הבלוג שלנו

המדריך המלא לאתרים שרוצים לתת פייט לאמזון – חלק ב'

Yafit
Yafit
13 בספטמבר 2018
זמן קריאה: 2 דקות

 

מאמר מתורגם מאת קים פלארהטי

 

בחלק א' של הפוסט סקרנו כמה אופציות לשיפור חוויית הלקוח באתרי איקומרס קטנים וחשפנו כמה מהחולשות של אמזון. כן, מלכת הקניות באונליין לא מושלמת ולכם יש הזדמנות ללמוד מהטעויות שלה ולהבין איפה אתם, דווקא בתור אתרים קטנים יותר, יכולים להציע חוויית קניה טובה יותר.

 

מוכנים לעוד טיפים שיקחו את חוויית הקניה באתר שלכם לרמות חדשות? הנה זה בא:

3. שימו כסף על מהירות ועל נוחות

אין כאן סוד גדול: היתרון המובהק של אמזון על פני אתרי קניות קטנים יותר הוא המהירות ונוחות הקניה. שני הפרמטרים האלה הולכים יד ביד – מה שמהיר יותר הוא בהכרח נוח יותר. אמזון עוזרת ללקוחות שלה לקנות בקלות ובצורה נוחה במגוון דרכים, כמו למשל באמצעות רמקול Echo החכם שלה שמאפשר לבצע רכישות דרך העוזרת הוירטואלית Alexa, דרך כפתור Buy Now המאפשר לעשות צ'ק אאוט מהיר בקופה או באמצעות שירות משלוח אקספרס לחברי אמזון פריים. כל אלה מושכים לקוחות.

 

אבל מה שעובד בשביל אמזון לא נמצא בהכרח בהישג ידם של עסקים קטנים יותר. במקרה שלכם, הפתרון הוא לחשוב על הלקוחות שלכם ועל דרכים לשפר את מהירות ונוחות החוויה באתר שלכם, במסגרת האמצעים העומדים לרשותכם. למשל:

 

פיצ'ר נוח להזמנות חוזרות

רלוונטי במיוחד אם יש לכם מלאי של מוצרים שלקוחות רוכשים ממנו שוב ושוב. במקרה כזה, תוכלו להציע ללקוחות להירשם כחברים באתר וליהנות מאפשרויות נוחות להזמנה חוזרת אוטומטית של אותם המוצרים.

 

הטבות ללקוחות נאמנים

טפחו את מערכת היחסים שלכם עם לקוחות חוזרים על ידי כך שתציעו להם הטבות על קניות חוזרות. משתמשים שהשתתפו במחקרים רלוונטיים העידו על עצמם שהם נוטים להיות נאמנים למותגים שמציעים להם הטבות כלקוחות חוזרים.

 

 קופה מהירה

כמעט כל המתחרים של אמזון מציעים את האפשרות לבצע קניה מהירה, באופן דומה לאפשרות הקיימת באתר של ענקית הקניות. כדאי גם לכם לחשוב האם יש מוצרים באתר שלכם שמתאימים לקניה מהירה והאם אתם יכולים להציע את הפיצ'ר הנ"ל ללקוחות רשומים באתר שלכם.

בתמונה למעלה: אתר הקוסמטיקה Sephora מציע משלוח מהיר של 48 שעות למשך שנה שלמה ללקוחות שיקנו מוצרים בגובה של 1000 דולר בשנה. לחילופין, קיימת אפשרות להירשם לשירות משלוח מהיר באתר בעלות של 10 דולר בלבד. ההטבה הזו יכולה לקרוץ במיוחד ללקוחות שמבצעים קניות חוזרות רבות באתר.

4. התאימו את עצמכם לקניות במובייל

מכשירים ניידים הם חלק בלתי נפרד כיום מחוויית הקניה ברשת. דו"ח 2017 של אתר GlobalWebIndex הממפה טרנדים בולטים באתרי איקומרס מצביע על כך שחוויית החיפוש והקניה של מוצרים ברשת הולכת באופן מובהק לכיוון המובייל. המגמה הנ"ל לא מפתיעה והיא תוצר של מספר גורמים, ביניהם טכנולוגיות המאפשרות לבצע תשלומים בקלות רבה יותר (Paypal, Android Pay, Apple Pay, Alipay ) ועלייה בשימוש במדיה חברתית כזירת קניות או כנקודת מוצא לקניה ומכירה של מוצרים.

 

לכן, מותגים קטנים וחנויות נישה נמצאים בנקודת פתיחה טובה יותר מאשר אמזון במובן שקל להם יותר ליצור תוכן ממותג ואישי יותר ברשתות חברתיות, שהסיכוי שלו ליצור תגובה אצל עוקבים גבוה יותר. תוכן מעורר השראה שמציג את המוצרים שלכם "בפעולה" מניע גולשים לאתר שלכם במידה רבה יותר מאשר תוכן ממוסחר ולא אישי. כשהמשתמשים יגיעו לאתר שלכם, חוויית קניה איכותית יותר מזו שאמזון מציעה כיום בהחלט תעזור להפוך אותם ממתעניינים ללקוחות.

בתמונה למעלה: מותג שעונים בשם Vincera Watches משתמש במדיה חברתית כמו אינסטגרם כדי לפרסם מוצרים.

 

מה, כבר נגמר? לא בדיוק. לפוסט הזה יש חלק שלישי ומחכים בו עוד כמה טיפים לא רעים בכלל. בקרוב אצלכם (:

2018© נקודה שיווק באינטרנט