הבלוג שלנו

WhatsAppFacebookEmailLinkedIn

המדריך לפרסום מודעות סטוריז באינסטגרם (Instagram Stories)

אורטל בהלול
אורטל בהלול
29 באפריל 2018
זמן קריאה: 6 דקות

אם אתם בעלי עסקים ושמעתם או התנסיתם כבר בפרסום באינסטגרם, ודאי שמעתם גם על פרסום במודעות הסטורי'ז (Stories). הדבר הראשון שאנשים רבים  עושים כאשר הם מתעוררים בבוקר הוא לבדוק את מצב הסטורי'ז של חבריהם או של חברות שונות אחריהן הם עוקבים באינסטגרם. סיכוי גבוה שגם הקהל שלכם פועל כך, לכן גם לכם כדאי לבחון את עניין מודעות הסטורי ברצינות, ואנחנו כאן כדי לספר לכם!

המדריך לפרסום בסטוריז של אינסטגרם

מספר המשתמשים באינסטגרם סטוריז (Instagram Stories) ממשיך לטפס. נכון לאוקטובר 2017 נרשמו 300 מיליון משתמשים פעילים בפיצ'ר, וממש לא נראה שהעלייה הזו הולכת לדעוך בזמן הקרוב.

אינסטגרם סטוריז – נתוני משתמשים 2017

 

אז מה אנחנו בעצם רוצים להגיד? שאם אתם בעלי עסק והקהל שלכם לא יכול להתקיים בלי אינסטגרם, כדאי לכם מאד לבחון את פלטפורמת הסטורי'ז למטרות פרסום. במאמר זה נציג טיפים לפרסום מוצלח בסטורי של אינסטגרם וגם כיצד להשיג ROI חיובי.

רגע, מה זה בעצם סטורי (Story)?

הסטורי של אינסטגרם שהגיע בעקבות הסטורי של סנאפצ'אט, הוא פיצ'ר המאפשר למשתמשים לפרסם תכנים שנעלמים לאחר 24 שעות. הפוסטים המתפרסמים בסטורי לא יופיעו בפיד של פרופיל האינסטגרם, אלא בחלקו העליון של המסך, שם אפשר לצפות בסטוריז של חברים או של חשבונות מועדפים. בסטוריז ניתן לפרסם תמונות וסרטונים ולקשט אותם באמצעות סטיקרים, פילטרים, גיפים, טקסט וסאונד. ניתן גם להוסיף האשטגים, מיקום וגם לתייג חברים. לסטוריז באינסטגרם יש מספר פיצ'רים כגון אפשרות לבצע סקר בעל שתי תשובות בקרב הצופים, להשתמש באפליקצית "בומרנג" שגורמת לאובייקטים לחזור על אותה תנועה מספר פעמים במהירות, אופציית Rewind המאפשרת לסרטון שמצלמים דרך הסטורי לפעול מהסוף להתחלה, שידור וידאו בלייב ועוד. לכל פוסט בסטורי ניתן להשיב בהודעה פרטית, וכל מי שמפרסם סטורי יכול לראות מי צפה בו (תודו שיש זה סוג של סיפוק). בגלל שבעיני משתמשי האינסטגרם הסטורי נתפס פוסט אותנטי ואמין יותר, כזה שחושף סיטואציות יום יומיות של חבריהם או מספר את הסיפור שלהם, המשתמשים מגלים בו עניין רב יותר.

סטורי באינסטגרם

קצת רקע על מודעות הסטוריז באינסטגרם:

במרץ 2017 השיקה אינסטגרם את אפשרות הפרסום במוצר הדגל שלה, הלא הוא הסטורי (Story), המציע למותגים דרך נוספת כדי להגיע לקהל רב יותר באמצעות פרסום. בספטמבר 2017 אינסטגרם הוסיפה גם מודעות קנבס אינטראקטיביות לסטורי שלה.

הפרסום בסטורי זמין עבור פרופילי אינסטגרם עסקיים בלבד. משתמשים "נתקלים" במודעות אלו תוך כדי דפדוף בין סטוריז שונים של חברים. אם הסטוריז האלו מטורגטים כראוי, ההשפעה שלהם יכולה להיות גדולה במיוחד.

טיפים לפרסום מודעות סטוריז באינסטגרם

  1. ודאו שחצי-השנייה הראשונה במודעה מושכת את העין

גם אם אתם מעלים מודעת וידאו וגם אם אתם מעלים תמונה, ודאו שהפריים הראשוני ילכוד את תשומת לבו של הקהל שלכם. האתגר הכי גדול הוא לתפוס את אלו שמדפדפים בין סטורי לסטורי במהירות הבזק, ותאמינו לנו, יש לא מעט כאלו.

