הבלוג שלנו

סיכום שנת 2016 בשיווק בפייסבוק ותחזית ל-2017

'Gilad Sasson'
26 בדצמבר 2016
זמן קריאה: 6 דקות

פייסבוק 2017

גם בסטנדרטים של תעשייה המתאפיינת בשינויים חדים ומהירים, שנת 2016 נתפסה כשנת מפנה בתחום השיווק באינטרנט, ולפייסבוק היה חלק גדול בכך. בשנה האחרונה פייסבוק ביססה את עצמה כמתחרה היחידה לשליטה של גוגל בתחום החיפוש והפרסום באינטרנט, ושלחה זרועות לתחומים נוספים בהם וידאו, מסחר אלקטרוני ותוכנות לארגונים.

מה השתנה בשיווק בפייסבוק ב-2016?

1. רימרקטינג לנטולי אתר אינטרנט

בשנה האחרונה הרחיבו פייסבוק את אפשרויות ה-Remarketing גם לבעלי דפי פייסבוק עסקיים שאין להם אתר אינטרנט. כלומר, אם עד לא מזמן הקהלים לקמפיינים הרימרקטינג בפייסבוק נבנו לפי רשימות משתמשים, ביקורים באתר או פעילות באפליקציה, לאחרונה נוספה אפשרות ליצור קהלים מותאמים אישית גם לפי האינטראקציה בדף הפייסבוק: צפייה בסרטון וידאו, פתיחת מודעת ליד, פתיחת מודעת קנבס או מעורבות כלשהי בדף (ביקור, תגובות, הקלקות על כפתור קריאה לפעולה וכדומה). החידושים האלה אמנם עדיין לא הפכו את אתרי האינטרנט למיותרים, אבל הם הרחיבו את קהל היעד של קמפיינים רימרקטינג בפייסבוק.

 טרגוט לפי מעורבות בדף פייסבוק

2. מאמרי אינסטנט לכולם

הכלי Instant Articles, המאפשר לאתרי תוכן להעלות מאמרים ישירות לפייסבוק, נפתח לכלל ספקי התוכן באפריל השנה. לפי פייסבוק, המטרה הייתה לחסוך מהמשתמשים את המעבר לאתרים הנטענים לאט ואינם מותאמים לגלישה במובייל לצורכי קריאת מאמרים ובמקום זאת לספק להם חוויית גלישה מהירה וידידותית למובייל. המתנגדים ראו בכלי עוד ניסיון של פייסבוק להחזיק את המשתמשים בפלטפורמה זמן רב ככל האפשר ובאותה הזדמנות לחשוף אותם לעוד פרסומות. בחודשים האחרונים הודו פייסבוק בטעויות בדיווח על התנועה מהכלי מאמרים מהירים, ובמקביל נכתב על נטישה של אתרי תקשורת בכירים את הכלי. לכן, בשלב זה לא ברור אם הכלי Instant Articles יופיע גם בסיכומים של 2017.

 פייסבוק - מאמרי אינסטנט

3. פייסבוק הפכה לפלטפורמת וידאו מובילה

ב-2016 חיזקה פייסבוק את מעמדה כפלטפורמת וידאו מובילה. פייסבוק התחילה את 2016 עם עלייה של 94% במספר סרטוני הווידאו המועלים בידי המשתמשים וממוצע צפיות וידאו יומי גבוה מזה של המתחרה יוטיוב, והמשיכה עם הכרזות על 100 מיליון שעות צפייה בווידאו ודיווח על 3 מיליון עסקים קטנים המשתמשים באפשרויות הפרסום בווידאו בפלטפורמה.

במרץ 2016 נפתחה פלטפורמת השידורים החיים פייסבוק לייב ואפשרה לכל לכל מי שבבעלותו סמארטפון וחיבור לאינטרנט להעלות סרטונים בזמן אמת ישירות לפייסבוק, והיא אף שילמה 50 מיליון דולר לחברות מדיה, סלבריטאים ודמויות משפיעות כדי שישתמשו בפיצ'ר.

