הבלוג שלנו

התאוששות מעונשים של גוגל – SMX ישראל 2015

'Gilad Sasson'
2 בנובמבר 2015
זמן קריאה: 2 דקות

מה?

הפאנל ידון בכל סוגי העונשים של גוגל (מבוססי-אלגוריתם וידניים) ובדרכי ההתאוששות מהם, וכן יוצגו בו קייס סטאדיז ספציפיים שידגימו אילו דרכים נמצאו יעילות בהתאוששות מעונש של גוגל, ואילו לא.

מי?

מנחה: מאייר רייך מ-RankAbove

דוברים: Pratik Dholakiya מ-E2M Solutions ורועי חינקיס מ-SimilarWeb

מה כדאי לקחת אתכם?

רועי מסימילאר ווב העביר מצגת על העונשים של גוגל, הוא הציע להסתכל על העדכונים בצורה שונה ממה שהיינו רגילים:

עדכון פנדה:

התאוששות מעונש של גוגל - ישן מול חדש

אם בעבר נהגנו לבדוק בעיקר מקרים של תוכן רזה, חוות תוכן, תוכן משוכפל, יחס מודעות תוכן, דפים שבורים ושיפור מבנה HTML, כיום אנו נבדוק פרמטרים נוספים, כגון:

1. Short click VS. Long click:

מה הכוונה?

התאוששות מעונש של גוגל - קליק קצר אל מול ארוך

ניתן לראות מקרה שבו יוזר ביצע חיפוש בגוגל ולחץ על התוצאה הראשונה (Short click), מאחר והוא לא מצא את התשובה הרצויה, חזר למנוע החיפוש – אך הפעם הוא מבצע חיפוש ייסודי יותר (Long click). בבדיקה שערכו ראו שכמות "קליקים ארוכים" על תוצאת חיפוש מסויימת בטווח זמן קצר יכולה להשפיע מאוד על תוצאות החיפוש.

המסקנה?

יציאה מעונש של גוגל - מה עושים?

אם בעבר נהגו להסתכל על התאמה של שאילתה למילת חיפוש, היום צריך להוסיף למשוואה גם את אפקט

ה- post-clcik engagement.

2. תגובות ספאם באתרכם בעלות אפקט שלילי מבחינת SEO (אפילו  Search Engine Land ביטלו אותן).

מומלץ להוריד תגובות ספאם בשביל לצאת מעונש של גוגל

 

3. התמקדות בחווית משתמש:

* לא מומלץ להסיר דפים עם תוכן רזה, אלא לשפר אותם.

* שימו לב ליחס מודעות/טקסט באתרכם.

 

אם נפגעתם, חכו לעדכון הבא בשביל לראות התאוששות.

 

עדכון פינגווין:

דגשים בעדכון פינגווין - ממה להיזהר בשביל לא לקבל עונש של גוגל

רוצים להימנע מעונש? ממה חשוב להיזהר:

* אובר-אופטימיזציה בטקסט עוגן.

* רלוונטיות של הדומיין המקשר.

* לינקים בתשלום.

* חוסר גיוון של IP ו- C-CLASS בפרופיל הקישורים.

 

עדכון פאנטום (HOW TO):

עדכון פאנטום - איך לצאת מעונש של גוגל

* שוחרר במאי 2015

* פגע בעיקר באתרים שממוקדים בשאילתות HOW TO

* התמקד במשתמש

 

מה חשוב לשים לב במדדים של האתר?

* זמני שהיה

* מספר דפים נצפים

* אחוז נטישה גבוה

 

כדאי לבדוק איפה אנחנו נמצאים ביחס למתחרים שלנו בפרמטרים האלו ולוודא שהנתונים שלנו טובים משלהם.

 

בסוף המצגת הוצגו כלים שימושים ליציאה מעונש ול-SEO

קישור למצגת המלאה: לחצו כאן

 

מקלוגש