פרסום אינסטגרם סטוריז - דוגמה

דוגמה טובה אפשר למצוא בפריימים הראשונים בסטוריז של חשבון האינסטגרם של m&m. בדוגמה הזאת נעשה שימוש בסרטוני בומרנג מהירים ומצחיקים עם תנועות חדות, בצבעוניות ובקריאייטיב שלא משאירים אף עין אדישה ומעכבים את האצבע מלעבור הלאה לסטורי הבא.

  1. הבליטו את שם המותג!

כל עוד אתם לא נייקי או קוקה קולה, חשוב שתוודאו שהלוגו או שם המותג שלכם מוצג לעין בצורה ברורה! כדי להבליט את שם המותג תוכלו לנקוט באופציות הבאות:

  • מקמו את הלוגו במקום דומיננטי במודעה
  • התחילו את סרטון הוידאו בצורה שמתמקדת על המוצר שלכם
  • השתמשו בפונט פשוט כדי להבליט את השם

  1. הוסיפו מוזיקה!

מוזיקה לוכדת תשומת לב, וזה בדיוק מה שאתם צריכים שיקרה כשנחשפים למודעה שלכם. מוזיקה מעניינת תגרום ליותר צפיות בווידאו שלכם.

  1. התאימו את הסטורי לקהל היעד!

זהו שיעור מספר אחת בשיווק. ודאו שהקריאייטיב והתוכן שלכם עולים בקנה אחד עם מטרת הפרסום שלכם. אם אתם רוצים למשוך יותר קליקים לאתר שלכם, ודאו שתוכן המודעה רלוונטי לקהל היעד כך שאין מצב שהם לא ילחצו (כמובן שתצטרכו לשים לב ולבחור בקפידה את הקהל שלכם!)

רעיונות שישאירו אתכם רלוונטיים:

  • "המדריך השלם ל…" או "הפתרון המלא לבעיית ה-X" וכדומה.
  • שימוש בריטרגטינג, שבו תציגו לקהל מוצר ספציפי שהוא צפה בו

רימרקטינג במודעות סטוריז באינסטגרם

 

  1. הלקוחות האחרונים שלכם הם אלו שתרצו לשמור איתם על קשר

מודעות הסטורי הן דרך מצוין לשמור על קשר עם לקוחות, במיוחד עם הלקוחות האחרונים שלכם. השתמשו במודעות על מנת להפיץ מוצר חדש וטרגטו את הלקוחות האחרונים שלכם, כח הם אלו שקרוב לוודאי יעקבו אחריכם מיד לפני או אחרי רכישה או אינטראקציה עם מוצר שלכם, והם ישמחו לראות שאתם פעילים, עדכניים ומתחדשים. חלק חשוב בשיווק הוא לשדר אמינות כלפי הלקוחות הקיימים שלכם, לכן אל תשכחו אותם בזמן שאתם מחפשים להגיע ללקוחות חדשים.

  1. סלבס תמיד עושים את העבודה!

השתמשו במובילי דעת קהל (influencers)  כחלק מהפרסום שלכם. אם חלק מהאסטרטגיה השיווקית שלכם כבר כולל ידוען או מוביל דעת קהל, למה שלא תשתמשו בו גם לצרכי קידום ממומן באינסטגרם? המודעה בה תשתמשו תוכל להיות שלוחה של מודעה קיימת, לדוגמה: טיזר בסגנון לחצו על "watch more" כדי להגיע לפרסומת המלאה, או לווידאו המלא של אותו ידוען.

אופציה נוספת היא לבקש מהידוען לבשר על מידע חדש שקורה אצלכם, ממש כמו בדוגמה של שרונה מרקט, שבה הראל סקעת הזמין את הקהל להופעה שלו במקום:

שימוש בסלבס במודעות סטוריז באינסטגרם

  1. תכננו את המודעות בצורה נוחה למשתמש

תנו לקהל שלכם את מה שהוא מחפש על ידי כך שתגישו להם את ה"תכל'ס" של המודעה ישירות בסטורי. לדוגמה, אם הקהל ירצה  "לקרוא עוד" או לעבור לרכישת המוצר, אתם תהיו שם עבורו מיד. בין אם זה מדריך או רשימה, ודאו שאתם מעבירים את המסר בלי לגרום למשתמש ללחוץ על שום כפתור אחר.

