הבלוג שלנו

WhatsAppFacebookEmailLinkedIn

קידום מקומי: איך לקדם עסקים מקומיים בגוגל

Gilad Sasson
Gilad Sasson
19 בנובמבר 2015
זמן קריאה: 7 דקות

אם יש לכם עסק מקומי או רשת ארצית, אתם בוודאי מבינים שקידום לוקאלי שונה מהותית מקידום אתר שקהל היעד שלו אינו נמצא במיקום גאוגרפי מסוים. בנוסף, תוצאות החיפוש המקומיות משתנות לעתים קרובות יותר מתוצאות החיפוש הרגילות.

מנועי חיפוש נשענים על גורמים כמו תוכן מקומי, דפי פרופיל ברשתות חברתיות (בעיקר בגוגל לעסקים), ביקורות, קישורים ואזכורים (citations) כדי לדרג עסקים מקומיים בתוצאות החיפוש הלוקאלי ולספק לגולשים את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר.

 קידום מקומי 2015

הגרף הנ"ל לקוח מהסקר של MOZ על הגורמים המשפיעים על הקידום הלוקאלי ב-2015 ואפשר ללמוד ממנו על הגורמים הייחודיים המשפיעים על הקידום המקומי (למשל איתותים הקשורים ל-Google My Business ואזכורי מיקום חיצוניים), וגם לאלו המשותפים לקידום אתרים רגיל, כמו קישורים ו-on page SEO, אבל גם בהם יהיה הבדל מהותי בהשוואה לאתרים לא מקומיים.

 

סוגי תוצאות החיפוש המקומיות

כאמור, תוצאות החיפוש המקומיות בגוגל עברו שינויים מהותיים בשנים האחרונות, וכדאי להכיר אותן:

  1. קבוצת תוצאות חיפוש מקומי (Local Packs)

עד לא מזמן תוצאות החיפוש של עסקים בעלי אופי מקומי הורכבו מקבוצות של 2–7 תוצאות מקומיות שהתמזגו בתוצאות החיפוש האורגניות הרגילות. מאמצע 2015 גוגל עברו לקבוצות של 2–3 תוצאות מקומיות המתיישרות עם מפות גוגל.

Local Packs בגוגל

  1. קבוצת תוצאות חיפוש מקומי + A/B/C

לגוגל יש עוד וריאציה של קבוצת תוצאות החיפוש המקומי ובה העסקים (לרוב סניפים של רשת) מסומנים ב-A/B/C ובסיכות על המפה.

חיפוש מקומי בגוגל למותגים

  1. תוצאות חיפוש מקומי מסוג Snack Pack

בחלק מהנישות של עסקים מקומיים (בעיקר מסעדות וכדומה) עדיין מופיעות תוצאות מקומיות מסוג Snack Pack, קבוצה של שלוש תוצאות עם אפשרויות סינון, תמונות ובלי קישור לאתר.

קידום מקומי בגוגל למסעדות וכדומה

  1. תיבת חיפוש מקומי

כשגוגל מוצאים מיקום אחד מוביל לחיפוש הם יכולים להחזיר תוצאות המורכבות מתיבה אחת ובה מיקום אחד המיוצג באמצעות סיכה במפה, טלפון וכתובת ומשתלב בתוצאות החיפוש האורגניות.

גוגל - קידום מקומי - תיבת חיפוש

  1. Knowledge Graph לעסק מקומי

לרוב, בסמוך לתוצאות האלה יש גם תוצאות מסוג Knowledge graph לשאילתות חיפוש מקומי והן מציגות מידע מפורט על העסק המקומי, כולל כתובת, טלפון, שעות פתיחה, ביקורות, ולאחרונה אפילו גם גרף המציג את שעות העומס במקום.

 קידום מקומי בגוגל לעסקים - דוגמה

איך להופיע בתוצאות החיפוש המקומיות?