שידור פייסבוק לייב הכי נצפה ב-2016:

מהפכת הווידאו של פייסבוק לא דילגה על חברות הבת שלה, וב-2016 הווידאו גם הלך והשתלט על אינסטגרם, במקור פלטפורמה לשיתוף תמונות. ב-2016, בין היתר, עודכן אלגוריתם הדירוג של אינסטגרם כדי שסרטוני וידאו יופיעו במיקום גבוהים יותר בפיד של המשתמשים, אורך הסרטונים המקסימלי הגיע לדקה, ונפתחה בפני מפרסמים להוסיף וידאו למודעות הקרוסלה. בנוסף, בחודש האחרון גם נוספה האפשרות לצלם וידאו בלייב גם לאינסטגרם.

4. אינסטגרם סטוריז – צעד אחד אחרי סנאפצ'ט

אחד האיומים העיקריים על פייסבוק הגיע מכיוונה של סנאפצ'ט, הרשת החברתית שהתחילה כאפליקציית מסרים מידיים פופולרית בקרב בני נוער ומבוגרים וצעירים וב-2016 הוסיפה למאגר המשתמשים שלה גם ילידי שנות ה-80 ואף מבוגרים יותר, ובמקביל התחילה לנגוס בתקציב הפרסום במובייל של פייסבוק. Instagram Stories, הגרסה של אינסטגרם ל-Snapchat Stories לא הייתה מחוות ההעתקה הראשונה של פייסבוק למתחרה הצעירה, אבל היא הייתה אחת המוצלחות שבהם. בדומה לסיפורים של סנאפצ'ט, גם הגרסה של אינסטגרם מאפשרת לשלב בין תמונות סטטיות, סרטוני וידאו, שרבוטים ואמוטיקונים (ומעכשיו גם סטיקרים והאפשרות להקליט וידאו בלחיצה אחת), וגם הסיפורים של אינסגרם נמחקים בתוך יממה ממועד העלאתם.

 instagram stories

5. כלים לפרסום עסקים מקומיים

פייסבוק המשיכה גם השנה לחפש דרכים לגרום לבעלי עסקים קטנים ובינוניים להשקיע את תקציביהם בפרסום בפייסבוק. ב-2016 הוסיפה פייסבוק כמה מוצרי פרסום חדשים שיועדו לקידום עסקים מקומיים, בהם API Online Conversions המאפשר לעקוב אחר המרות (מכירות בחנות, פניות טלפוניות וכדומה) שנעשו בעקבות פרסום בפייסבוק.

מפות במודעות פרסום בפייסבוק

 

אלו רק כמה מהדברים שעשתה פייסבוק השנה, והיא צפויה להמשיך להתרחב ולהשתנות גם בשנת 2017.

 

טרנדים בשיווק בפייסבוק ב-2017

 

האם פייסבוק תהפוך לזירת מסחר אלקטרוני פעילה?

הדפים העסקיים בפייסבוק הם כבר מזמן לא פרופילים סטטיים. כיום, משתמשים יכולים לפנות ישירות אל הדפים באמצעות הרובוטים של מסנג'ר, לקנות מוצרים באמצעות הקלקה על כפתור ולהשלים המרות מסוגים שונים – מקביעת פגישות ועד הזמנת כרטיסים, והכול ישירות מהדף העסקי בפייסבוק. לפיכך, 2017 הולכת להיות השנה שבה פייסבוק הופכת לרשת מסחר אלקטרוני של ממש, שבה תוכלו למצוא את המותגים המובילים ולקנות ישירות מהם בו במקום.

 

האם Facebook Marketplace תחליף אתרים כמו קרייגליסט ויד2?

