הבלוג שלנו

WhatsAppFacebookEmailLinkedIn

מודעות לידים בפייסבוק – איך לפרסם מודעת לידים

Gilad Sasson
Gilad Sasson
17 בדצמבר 2015
זמן קריאה: 5 דקות

ביוני הודיעה פייסבוק שהיא בוחנת פורמט חדש של מודעות למובייל הממוקדות ביצירת לידים (Lead Ads), ובהן המפרסמים יוכלו לקנות מודעות פרסום עבור ליד (הרשמה לניוזלטר, בקשה לשיחת טלפון ממחלקת המכירות או התמיכה וכדומה), והמשתמשים יוכלו למלא את טופסי ההרשמה במהירות. באוקטובר הודיעה פייסבוק על הרחבת מודעות הלידים לכלל המפרסמים בפייסבוק.

 

פרסום לפי ליד בפייסבוק

 

מהן מודעות ליד?

עסקים ואנשי שיווק מאוד רוצים את כתובות האימייל של המשתמשים, אבל עבור המשתמשים במובייל זו טרחה גדולה להקיש אותן בכל פעם מחדש. מודעות הליד של פייסבוק מאפשרות ללקוחות להירשם לניוזלטרים או למלא טפסים בשתי לחיצות על מסך המגע ומבלי לצאת מפייסבוק. לשם כך המשתמשים יצטרכו לאפשר לפייסבוק לשלוף מידע כמו שם, כתובת, כתובת אימייל ומספר טלפון מהפרופילים האישיים שלהם. אם המפרסמים מעוניינים בפרטים נוספים של המשתמשים (כמו כתובת, מצב משפחתי, מקום עבודה וכדומה), הם יכולים להתאים את הטופס וליצור שדות מותאמים אישית.

מטרת מודעות הלידים היא לחסוך את הטרחה הכרוכה במילוי טפסים מהטלפון הנייד, כמו הכורח לעבור בין אפליקציות או למלא את הטופס בכל פעם מחדש. ככל שתהליך ההרשמה קצר יותר, כך גדל הסיכוי שהמשתמשים ישלימו המרה.

איך ליצור מודעות לידים בפייסבוק?

נכון לעכשיו אפשר ליצור ולערוך מודעות לידים רק ב-Power Editor. אחרי שהורדתם את חשבון הפרסום ל-Power Editor יש ללחוץ על הכפתור Create Campaign בפינה השמאלית העליונה של הכלי. אחר כך יש להזין את שם המודעה ולפתוח את תפריט היעדים (Objective) של הקמפיין.

מודעת לידים - יצירת קמפיין

כאן יש לבחור את היעד Lead Generation ולהמשיך בתהליך יצירת המודעה כרגיל. כשתגיעו לשלב המודעה תופיע ההודעה הבאה:

מודעות לידים בפייסבוק

לחיצה על Create New Form תפתח חלון שיתחיל את תהליך יצירת הטופס.

איך ליצור מודעות לידים בפייסבוק

אחרי שתיתנו שם לטופס, תצטרכו לבחור את השאלות שיופיעו בטופס, משאלות בסיסיות כמו שם ואימייל ועד מידע מפורט כמו כתובת, נתונים דמוגרפיים ומידע על מקום העבודה. בנוסף לאפשרויות המובנות אפשר להוסיף שאלות מותאמות אישית.

מודעות ליד בפייסבוק - יצירת טופס

בשלב הבא תידרשו להוסיף קישור לדף מדיניות הפרטיות באתר, והוא יופיע מתחת להצהרת הפרטיות האוטומטית של פייסבוק. בשדה הבא אפשר להוסיף הצהרות נוספות בנוגע לאיסוף המידע (למשל, שהמידע לא יועבר לצד שלישי וכדומה).

קמפיין מודעות לידים בפייסבוק

אחר כך יש להוסיף קישור לכתובת האתר כדי לאפשר למשתמשים להקליק ולבקר בו אחרי שימלאו את הטופס.

facebook lead ad6

בשלב האחרון יש לסקור את הטופס, ואם הכול תקין – ללחוץ על Create Form וליצור את הטופס.

מודעות לידים בפייסבוק

 

 

איסוף הלידים מהקמפיין בפייסבוק

בשלב זה, איסוף הלידים מהמודעות הוא תהליך ידני – אין אפשרות בפייסבוק לייצא את הלידים אוטומטית עבור כלי כמו MailChip וכדומה , אבל אפשר להשתמש בכלים חיצוניים כמו ConnectLeads, LeadsBridge או Driftlock האוספים את הלידים מפייסבוק ומחברים בינם ובין מערכת קשרי הלקוחות (CRM).

