איך לסגור אתר זמנית? מדריך גוגל לאתרים שומרי שבת

איך לסגור אתר באופן זמני מבלי לפגוע במיקומים שלו? גוגל ענו על השאלה הזו בפוסט חדש וסיפקו כמה עצות לאתרים שרוצים לקחת הפסקה קצרה מהנוכחות הדיגיטלית.

אמנם התרגלנו לצפות מאתרי אינטרנט שיהיו זמינים 24 שעות ביממה ו-365 ימים בשנה. אף על פי כן, עסקים רבים רוצים לסגור את האתר באופן זמני (למשל, לסגור את פעילות האתר לשבת, חג או חופשה מסיבות אחרות), וחוששים מפגיעה בקידום האתר בגוגל.

שמירת שבת-01 (1)

3 דרכים לסגור את האתר ליום מבלי לפגוע במיקומים בגוגל:

1. לחסום את עגלת הקניות

האפשרות הראשונה שגוגל מציעים היא פשוט למנוע את האפשרות לקנות מוצרים באמצעות סגירה זמנית של עגלת הקניות באתר. ברוב המקרים אפשר לחסום את דפי עגלת הקניות מסריקה על ידי מנועי החיפוש באמצעות קובץ robots.txt או למנוע ממנו להתאנדקס באמצעות תגית המטא noindex. כך, מנועי החיפוש לא יראו את הדפים, ואתם תצטרכו ליידע את המבקרים באתר באמצעות נטרול הקישור לעגלה, הוספת הודעה רלוונטית או תוכן אינפורמטיבי חלופי.

 

2. להוסיף הודעה בחלון קופץ

אם אתם רוצים לחסום את האתר כולו מפני משתמשים, בין באמצעות הודעה (למשל: האתר סגור זמנית, האתר שומר שבת וכדומה), חלון קופץ (Pop-up או interstitial) או דף אינפורמטיבי חלופי, על השרת להחזיר תגובת קוד 503, שמשמעותה היא שהשירות אינו זמין. הקוד מודיע לגוגל לא לאנדקס את התוכן הזמני המוצג למבקרים באתר. בלי הקוד, דף ההודעה עלול להתאנדקס על ידי גוגל.

רובוט הסריקה של גוגל ימשיך לסרוק את הדפים המחזירים קוד 503 למשך כשבוע, ולאחר מכן יתחיל לראות בהם דפי שגיאה קבועים, והתוצאה עלולה להיות ירידה במיקומים בתוצאות החיפוש. אפשר להוסיף לקוד את ההודעה Retry after וליידע את מנוע החיפוש לגבי משך אי-הזמינות של האתר.

 

3. לכבות את האתר לחלוטין

אפשרות נוספת היא לכבות את כל האתר, ואפשר להשתמש בה גם כשמעבירים השרת למסד נתונים שונה. גם באפשרות הזו גוגל ממליצים להחזיר קוד 503 עבור כל כתובות האתר ולהחליף את תוכן האתר בהסברים למבקרים, ובאותו הזמן לשנות את ההפניה של ה-DNS לשרת הרלוונטי.

הנחיות לכיבוי האתר:

  • כמה ימים לפני כיבוי האתר יש להגדיר את "זמן החיים" של ה-DNS (TTL) לפרק זמן קצר של כחמש דקות.
  • לשנות את ה-DNS לכתובת ה-IP הזמנית של השרת
  • ברגע שכל הקריאות מפנות לשרת הזמני, להסיר את השרת המרכזי מהרשת
  • בשלב הזה השרת יהיה כבוי
  • ברגע שמוכנים להעלות את האתר, יש להפעיל מחדש את השרת המרכזי
  • להפנות את ה-DNS בחזרה לכתובת ה-IP של השרת המרכזי (הקבוע)
  • להגדיר את זמן החיים לפרק הזמן הסטנדרטי

 

בנוסף להנחיות אלו גוגל מזהירים כי לחסימה של אתר למשך ארוך משבוע עלולה להיות השפעה שלילית על תוצאות החיפוש, בלי קשר לאפשרות הכיבוי שנבחרה. כמו כן, גוגל ממליצים לאתרים מקומיים להתאים את שעות הפעילות לזמן המקומי.

המשיכו לעקוב אחרינו למידע נוסף על קידום אתרים בגוגל. מעוניינים לקדם אתר קניות או כל אתר אחר? צרו אתנו קשר ונשמח לעזור לכם.

 

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך:

  • רימרקטינג בפייסבוק - מדריך
  • גוגל מובייל פירסט אינדקס
  • %d7%a0%d7%95%d7%a7%d7%90%d7%90%d7%95%d7%98-%d7%a0%d7%a7%d7%95%d7%93%d7%94
  • פרסום ושיווק בוידאו ב-2016