זירת המסחר של פייסבוק כבר לא בלעדית רק למותגים ולעסקים, ובמספר ארצות, בהן ארצות הברית, בריטניה, אוסטרליה וקנדה, משתמשים יכולים למכור ולקנות מוצרים ביניהם. הרעיון הוא לשמש מעין אלטרנטיבה דיגיטלית ללוחות שוק קחתן מקומיים. בפייסבוק מתכננים לפתוח את כיכר השוק הווריאטואלית לעוד ארצות, וסביר שעם הזמן יתוספו גם אפשרויות פרסום לסוחרים ב-Facebook Marketplace.

Facebook marketplace


האם הצ'טבוטים במסנג'ר יחליפו את שירות הלקוחות האנושי?

פלטפורמת הצ'טבוטים של מסנג'ר צפויה להיות אחד החידושים הכי חשובים בתחום השיווק בפייסבוק ב-2017, והיא אמורה לאפשר למותגים לבנות צ'טבוט בקלות ובמהירות יחסית. צ'טבוטים היה אחד הנושאים המדוברים בשנה האחרונה, ופייסבוק היא אחת החברות המובילות בפיתוח טכנולוגיה שתאפשר למשתמשים לקנות מהמובייל ואף להעביר כספים ומבלי לצאת מהאפליקציה. הצ'טבוטים של מסנג'ר מאפשרים למותגים לספק שירות לקוחות אישי ויעיל, וכן לפנות אל הלקוחות עם מסרים שיווקיים מותאמים אישית (עוד אחד מהנושאים המדוברים בשנה האחרונה).

צ'טבוטים בפייסבוק


האם Facebook Workplace יהרוג את המייל?

Workplace הוא עוד יוזמה של פייסבוק משנת 2016, פלטפורמה לארגונים ששואפת להחליף את תכתובות המייל ולהקל על ניהול המשימות, שיתוף הידע והתקשורת הפנימית במקום העבודה. הרעיון הבסיסי של Workplace אינו שונה בהרבה מזה של כלים ארגוניים כמו Slack, אבל מהבחינה השיווקית יש לכלי משמעויות נוספות.

Workplace הוא בעצם דריסת הרגל הראשונה של פייסבוק בתחום התוכנות לארגונים, כלומר באותה ביצה כמו מיקרוסופט ולינקדאין. זאת ועוד, פייסבוק אף הודיעה כי בקרוב יהיה אפשר לפרסם מודעות דרושים ישירות ברשת.

המסקנה המתבקשת היא שפייסבוק רוצה להגדיל את חלקם במידע עסקי, חלק חלש אצל פייסבוק בהשוואה לגוגל, מיקרוסופט ומתחרים חזקים אחרים. Workplace אמור לשנות את המצב ולעזור לפייסבוק להגביר את כוחה בתחום הפרסום לעסקים (B2B).

 

מה יהיה תפקידן של המלצות מחברים בקידום בפייסבוק?

עבור עסקים, המלצות מחברים של קהל היעד הן מכרה זהב של לידים, ופייסבוק רוצים להשיג עוד כאלה. לכן,  ב-2017 האפשרות לקבל המלצות מחברים ומאנשי קשר אמינים תוטמע בפלטפורמה בדרך כלשהי ומשתמשים יוכלו לקבל המלצות מחברים לעסקים ושירותים מכל סוג (החל במסעדות וכלה באירועים ועסקים מקומיים) באמצעות כמה הקלקות מהירות. עבור עסקים המשמעות היא שהרושם שיושאר אצל הלקוחות יוכל להיתרגם בעתיד להמלצות ולמקור ללקוחות פוטנציאליים.

 

לסיכום, גם בשנת 2017 פייסבוק צפויה להרחיב את השתלטותה על האינטרנט ולהציע עוד אפשרויות פרסום למותגים, לעסקים קטנים בינוניים, לחברות B2B וגם לאנשים פרטיים שרוצים להיפטר מהמינוי לחדר כושר.

היכנסו לקרוא על הטרנדים בקידום בגוגל ב-2017.

צרו אתנו קשר לפרטים נוספים על פרסום בפייסבוק.