אמנם חשיבות הקישורים בקידום מקומי אינה מועטה, אבל כדי להופיע בתוצאות החיפוש המקומיות, בייחוד מסוג ה-Local Pack, צריך קודם כל להשקיע בשיפור האלמנטים המקומיים באתר עצמו, ובאופטימיזציה של דף העסקי בגוגל פלוס (גוגל לעסק שלי), שיפור עקביות אזכורים באינדקסים מקומיים ועל השגת ביקורות.

 

 

On-Site SEO לקידום מקומי

כדי לקדם עסק מקומי, קודם כל צריך להתאים אותו לשיטות הקידום האורגני הבסיסיות ביותר, כלומר שילוב מילות מפתח (כולל מיקום העסק) בתוכן האתר ובתגיות החשובות.

בדיקת התאמת האתר לקידום לוקאלי:

  • האם המיקום הרלוונטי (עיר/שכונה/אזור) ומילת המפתח העיקרית מופיעים בכותרת החיצונית (Meta title) ובתיאור (Meta description)?
  • האם המיקום ומילת המפתח מופיעים בכותרת הפנימית הראשית המסומנת בתג H1?
  • האם המיקום ומילת המפתח מופיעים בכתובת ה-URL?
  • האם הם מופיעים בתוכן האתר?
  • האם הם מופיעים בתגיות התמונות (Alt ו-Title)?
  • האם מוטמעת מפה של גוגל בדף הנחיתה?

בנוסף, חשוב לוודא שהאתר ידידותי למובייל ושהוא נטען במהירות סבירה.

 

גוגל פלוס עסקי

אם עוד לא פתחתם דף גוגל פלוס (או עוד לא תבעתם בעלות עליו), הגיע הזמן.

הדף צריך לכלול את כל הפרטים הבאים:

  • תיאור ארוך, מפורט וייחודי, בנוי נכון וכולל קישורים.
  • סיווג לקטגוריה המתאימה ביותר.
  • תמונות רבות ככל האפשר.
  • מספר טלפון של הסניף המקומי.
  • אותה כתובת עסק המצוינת באתר ובאינדקסים מקומיים.
  • תמונת פרופיל ותמונת נושא באיכות טובה.
  • שעות הפתיחה של העסק (אם המידע הזה רלוונטי).
  • ביקורות אמתיות של לקוחות.

 

אזכורים באינדקסים מקומיים

בקידום מקומי חשוב לוודא ששם העסק ופרטי הקשר שלו (מה שמכונה באנגלית NAP: Name, Address, phone) מופיעים בכל דפי האתר. כמו כן, יש להשתמש באותם פרטים בדיוק גם באזכורים של העסק באינדקסים מקומיים כמו דפי זהב ודומיהם.

כדאי להשתמש בסימוני schema.org כדי להראות לגוגל איך לסמן את כתובת העסק ואת פרטיו בצורה נכונה. בנוסף לסימון הכתובת אפשר להשתמש בסימוני schema.org כדי להבליט מידע כמו שעות פתיחה, אפשרויות תשלום, טווח מחירים וגם דירוג וביקורות.

 

ביקורות על עסקים מקומיים

לביקורות יש השפעה ישירה על המיקומים בתוצאות החיפוש המקומיות, לכן שווה להשקיע זמן בלהשיג אותם. העדיפות הראשונה היא להשיג ביקורות לדף גוגל פלוס, אבל לא רק.

בתור התחלה, מומלץ ליצור קשר עם לקוחות קיימים דרך המייל או הטלפון ולהציע להם לכתוב ביקורת, ואף להציע להם הנחה או תמורה כלשהי על הזמן שישקיעו בכתיבת הביקורת. בנוסף, מקובל להוסיף לאתר דף עם קישורים לאתרי ביקורות ואף דף הנחיות עם הסברים על איך לכתוב ביקורת לעסק, וכן להוסיף קישורים לאתרי הביקורת לדף הצ'קאאוט בחנות הווירטואלית, לחתימת המייל, לכרטיס הביקור או לכל מוצר פרסום אחר.

