הבלוג שלנו

רימרקטינג בגוגל למכשירים שונים (Cross-device)

'Gilad Sasson'
3 במאי 2017
זמן קריאה: 2 דקות

מתחילת אפריל המשתמשים בגוגל אנליטיקס התחילו לראות הודעה המכריזה על עדכון צפוי בהגדרות הרימרקטינג בגוגל. החל מה-15 במאי יוכלו המפרסמים להשתמש ברשימות קהלים שנוצרו בגוגל אנליטיקס עבור קמפיינים רימרקטינג במכשירים שונים.

רימרקטינג בגוגל אנליטיקס

כבר בספטמבר האחרון הודיעו גוגל כי יתחילו לעקוב אחר הנתונים של משתמשים רשומים כדי לאפשר רימרקטינג למכשירים שונים ברשת המדיה של גוגל. כלומר, מפרסמים יוכלו לעקוב אחר משתמשים בכל המכשירים ולהציג מודעות למי שביקר באתר במכשיר אחד גם במכשיר אחר, בדומה לאפשרויות הרימרקטינג בפייסבוק ובפלטפורמות אחרות. לעדכון עשויות להיות השלכות על מדיניות הפרטיות של האתרים וכן על תדירות הפרסום ותוכן המודעות.

רימרקטינג בגוגל כיום

רימרקטינג (remarketing או retargeting) הוא כלי בשיווק דיגיטלי המאפשר למפרסמים לחזור וליצור קשר עם אנשים שכבר ביקרו באתר, והוא מבוסס על ההנחה שסיכויי ההמרה של משתמשים אלו הוא גבוה יותר בהשוואה לכאלה שנתקלים באתר בפעם הראשונה.

עד העדכון המדובר רשימות הרימרטינג בגוגל הורכבו מ-cookies ומזהים למובייל, ואלו אינם עוברים בין מכשירים שונים. לגישה הזו יש חסרונות ברורים מכיוון שצרכן האינטרנט הממוצע נוטה להשתמש בכמה מכשירים. מחקרים אף מראים כי חלק גדול מהמשתמשים מתחילים את תהליך הקנייה באינטרנט במכשיר אחד ומסיימים אותו במכשיר אחר.

ובכן, הבעיה הזאת צפויה להיפתר ב-15 במאי 2017, ומפרסמים בגוגל יוכלו להגיע אל המשתמשים בכל המכשירים שהם גולשים מהם, בדומה לפרסום בפייסבוק ובטוויטר.

גוגל רימרקטינג cross device

איך יעבוד עדכון הרימרקטינג בגוגל?

כאמור, החל מאמצע מאי המפרסמים בגוגל אדוורדס יוכלו להציע ללקוחות הפוטנציאליים מודעות רלוונטיות יותר גם כשהם משתמשים במכשיר שונה. גוגל ישתמשו במידע אישי על משתמשים רשומים, והמודעות יגיעו אליהם בכל מכשיר המקושר לחשבון הגוגל שלהם. התהליך יורכב משני חלקים:

ראשית, עבור מבקרים באתר האינטרנט, גוגל אנליטיקס יאספו מזהים שאומתו בידי גוגל ומקושרים לחשבונות הגוגל של המשתמשים (כלומר, מידע אישי).

שנית, גוגל אנליטיקס יצרפו באופן זמני את המזהים למידע בגוגל אנליטיקס כדי להשלים את רשימות הקהלים.

מה המשמעות עבור מפרסמים בגוגל?

בעקבות העדכון במערכת הרימרקטינג בגוגל מומלץ למפרסמים לשקול מחדש את אסטרטגיית השיווק מכיוון שהמודעות יתחילו להופיע בכל המכשירים.

כמו כן, על המפרסמים לוודא שהאפשרות של רימרקטינג פתוחה בחשבונותיהם בגוגל אנליטיקס, ולעדכן את מדיניות הפרטיות בהתאם.

 

המשיכו לעקוב אחרינו לעדכונים נוספים. מעוניינים לפרסם בגוגל או בפייסבוק? צרו אתנו קשר.