הבלוג שלנו

הצצה לממשק החדש של Google Search Console

admin
9 בינואר 2018
זמן קריאה: 2 דקות

גוגל הודיעו אתמול שהממשק החדש של Search Console (לשעבר ובמסטר טולס) יהיה זמין לכל המשתמשים המאומתים כבר בשבועות הקרובים. בין היתר, יכלול הממשק החדש דו"חות חדשים של ביצועי האתר, סקירה של האינדקס, סטטוס AMP ודיווח על הצעות עבודה.

בהודעה שפורסמה בבלוג Google Webmaster Central Blog מסרו גוגל שהממשק החדש של Search Console יאפשר מידה רבה יותר של שקיפות בתהליך האינדוקס של גוגל, ויאפשר תקשורת דו-צדדית בין גוגל ובין בעלי האתרים כדי לאפשר פתרון מהיר יותר של בעיות.

בשלב הראשון שתי הגרסאות של Search Console יהיו זמינות למשתמשים ויהיה אפשר להשתמש בהן זו לצד זו. גוגל ימשיכו להוסיף פיצ'רים ותיקים לממשק החדש של הקונסול, ועד שהתהליך יושלם המשתמשים יוכלו לגשת לשתי הגרסאות באמצעות לחיצה על קישור שיופיע בבר הניווט.

פיצ'רים חדשים ב-Search Console

דו"ח שאילתות חיפוש מורחב (Search Performance)

את דו"ח ניתוח החיפושים (Search Analytics) יחליף דו"ח ביצועים בחיפוש (Search Performance) והוא יציג נתונים על מ-16 חודשים אחרונים (לשם השוואה, הדו"ח הנוכחי מציג נתונים רק מ-90 הימים האחרונים).  כמו הדו"ח הישן, הדו"ח יציג נתונים על מספר הקליקים וההופעות, על שיעור ההקלקה (CTR) והמיקום הממוצע. כמו כן, יהיה אפשר לסנן את הנתונים לפי תוצאות חיפוש כלליות (אינטרנט), חיפוש תמונות או סרטוני וידאו ולפלח לפי שאילתת חיפוש, דף אתר, מדינה או סוג מכשיר. גוגל הוסיפו שהמידע יהיה זמין בקרוב דרך ה- Google Search Console API.

גוגל קונסול 2018

דו"ח סטטוס כיסוי אינדקס

דו"ח סטטוס כיסוי אינדקס הוא הגרסה החדש של הדו"ח סטטוס אינדקס והוא בעצם מראה האם האתר מתאנדקס היטב. הדו"ח מונה את הדפים שאונדקסו כראוי ומזהיר מפני בעיות באינדוקס לצד הסברים לאי-אינדוקס של כתובות URL מסוימות. הדו"ח מציג שינוי לאורך זמן ושיפורים באינדוקס האתר בפרק זמן מוגדר. הקלקה על כתובת URL שגויה תוביל לקישורים לכלי ניתוח וגם להציע רישום מחדש לאינדקס של גוגל. בנוסף, יהיה אפשר לייצא את הדוחות עבור ניתוח מעמיק יותר. גוגל מדגישים שהפיצ'ר יהיה שימושי במיוחד לאתרים שהגישו קובצי מפת אתר.

גוגל search console ממשק חדש

דו"ח סטטוס AMP

דו"ח סטטוס AMP יציג שגיאות ואזהרות הנוגעות לדפי ה-AMP. הדו"ח יציג את כתובות ה-URL הבעייתיות, יאבחן את מקור הבעיות ויאפשר למנהלי האתר לתקן את הבעיה ולבחון את הדף כדי לוודא שהבעיה נפתרה. גוגל כתבו שיהיה אפשר לבקש דרך ה-Search Console לאשר את התיקון במספר דפים, ושתינתן עדיפות גבוהה לסריקה ולעיבוד מחדש של כתובות ה-URL המתוקנות. בנוסף, יהיה אפשר לשתף את דו"חות ה-AMP עם צוותים חיצוניים.

דו"ח הצעות עבודה

מי שמפרסם הצעות עבודה באתר יוכל לעקוב אחריהן באמצעות דו"ח חדש, Job Posting. הדו"ח יציג נתונים סטטיסטיים הנוגעים לתוצאות החיפוש של הצעות העבודה, בעיות באינדוקס ודרכים לפתור אותן בעיות.

 

2018© נקודה שיווק באינטרנט