מודעת סטורי באינסטגרם - דוגמה

אז איך מתחילים לפרסם באינסטגרם סטוריז?

התחילו עם הנושא שהעוקבים החדשים ביותר שלכם יאהבו. לדוגמה, אם אתם בית קפה, פרסמו מודעה על משקה חדש לכבוד הקיץ או החג. העוקבים החדשים ביותר שלכם יהיו הקהל הרלוונטי ביותר שייצר מעורבות עם המודעה החדשה.

עכשיו, כשהתחלתם להבין את היתרונות של מודעות הסטורי, אתם יכולים לצאת לדרך!

  1. שלב ראשון: מה מטרת הקמפיין שלכם?

בחרו את המטרה המתאימה ביותר. מטרות המודעות הזמינות כעת לאינסטגרם סטורי הן:

  • Reach – חשיפה לקהל גדול ככל האפשר
  • צפיות בווידאו
  • המרות (קליקים, לידים, הרשמה למועדון וכדומה)
  • הורדת אפליקציה
  • קמפיין לאיסוף לידים
  • יצירת תנועה מהאינסטגרם לאתר או לעמוד נחיתה כלשהו.

יעדים בפרסום סטוריז באינסטגרם

 

  1. בחרו עיצוב רלוונטי לתוכן

אחרי שהחלטתם מה תהיה מטרת הקמפיין שלכם, השלב הבא יהיה עיצוב המודעה. אם אתם חדשים בתחום מודעות סטוריז, אנחנו מציעים לכם להתחיל בעיצוב מינימלי, צבעוני עם מעט אנימציות שיוכלו ללכוד תשומת לב בקלות. לאחר מכן אתם יכולים לבדוק בתצוגה מקדימה כיצד תיראה המודעה שלכם בסטורי דרך ה-  Creative Hub של פייסבוק.

  1. שמרו על הממדים

הקפידו על הממדים המומלצים של מודעות הסטורי. כדי להרוויח את תשומת ליבו של הקהל הרלוונטי (וכדי לא לעשות מעצמכם צחוק) הקפידו להתאים את מיקום התוכן במודעה לממדים הנכונים. גודל מודעה בסטורי שונה מגודל מודעה בפייסבוק.

הממדים של סטורי באינסטגרם הם 1080px X 1920px, או ביחס של 9:16. אינסטגרם די נוקשים מבחינת גודל הסטורי, כך שכדאי מאד לקלוע לגודל המתאים. הקובץ הגדול ביותר שניתן להעלות לסטורי הוא בגודל 4GB, פורמט וידאו מומלץ הוא MP4. או MOV. ואורך סרטון הוידאו המקסימלי הוא 15 שניות.

  1. הגדירו את קהל היעד של המודעות

התחילו בטרגוט הקהל שלכם. כאן אנחנו ממליצים להתמקד בקהל מאוד ספציפי, ולכן זהו בדיוק המקום לנצל את הפיקסל של פייסבוק לצורכי רימרקטינג, לטרגט את העוקבים הקיימים שלכם ואת קהלי הלוק-אלייק.

  1. בחרו היכן יופיעו המודעות

השלב הבא הוא לבחור את המיקומים של מודעות הסטורי שלכם. בדיוק כמו שאנחנו ממליצים עבור פרסום בפייסבוק, הימנעו ממיקום אוטומטי של המודעות, בחרו מיקומים ספציפיים. אם הקהל שלכם באינסטגרם שונה מהקהל בפייסבוק, אין טעם לפרוס את מודעת הסטורי גם בפייסבוק. אתם יכולים לבחור story בלבד.

מודעות סטוריז באינסטגרם - מיקום

  1. גרמו לקהל שלכם להקליק

הוסיפו כפתור הנעה לפעולה. כפתור הנעה לפעולה תמיד יעזור לקהל שרוצה ללמוד על החברה/העסק/המוצר שלכם יותר ויגדיל את התנועה, גם אם כוונתכם היתה לגרום לאנשים לצפות במודעה ולקבל את המסר.

מודעת סטוריז באינסטגרם – קריאה לפעולה

עכשיו, כל שנותר הוא להתחיל לעבוד על מודעות הסטורי שלכם, ואם נודה באמת, כל תהליך יצירת פרסום הסטוריז באינסטגרם יכול להיות משעשע, כיפי, והכי חשוב, להניב תוצאות יפות!

בהצלחה 😊

2019© נקודה שיווק באינטרנט