הבלוג שלנו

לינקדאין באור הזרקורים

Avatar
מור מנטל
10 בפברואר 2020
זמן קריאה: 8 דקות

בונים אסטרטגיית שיווק לשנת 2020?
כדאי שתכללו את LinkedIn בפלטפורמות הפרסום שלכם.

גם אם אינכם משתמשים קבועים בלינקדאין, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהרשת החברתית שהושקה במאי 2003 הפכה לאט לאט לרשת המקצועית הבולטת ביותר בעולם.

LinkedIn Who?

לינקדאין היא רשת חברתית המאפשרת למשתמשים להקים פרופיל אישי שמהווה מעין קורות חיים עם ניסיונם התעסוקתי, כישוריהם והשכלתם. לכל משתמש אפשרות לחבור למשתמשים אחרים וליצור קשרים מקצועיים ועסקיים. כמו כן, לאשרר את כישוריהם של חבריהם, לגייס עובדים ולמצוא משרות פנויות.
מלבד משתמשים פרטיים, לינקדאין מאפשרת לעסקים ליצור עמודי חברה עם פרטים על השירותים והמוצרים שלה, לחבר את עובדי החברה לפרופיל העסקי ולהוסיף משרות פנויות, אם יש כאלה.

לאורך השנים הוסיפה לינקדאין שירותים נוספים, פיצ'רים בתשלום ואפשרויות פרסום לפלטפורמה, וכך הגענו לשנת 2020, שבה לינקדאין ממוקמת במקום הראשון בעולם כרשת חברתית מקצועית עם נתונים מפתיעים של אחוזי גידול רווחים, מספר משתמשים ועסקים פעילים.

 

לינקדאין לוגו

הנה כמה מהנתונים המרשימים:

  • מספר המשתמשים הרשומים בלינקדאין עומד על 660 מיליון משתמשים מ200 מדינות שונות.
  • מעל 30 מיליון עמודי חברה מפורסמים בלינקדאין.
  • בכל שנייה מצטרפים ללינקדאין עוד 2 משתמשים חדשים.
  • בכל יום עולים בלינקדאין 2 מיליון פוסטים, מאמרים וסרטונים.

לינקדאין אומנם שמרה על פרופיל נמוך בתחילת דרכה, במיוחד בישראל, אך הגידול וכמות המשתמשים בה מפתיעים בכל פעם מחדש. קחו לדוגמה את סוף שנת 2016, אז לינקדאין עמדה על 467 מיליון משתמשים, ובסוף שנת 2018 מספר המשתמשים הגיע ל-590 מיליון, וכיום ל-660 מיליון. מדובר בגידול של כ-70 מיליון משתמשים בכל שנה!

היציבות של הרשת, הגידול הבלתי פוסק במספר המשתמשים, והמקצועיות של המשתמשים בה היא שהפכה את הרשת לפלטפורמה פרסום מרכזית שכבר לא ניתן להתעלם ממנה.

לינקדאין - נתוני משתמשים ל-2016

 

למי מתאים הפרסום בלינקדאין?

משווקי B2
הידעת? 94% ממשווקי Business to Business ברשתות חברתיות משתמשים בלינקדאין לפרסום תכנים ו-92% אחוז מהם כוללים את לינקדאין באסטרטגיה השיווקית שלהם. אז אם קהל היעד של העסק שלכם הוא עסקים אחרים, לינקדאין היא פלטפורמת הפרסום בשבילכם. לינקדאין מאפשרת לפרסם לפי בעלי תפקידים, תעשיות בשוק העבודה, שמות של חברות וקבוצות מקצועיות. אפשרויות טרגוט אלו הופכות את הקמפיין לאפקטיבי ביותר.

חברות שמגייסות עובדים
אם אתם חברה בתהליך גיוס עובדים, לינקדאין היא הפלטפורמה עבורכם, בזכות האפשרות לטרגט משתמשים לפי המקצוע והניסיון שלהם תוכלו לפנות בצורה מדויקת רק למועמדים המתאימים לתפקיד. בנוסף, באפשרותכם לפרסם בלוח המשרות של לינקדאין, שגם הוא נחשב ללוח משרות איכותי ויעיל עבור המשתמשים בגלל ההתאמה המדויקת לניסיון שלהם.

