליטיקס והן אינן מקשרות בין המרות למילות החיפוש האורגני, אבל כל מידע על מילות מפתח יכול לתרום לפעילות הקידום האורגני בגוגל.

 

2019© נקודה שיווק באינטרנט