הסוף של DMOZ כמקור לגוגל וטיפים לכתיבת תיאורים

גוגל הודיעו כי יפסיקו להשתמש ב-DMOZ כמקור לכותרות ולתיאורים שבתוצאות החיפוש. לפיכך, מנהלי אתרים גם יכולים לוותר על תגית המטא noodp המונעת מגוגל להשתמש בנתונים האלה.

המדריך הפתוח, Open Directory Project, הוקם בשנת 1998, באותה שנה שהוקם מנוע החיפוש של גוגל, בשאיפה לארגן את האתרים באינטרנט לפי נושאים ותתי-נושאים. הפרויקט נבנה ותוחזק על ידי קהילה של עורכים מתנדבים, ובהיסטוריה המוקדמת של קידום האתרים באינטרנט הוא מילא תפקיד חשוב.

DMOZ נסגר רשמית במרץ 2017, ומאז הוא לא תוחזק בפועל. ביקור באתר מעלה הודעה על סגירת האתר וקישור אל אתר מראה סטטי.

dmoz סגור

בעשור האחרון נהגו גוגל להשתמש בתגיות הכותרות והתיאור של DMOZ בתוצאות החיפוש, בעיקר כשהתגיות ב-DMOZ נמצאו יותר מועילות מאלו שהופיעו באתר עצמו (אם הופיעו). כך גם נולדה תגית המטא noodp, שבה השתמשו מקדמי אתרים כדי להודיע לגוגל ולמנועי חיפוש אחרים שלא ישתמשו בתיאורים שבפרויקט המדריך הפתוח כדי לתאר את אתרם בתוצאות החיפוש.

בעקבות סגירת האתר הודיעו גוגל כי יפסיקו לשאוב תגיות ממנו אל תוצאות החיפוש, וכן יפסיקו להתייחס לתגית noodp. לפיכך, מעכשיו גוגל ישאבו את הכותרות והתיאורים משני מקורות: תגיות המטא או תוכן האתר. לכן, גוגל ניצלו את ההזדמנות כדי לפרסם המלצות לכתיבת כותרות ותיאורים מוצלחים לתוצאות החיפוש.

מהי תגית תיאור (description) טובה?

תיאורים טובים לטעמם של גוגל הם תקצירים תמציתיים המתארים במדויק את תוכן הדף. התיאורים משמשים מעין פרזנטציה שיווקית שמטרתה לשכנע את המשתמשים שדף האתר הוא בדיוק מה שהם מחפשים.

טיפים לכתיבת תיאורים:

– להקפיד להוסיף תגית Meta Description לכל דף אתר. מכיוון שהתיאור נמצא רק בקוד האתר והוא אינו חלק מהתוכן, אתרים רבים נוטים לשכוח ממנו או להזין תיאור זהה לכמה דפי אתר. שגיאות כאלה, וכן תגיות מטא לא רלוונטיות, באיכות נמוכה או פשוט ספאמיות, פוגעות בחוויית המשתמש של המחפש בגוגל, וגוגל יעדיפו להתעלם מהן.

– עבור אתרים גדולים, שבהם כתיבה ידנית של תיאורים עבור אלפי דפים עלולה להיות משימה בלתי אפשרית, מומלץ לייצר תיאורים באופן אוטומטי. אם בוחרים באפשרות הזאת, גוגל ממליצים להקפיד על תיאורים מגוונים, קריאים ותיאוריים.

– מומלץ להכניס מידע מובנה רלוונטי בהתאם לסוג הדף. לדוגמה, אם מדובר בידיעה חדשותית או בפוסט בבלוג – את שם הכותב או את תאריך הפרסום; בדף מוצר – את המחיר, היצרן וכו'.

 

המשיכו לעקוב אחרינו לעדכונים נוספים על הקידום בגוגל. מעוניינים לקדם אתר בתוצאות החיפוש? צרו אתנו קשר.