קידום מוצר/שירות לפי מקצוע
כל חברה המעוניינת לקדם את שירותיה ללקוחות על פי ניסיונם המקצועי, תחום עיסוקם והתעשייה שבה הם נמצאים. הטרגוט המקצועי הוא נקודת החוזקה של לינקדאין והיתרון היחסי שלה על פני פלטפורמות פרסום אחרות, לכן אם זהו הטרגוט המרכזי בקמפיין שלכם – תקימו אותו בלינקדאין.

B2B - קידום בלינקדאין

חשוב להבהיר, הפרסום בלינקדאין אינו זול. עלות ממוצעת של קליק בלינקדאין נעה בין $6 ל- $9. מדובר בעלות גבוהה ביחס לפלטפורמות כמו פייסבוק וגוגל אדס, כך שרוב הסיכויים שתצטרכו להקצות לקמפיין בלינקדאין תקציב מדיה גבוה משמעותית מזה שהקציתם לפייסבוק, והעלות להמרה תהיה גבוהה בהתאם. אם לא די בכך, מאחר שלא ניתן לשלם בשקלים, נוסף על עלות המדיה הגבוהה תצטרכו להוסיף גם עמלות חיוב על המרה במט"ח ועל שימוש בשער גבוה יותר.

אז למה בכל זאת להתעקש על לינקדאין? כי על איכות משלמים.

  • איכות הלידים – מחקרים מראים שהלידים שמגיעים מלינקדאין הם לקוחות איכותיים ולטווח ארוך. כך שגם אם ההשקעה הראשונית הייתה גבוהה, לאורך זמן תגלו שהיא משתלמת ביותר.
  • עובדים איכותיים – ההשערות הן שרק 8% מהמשתמשים בפייסבוק מעדכנים ומשתפים את הגדרות התפקיד ומקום העבודה בפרופיל שלהם, בעוד שבלינקדאין אלו הפרטים הראשוניים שעולים כשמצטרפים לרשת, ומשתמשים נוטים לעדכן אותם בתדירות גבוהה. כך שאם אתם בתהליך גיוס ורוצים להשיג את העובדים האיכותיים והמקצועיים ביותר, תוכלו לאתר אותם בלינקדאין.
  • מעורבות איכותית – משתמשים העידו כי התוכן בלינקדאין הוא בעל ערך עבורם ולכן הנטייה שלהם להיות מעורבים, לקרוא ולהגיב על התוכן המפורסם הוא גבוה יותר. מאחר שמדובר בפלטפורמה מקצועית הגולשים בה מצפים לתוכן בהתאם ואכן הפוסטים בלינקדאין לרוב יהיו מקצועיים בסגנון של "10 טיפים לX" , "איך לבצע X במדריך קצר" ומאמרים מקצועיים. לכן אם תדעו להתאים את התוכן שלכם לקהל תזכו למעורבות גבוהה ואיכותית.

אז לאחר שהשתכנענו ששווה לנסות לפרסם בלינקדאין, כדאי שנדע לעשות זאת כהלכה.
והרבה לפני הקידום הממומן, חשוב לבצע פעולות אורגניות שיחזקו את המוניטין שלכם בלינקדאין עוד לפני שגולשים "יעיפו מבט" בפרופיל שלכם בעקבות הפרסום.

 

4 טיפים לבניית מוניטין בלינקדאין

טיפ 1 – התחילו בפרופיל האישי שלכם

אתם בטח שואלים – "מה הקשר? אני הרי מפרסם את העסק שלי" – אז תופתעו לגלות כמה זה חשוב. בסופו של דבר, אנשים עושים עסקים עם אנשים והם תמיד יבדקו מי האדם שעומד מאחורי השירות שהוא מציע. לכן הפרופיל האישי שלכם חשוב לא פחות, וגם זה של כל עובד מרכזי בחברה.

במיוחד כשמדובר בקמפיין גיוס עובדים, המגויס הפוטנציאלי ייבחן מי הם העובדים בחברה וישאל האם הוא רואה את עצמו עובד איתם…

אז מה תעשו? עדכנו את תמונת הפרופיל, את הגדרת המקצוע שלכם, הוסיפו ביוגרפיה קצרה על עבודתכם הנוכחית ועדכנו את הניסיון המקצועי שלכם. אל תשכחו להוסיף כישורים, ועם הזמן תחזרו לפרופיל ותעדכנו בהתאם להתקדמות המקצועית שלכם.

 

טיפ 2 – צרו עמוד חברה אפקטיבי

עמוד החברה הוא בעצם הפרופיל האישי של החברה, והוא צריך לאפשר לגולשים ללמוד על החברה, מהם שירותיה, מה האופי והמיתוג שלה, מיהם עובדי החברה ואיזה תוכן היא מפיצה.

