הבלוג שלנו

איך להכין את האתר למובייל-פירסט אינדקס של גוגל

'Gilad Sasson'
19 בדצמבר 2017
זמן קריאה: 2 דקות

גוגל הודיעו כבר לפני כמעט כשנה על תחילת הניסוי במובייל-פירסט אינדקס (Mobile-First Index), כלומר בתהליך שסורק, מאנדקס ומדרג את גרסת המובייל של האתר. בחודש אוקטובר 2017 אישרו גוגל כי התחילו במעבר הדרגתי לאינדקס, והשבוע הם גם פרסמו מדריך להכנת האתר למובייל-פירסט אינדקס.

גוגל מובייל פירסט אינדקס

בקצרה, עד כה רובוטי הסריקה של גוגל הסתכלו רק על גרסת הדסקטופ של האתר, מה שגרם לכמה בעיות עבור משתמשים במכשירים ניידים שהגיעו לגרסה מעט שונה של אתר המובייל. המשמעות של מובייל-פירסט אינדקס היא שגוגל יתחילו להשתמש בגרסת המובייל של האתר בתהליך האינדוקס והדירוג. מנהלי אתרים יראו עלייה בסריקה מגוגלבוט של הסמארטפון, ותקציר התוצאות והתוכן בדפי המטמון של גוגל יילקח מגרסאות המובייל של דפי האתר.

אתרים שמשתמשים בעיצוב רספונסיבי או שמטמיעים בצורה נכונה תוכן דינמי (בתנאי שהוא כולל את כל התוכן והתיוגים שמופיעים באתר הדסקטופ) לא צריכים להיערך לאינדקס מובייל-פירסט.

כמה טיפים שיעזרו לוודא שהאתר מוכן לאינדוקס מובייל-פירסט:

1. מומלץ לוודא שגרסת המובייל של האתר כוללת את תוכן טוב וחשוב, בהם טקסט, תמונות (עם תגיות אלט) וסרטוני וידאו, בפורמטים הניתנים לסריקה ולאינדוקס.

2. נתונים מובנים (Structured Data) צריכים להיות גם בגרסת המובייל וגם בגרסת הדסקטופ של האתר. יש לוודא שכתובות ה-URL שבתוך הנתונים המובנים הן מעודכנות לגרסאות המובייל של דפי המובייל.

3. תגיות מטא צריכות להופיע בשתי הגרסאות של האתר. מטרתן היא לספק מידע לגבי תוכן האתר עבור אינדוקס והופעה בתוצאות החיפוש. לדוגמה, מומלץ לוודא שהכותרות והתיאורים זהים בשתי הגרסאות בכל דפי האתר.

  1. 4. אין צורך לשנות משהו בקישורים המצביעים על גרסאות מובייל נפרדות. אם האתרים משתמשים בכתובות נפרדות לאתרי המובייל, יש להשאיר את התגיות rel=canonical ו-rel=alternate המצביעות על מערכת היחסים בין שתי גרסאות האתר.

5. באתרים בין-לאומיים המשתמשים בתגית rel=hreflang יש לקשר בין כתובות ה-URL של הדסקטופ ושל המובייל בנפרד. כלומר, קישורי ה-hreflang של כתובות ה-URL של אתר המובייל יצביעו על כתובות ה-URL של אתר המובייל עבור שפות או ארצות שונות, וכך גם לגבי אתר הדסקטופ.

6. יש לוודא שהשרתים שמאחסנים את האתר יכולים להתמודד עם העלייה הצפויה בשיעור הסריקה. הבדיקה הזאת אינה רלוונטית לאתרים רספונסיביים או כאלה המציגים תוכן דינמי, אלא רק לאתרים שבהם גרסת המובייל נמצאת בגורם מאחסן אחר, כמו m.website.com.

לפי גוגל, תהליך המעבר למובייל-פירסט אינדקס מתקדם באיטיות ובזהירות ועדיין אין תאריך יעד למעבר סופי למובייל.

המשיכו לעקוב אחרינו למידע ולעדכונים נוספים בתחום הקידום בגוגל. מעוניינים לקדם אתר ולהתאים אותו למובייל-פירסט אינדקס? צרו איתנו קשר.