 ביקורות בקידום לוקאלי

בניית קישורים לקידום מקומי

בניית קישורים היא חלק חשוב בקידום מקומי ולרוב יש נטייה להתעלם ממנו. בהשוואה לקידום אורגני רגיל קידום ממומן תלוי יותר בקישורים מאתרים מקומיים בעלי זיקה לעסק מאשר בקישורים מאתרי סמכות כלליים (אף על פי שגם קישורים מסוג זה לא יזיקו).

לכן אינדקסים מקומיים משמשים מקור חשוב לבניית קישורים, וכן לבניית citations, כלומר אזכור שם העסק ופרטי הקשר שלו (NAP). אותם citations, לא חייבים לכלול קישור לאתר כל עוד הם מזכירים את שם העסק, את כתובתו ואת מספר הטלפון בדיוק כפי שהם מופיעים באתר.

יש כמה כלים המשמשים למעקב אחר אזכורים לוקאליים ולחיפוש מקורות נוספים:

  • BrightLocal הוא כלי מעקב citations בתשלום המציג את כל האזכורים של האתר ברשת, מפנה למקורות חסרים ומדגיש אזכורים שגויים של שם העסק או של פרטי הקשר.
  • ל-MOZ יש רשימת אינדקסים מקיפה לפי קטגוריה, ואפשר לאתר את הקטגוריה הרלוונטית ולהוסיף את העסק ידנית.
  • באמצעות כלי מחקר מתחרים כמו Majestic SEO אפשר לעקוב אחרי האזכורים של המתחרים ולפעול בעקבותיהם.
  • להשתמש ב-Google Alerts וכדומה כדי לעקוב אחר האזכורים של העסק או של המתחרים.

 

איך לבנות קישורים לקידום מקומי?

יש כמה דרכים ייחודיות להשגת קישורים לקידום עסקים מקומיים:

  • להציע חסות לאירועים מקומיים.
  • להציג מידע סטטיסטי על סביבת העסק בדרך ויזואלית כמו אינפוגרפיקה ולבקש מאתרים לשתף.
  • לערוך אירועים או מפגשים מקומיים ולבנות קישורים מדף האירוע.
  • להתראיין לאתרים מקומיים או לכתוב בהם.
  • להציע לארגונים מקומיים הנחות או הטבות כלשהן בתמורה לקישורים.
  • להציע מלגות או הצעות עבודה לסטודנטים (ולקבל קישורים מאתר האוניברסיטה).
  • לעקוב בקביעות אחרי הקישורים של המתחרים ולחפש אפשרויות לקישורים.

 

קידום מקומי ושיעור ההקלקה (CTR)

גם שיעור ההקלקה מתוצאות החיפוש של גוגל נחשב לגורם דירוג המשפיע על המיקומים, ולהפך –שיעור נטישה גבוה נחשב לגורם שלילי.

טיפים לשיפור שיעור ההקלקה:

  • אם אפשר, להוסיף סימוני schema.org כולל ביקורות, דירוגים וכדומה.
  • לנסח כותרות חיצוניות רלוונטיות, קריאות ומושכות להקלקה.
  • לנסח תיאור מפורט העונה על מה שהלקוחות הפוטנציאליים מחפשים.
  • לערוך ניסויים בפייסבוק (או בכל רשת חברתית אחרת) כדי למדוד את שיעור ההקלקה מגרסאות שונות של כותרות ותיאורים (A/B test) וליישם את הממצאים גם על תגיות המטא.

 

לסיכום:

כדי לשפר את התוצאות בחיפוש מקומי:

1. להקים דף גוגל פלוס לוקאלי.

2. להוסיף מילות מפתח ומיקומים לכל דפי הנחיתה.

3. לוודא ששם העסק ופרטי הקשר (NAP) עקביים בכל הרשת.

4. לייצר ביקורות אמתיות מגוגל פלוס ואתרים דומים.

5. לשפר את תגיות המטא (כותרת ותיאור).

6. להתמקד בבניית קישורים מקומיים.

 

 מחפשים חברה מקצועית לקידום אתרים מקומי? צרו קשר לפרטים נוספים.

2019© נקודה שיווק באינטרנט