אם טרם הקמתם עמוד ואתם יוצרים אחד חדש, ההמלצה שלנו היא קודם כל לעדכן בו את כל הנתונים, לקשר את העובדים ולהתחיל להפיץ בעמוד תכנים בצורה שוטפת ועקבית.
רק לאחר מכן, כשהעמוד מכיל מידע ותוכן, התחילו את הקידום הממומן. לא תרצו שגולש שיראה את המודעה שלכם יגיע לעמוד חברה ריק מתוכן.

אם כבר יש לכם עמוד חברה, עברו עליו וודאו שהוא אכן מעודכן ותואם למיתוג והמסרים החדשים של החברה.

 

טיפ 3 – בצעו אופטימיזציה לחיפוש פנימי

לעיתים גולשים מחפשים חברות לפי השירות שהם רוצים ולא לפי שם החברה, ולכן אופטימיזציה תגדיל את החשיפה. וכמו בכל מנוע חיפוש, אפשר לעשות אופטימיזציה כדי לשפר את הנראות ואת המיקום של החברה בתוצאות החיפוש.

הנה שלוש דרכים לעשות אופטימיזציה לעמוד העסקי בלינקדאין:
1. הטמיעו מילות מפתח – ודאו שעמוד החברה מכיל מילות מפתח רלוונטיות לשירותים שאתם מציעים, לעולם התוכן של החברה, ומילות מפתח שגולשים כנראה ירשמו כשיחפשו את השירות שלכם.
2. פרסמו תוכן רלוונטי – אחת הדרכים הבטוחות לשיפור איכות העמוד היא התוכן המפורסם בו ותדירות הפרסום. ודאו שהתוכן שאתם מפרסמים רלוונטי לחברה ומתייחס לשירותיה והקפידו לפרסם תוכן בצורה עקבית.
3. קישורים לעמוד החברה – הקפידו לייצר קישורים שיפנו לעמוד החברה בלינקדאין. אחת הדרכים הקלות היא להוסיף קישור לעמוד החברה באתר שלכם, בבלוג שלכם או בכל נכס דיגיטלי שקשור לחברה. בנוסף, ודאו שעובדי החברה עדכנו את מקום העבודה, כי כך יתווסף לינק מהפרופיל האישי לעמוד החברה.

 

טיפ 4 – הוסיפו עוקבים לעמוד העסקי

כשגולשים עוקבים אחר החברה שלכם, כל העדכונים והתכנים שתפיצו בעמוד העסקי יופיע אצלם בפיד. לכן ככל שתגדילו את כמות העוקבים כך תגדילו חשיפה למותג. יש כמה דרכים להוסיף עוקבים לעמוד העסקי:

  1. התחילו עם עובדי החברה – ודאו שכל עובדי החברה עוקבים אחר העמוד ובקשו מהם לשתף את התכנים המופצים.
  2. קדמו את עמוד החברה – הזמינו לקוחות קיימים ושותפים עסקיים לעקוב אחר עמוד החברה. תוכלו לעשות על ידי הוספת "עקבו אחריי" בחתימת האימייל עם הפניה לעמוד החברה בלינקדאין.
  3. הוסיפו כפתורי "עקוב" לאתר שלכם – הוסיפו לאתר שלכם כפתורי "עקוב" עם הפנייה לרשתות חברתיות ביניהם לינקדאין.

הוספת עוקבים ללינקדאין

 

כעת, כשהפרופיל שלכם מעודכן ועמוד החברה שלכם פעיל תוכלו לצאת ל"דרך הממומנת" ולהשתמש בלינקדאין כפלטפורמת פרסום באסטרטגייה השיווקית שלכם. לפני שתתחילו בבניית קמפיין ממומן זכרו להגדיר מיהו קהל היעד שלכם ומה מטרת הקמפיין – ייתכן ומדובר ביצירת לידים, מכירת מוצרים/שירותים, הגדלת תנועה באתר ועוד. הגדרה מדוייקת ככל הניתן תוביל אתכם לבנייה של קמפיין נכון ומדויק עבור צרכי החברה.

רוצים לדעת אילו סוגי קמפיינים קיימים בלינקדאין וכיצד להקים אותם?
קראו עוד במומחיות שלנו – שיווק ממומן בלינקדאין
צריכים עזרה? צרו עמנו קשר
בהצלחה!

 

2019© נקודה שיווק באינטרנט