כדי לאסוף את הלידים יש לגשת לדף הפייסבוק שאליו קשורה המודעה וללחוץ על הלשונית כלי פרסום ((Publishing Tools שבתפריט העליון. מכאן יש ללחוץ על ספריית הטפסים (Forms Library) בתפריט הצד.

facebook lead ad8

בצד ימין יופיעו כל הטפסים שנוצרו בקמפיינים מודעות לידים, ולחיצה על כפתור הורדה תוריד את כל הלידים לקובץ CSV. לאחר מכן אפשר להעביר את הקובץ לכלי ניהול הלקוחות או למחלקת המכירות כדי שייצרו אתם קשר.

 

טיפים למודעות לידים בפייסבוק

1. לתת הוראות ברורות למשתמשים

רבים ממשתמשי פייסבוק עוד לא נתקלו במודעות לידים, והם עלולים להיבהל מטופס הרשמה שממלא להם את המסך באמצע הגלישה בפייסבוק. לכן חשוב להודיע למשתמשים מראש שייפתח חלון פופ-אפ אחרי שילחצו על המודעה ולהסביר להם במדויק מה לעשות ואת התהליך האוטומטי של מילוי טופס ההרשמה. ככל שטופס ההרשמה ברור ופשוט יותר כך שיעור ההמרה גבוה יותר.

2. להסתפק בטופס הרשמה מקוצר

בדומה לטופסי הרשמה באתרי אינטרנט, ככל שהטפסים קצרים יותר כך שיעור ההמרה גבוה יותר. בבדיקות נמצא שלדרוש את מספר הטלפון בנוסף לכתובת האימייל מוריד את שיעור ההמרה מ-30% ל-12%. לכן, טופס ההרשמה צריך להיות קצר ככל האפשר ולכלול רק את המידע הנחוץ.

3. לתזמן את מודעות הלידים ללילה

לרוב מומלץ לתזמן את הקמפיינים בפייסבוק לשעות היום, אבל קמפיינים מכווני-לידים נמצאו יעילים יותר דווקא בלילה. מרבית הלידים שנוצרו מקמפיינים הגיעו בלילה, אולי מכיוון שאנשים מרגישים יותר בנוח למסור את פרטיהם מחוץ לשעות העבודה.

4. להשתמש בכפתור קריאה לפעולה

לפייסבוק יש מבחר מוגבל של קריאות לפעולה: צרו קשר, הזמינו עכשיו, התקשרו עכשיו, שלחו הודעה, הרשמה, צפייה בסרטון ועוד כמה שרלוונטיים למשחקים ולאפליקציות. נסו את הקריאות הרלוונטיות ביותר למטרה ובחנו את היעילות שלהם.

5. להוסיף אישור הרשמה

הוספת אישור הרשמה לטופס הבסיסי יכולה להבטיח שהניוזלטר והמשך הקשר יגיעו למשתמשים מתעניינים ולהקטין את מספר המשתמשים שנרשמו באמצעות אימייל שהם לא משתמשים בו.

6. לשלוח הודעה למשתמשים שנרשמו

מומלץ לשלוח הודעה למשתמשים שנרשמו (ידנית, אם מדובר במספר מצומצם של לידים או באמצעות כלי האינטגרציה עם ה-CRM אם מדובר במספרים גדולים) ולברך אותם על ההרשמה ולעדכן אותם לגבי המשך ההתקשרות לפי הצורך. הודעה כזו עוזרת להגדיל את המעורבות ולפתח מערכת יחסים עם האתר.

7. ליצור קשר מידי עם הנרשמים

מומלץ ליצור קשר עם המשתמשים שנרשמו בתוך 48 שעות ממועד ההרשמה, ואם פספסתם – לשלוח מייל תזכורת בתוך שבוע, ולהזכיר להם כי נרשמו לאתר ולהציע להם אפשרות לבטל את ההרשמה.

מודעות ליד בפייסבוק ופרטיות

בהתייחס לנושא הפרטיות הסבירו פייסבוק שהמשתמשים יכולים לערוך את פרטי הקשר, ואלו לא יישלחו עד שהמשתמש ילחץ על כפתור ההרשמה. המפרסמים יוכלו להשתמש במידע הזה רק בהתאם למדיניות הפרטיות שלהם, וייאסר עליהם למכור את המידע לגורמים חיצוניים.

לסיכום, מודעות הלידים בפייסבוק מאפשרות לפייסבוק להשתלט על נתח גדול ככל האפשר משוק הפרסום לתגובה ישירה והפרסום במובייל בפרט, ולנצל את העובדה שכל פרטי הקשר של המשתמשים כבר מובנים בפרופיל כדי לעקוף את גוגל, המתחרה העיקרית. בעבר גוגל בחנו מודעות דומות, אבל בהן המשתמשים נדרשו להזין את פרטי הקשר שלהם ידנית, והאפשרות להוסיף את פרטי הקשר אוטומטית היא יתרון חשוב בפרסום שמטרתו להשיג לידים ומכירות.

מעוניינים בפרסום בפייסבוק להשגת לידים? צרו אתנו קשר.

2019© נקודה שיווק באינטרנט