הבלוג שלנו

Hummingbird – כל מה שרציתם לדעת על אלגוריתם החיפוש החדש של גוגל

'Gilad Sasson'
29 בספטמבר 2013
זמן קריאה: 2 דקות

גוגל חגגו את יום הולדתם ה-15 בהודעה על החלפת אלגוריתם החיפוש באלגוריתם חדש – Hummingbird, קוֹלִיבְּרִי בעברית. האלגוריתם החדש מיועד לענות על שאילתות חיפוש מורכבות והוא מותאם לטכנולוגיה העכשווית. גוגל Hummingbird התחיל לפעול כבר לפני חודש. ב-Search Engine Land ענו על כמה מהשאלות הנפוצות בנוגע לאלגוריתם החדש.

תמונה: kat+sam on Flickr

אלגוריתם קוליברי

אלגוריתם חיפוש הוא הטכנולוגיה שגוגל משתמשים בה כדי למיין ולסווג את מיליארדי דפי הרשת שרשומים באינדקס, ולוודא ששאילתות החיפוש יעלו את התוצאות הטובות ביותר לדעתם. קוליברי הוא אלגוריתם החיפוש החדש שגוגל משתמשים בו, ולטענת גוגל הוא מכונה על שם הציפור כי הוא מהיר ומדויק.

גוגל Hummingbird מחליף לגמרי את אלגוריתם החיפוש של גוגל. מבחינת סדר גודל, מדובר בשינוי גדול יותר מעדכון הקפאין מ-2010, ובוודאי גדול יותר מפנדה ופינגווין שרק החליפו חלקים מסוימים באלגוריתם הישן.

מה חדש באלגוריתם קוליברי?

אחד החידושים המשמעותיים שהציגו גוגל הוא Conversational search, חיפוש דיבורי, והוא משלב חיפוש קולי, חיפוש סמנטי, מבוסס-מיקום ומותאם אישית. כלי החיפוש נוסף לדפדפן כרום רק במאי, אבל עד העדכון של קוליברי הוא ענה רק על שאילתות הנוגעות לגרף הידע של גוגל.

כך למשל, אם תשאלו את גוגל "איפה אפשר לקנות X", הם לא יפנו אתכם לדפי אינטרנט שכוללים את המילים "לקנות" ו"X", אלא יפנו אתכם לחנויות שמוכרות "X", ואם שיתפתם את גוגל במקום מגוריכם, אולי אפילו לחנויות שמוכרות X בסביבה הקרובה. באופן כללי, האלגוריתם החדש אמור להתרכז במשמעות הכוללת של המשפט, ולא של כל מילה בנפרד כבאלגוריתם החיפוש הישן.

גוגל קוליברי ו-SEO

גוגל מרגיעים ואומרים שלא צפוי כל שינוי מבחינת קידום אורגני בגוגל. ההנחיות והאיתותים שמשפיעים על דירוג האתרים נשארו כשהיו. גוגל עדיין מעדיפים אתרים בעלי תוכן מקורי ואיכותי, השינוי הוא בדרך שהם מעבדים את התוכן ומציגים אותו למחפשים.

מכיוון שהאלגוריתם פעיל כבר חודש (ב-Google.com בארצות הברית), אתרים שלא נפגעו עד עכשיו כנראה שעברו את השינוי בשלום. גם אתרים שכן ספגו ירידה בתנועה בחודש האחרון לא יכולים להאשים בוודאות את עדכון האלגוריתם הזה.

באופן כללי, גוגל Hummingbird עלול להשפיע על שאילתות חיפוש ספציפיות ומורכבות, ופחות על מילות מפתח כלליות, כך שלא צפויה תזוזה משמעותית בתנועה.