הבלוג שלנו

האם פייסבוק משנים את חוק ה-20% טקסט במודעות?

'Gilad Sasson'
11 באפריל 2016
זמן קריאה: 3 דקות

זה זמן רב רצות שמועות על ביטוח חוק ה-20% בפרסום בפייסבוק (המגביל את כמות הטקסט בתמונה במודעה ללא יותר מ-20%, כולל לוגו וסלוגן). בשבוע האחרון השמועות התחזקו וגם מומחה השיווק בפייסבוק Jon Loomer הצטרף אליהן ואף קיבל הסברים רשמיים מפייסבוק.

אמנם דף העזרה בפייסבוק ממשיך להציג סרטון וידאו המסביר על מדיניות ה-20% טקסט בתמונות של מודעות, אבל נמצאו הוכחות רבות המצביעות על שינוי החוק (רובן הגיעו מאנגליה).

לפי פייסבוק, שינוי המדיניות נבחן על מספר מצומצם של מפרסמים. מטרת הכלל הייתה לעזור לבעלי עסקים להגיע אל יעדי השיווק שלהם ולספק למשתמשים חוויה מהנה יותר. פייסבוק ממשיכים לחפש דרכים לשפר את השימוש למשתמשים ולמפרסמים וכרגע הם בוחנים פתרון חדש שיאפשר להעלות מודעות עשירות בטקסט, אבל כמות הטקסט תשפיע על התפוצה של המודעה. פייסבוק עוקבים אחרי התוצאות של הניסוי ואת השפעתו על מפרסמים ועל משתמשים, אבל בינתיים אינם משנים בפועל את המדיניות.

איך נראה שינוי המדיניות למשתתפים בניסוי?

האתר SearchInfluence השתתף בניסוי וסיפק הצצה למדיניות החדשה של פייסבוק בנוגע לכמות הטקסט במודעות. בדף העזרה המוצג למשתתפים בניסוי יש הנחיות כלליות לגבי שילוב של טקסט בתמונות יותר מאשר חוקים חד-משמעיים שיבטיחו שהמודעה תאושר.

שינוי חוק ה-20% במודעות פרסום בפייסבוק

כפי שאפשר לראות מצילום המסך של דף העזרה של פייסבוק, ההמלצה היא לנסות ולצמצם את כמות הטקסט בתמונה למינימום האפשרי ולרכז את רוב המלל בחלק של הטקסט ולא בתמונה עצמה. בנוסף, פייסבוק ממליצים להקטין את הפונט של הטקסט בתמונה ולהימנע מלפזר את הטקסט בכל חלקי התמונה.

בנוסף, פייסבוק מציינים שמודעות הכוללות מעט טקסט או בלי טקסט בכלל לרוב יהיו זולות יותר ויגיעו לתפוצה רחבה יותר בהשוואה למודעות עם טקסט.

במילים אחרות, פייסבוק מודיעים למפרסמים שאפשר להשתמש בטקסט בתמונה, אבל ככל שיהיה יותר טקסט, מחיר המודעה יהיה גבוה יותר והיא תגיע למספר מצומצם יותר של משתמשים.

פייסבוק חילקו את דחיסות הטקסט לארבע קטגוריות: OK, Low, Medium ו-High וכן הוסיפו הסברים ודוגמאות להשפעה של כמות הטקסט על התפוצה של המודעה.

OK – סגנון התמונות המועדף על פייסבוק: תמונות עם מעט טקסט או בלי טקסט בכלל, ושהטקסט יופיע בתוך התיבה הרלוונטית ולא בתמונה.

חוק ה-20% החדש של פייסבוק

Low – אלו מודעות בסגנון של המודעות הממלאות אחר חוק ה-20%. מודעות אלו כוללות מעט טקסט בתמונה, אבל עם הלוגו הן יכולות להגיע ליותר מ-20% טקסט בתמונה, ולכן להגיע לתפוצה מוגבלת במעט.

המלצות פייסבוק לכמות טקסט בתמונות

 

Medium – בתמונות עם כמות גדולה יותר של טקסט (בדוגמה הזו נוסף גם טקסט ליד הלוגו) פייסבוק מזהירים שהתפוצה עלולה להיות מוגבלת.

facebook-new20rule-medium

High – מפרסמים שיוסיפו כמות טקסט מוגזמת בתמונה יקבלו התראה שהמודעה לא תגיע לקהל היעד בגלל כמות הטקסט. במילים אחרות, פייסבוק לא ידחו את המודעה – היא פשוט לא תוצג.

טקסט בתמונות במודעות פייסבוק - המדיניות החדשה

* כל התמונות לקוחות מהאתר jonloomer.com

 

יוצאי דופן לכלל השימוש בטקסט בתמונה

פייסבוק מציינים רשימה של יוצאי דופן שהכללים לא יחולו עליהם:

  • פוסטרים של סרטים
  • עטיפות ספרים או אלבומים
  • תמונות של מוצרים – בתנאי שאפשר לראות את כל המוצר ולא רק חלק ממנו
  • פוסטרים של אירועי מוזיקה, בידור או ספורט (פסטיבלי מוזיקה, קונצרטים, מופעי קומדיה וכדומה)
  • עסקים הקשורים לטקסט כמו קליגרפיה, אנימציה, קומיקס וכו'
  • צילומי מסך של משחקים ואפליקציות
  • טקסטים משפטיים
  • אינפוגרפיקות

 

מה המשמעות של שינוי חוק ה-20% בפרסום בפייסבוק?

התגובות ברשת לשינוי החוק (או לתקופת המבחן שלו) היו נלהבות למדי, אבל ההשפעה שלו על הפרסום בפייסבוק יכולה להיות זניחה. לפי פייסבוק משתמשים מגיבים פחות למודעות עם שיעור גבוה של מלל בתמונות, ואף על פי שמודעות כאלה יידחו פחות, התפוצה שלהן תיפגע והמחיר שלהן יעלה. לכן, על המפרסמים להחליט אם הטקסט הנוסף שווה את המחיר הזה.

 

מעוניינים לפרסם בפייסבוק? צרו אתנו קשר.