הבלוג שלנו

מדריך למיתוג ולשיווק דיגיטלי למנתחים פלסטיים

'Gilad Sasson'
10 במאי 2018
זמן קריאה: 10 דקות

שיווק דיגיטלי למנתחים פלסטיים

ניתוחים פלסטיים וטיפולים קוסמטיים ואסתטיים למיניהם נפוצים היום יותר מתמיד. הנתון הזה בוודאי משמח מנתחים פלסטיים, אבל חשוב לזכור שככל שהתחום יותר פופולרי כך גם גדלה התחרות. בנוסף, שיטות שיווק שאולי עבדו בעבר, ככל הנראה יעבדו פחות טוב היום בתקופה שבה הדיגיטל הוא חלק גדול ומרכזי מהחיים של כולם, ובו הכול יותר מהיר, עדכני, תחרותי ותזזיתי.

בכתבה זו נציג כמה מהתחומים העיקריים בשיווק דיגיטלי למנתחים פלסטיים:

כל הדרכים לשיווק דיגיטלי למנתחים פלסטיים

1. מיתוג: שמרו על השם הייחודי והמוניטין של המרפאה

 

כדי שקהל הלקוחות פוטנציאלי ירגיש בידיים טובות שאתם אנשי המקצוע המתאימים ביותר לבצע בהם מתיחת פנים, עליכם לדאוג למוניטין שלכם. שמירה על מוניטין חיובי הייתה חשובה למנתחים פלסטיים גם בעידן הטרום-דיגיטלי, אבל כיום, כשהלקוחות הפוטנציאליים שלכם בוודאי מחפשים את שמכם בגוגל ועלולים להיחשף למידע שבעבר יכולתם להסתיר (מחוות דעת של לקוחות לא מרוצים ועד תביעות), המוניטין חשוב מתמיד.

**כמה טיפים למיתוג חיובי:

– ודאו שיש לכם נכסים דיגיטליים הנושאים את שמכם (אתר אינטרנט, פרופילים ברשתות החברתיות המובילות, ערך בוויקיפדיה וכו')

  • עקבו אחרי אזכורים של שם המרפאה או הרופאים באינטרנט וברשתות חברתיות, כך תוכלו לעקוב אחר הדימוי שלכם ולהדוף ביקורות שליליות לפני שהן הופכות ויראליות.
  • הקפידו על תקשורת חיובית בין אנשי הצוות והלקוחות הפוטנציאליים.

מכיוון שאתם עוסקים באסתטיקה, התדמית שלכם עובדת הרבה יותר מבחינה רגשית מאשר פיזית. המסר שאתם מעבירים בנכסים הדיגיטליים שלכם צריך להיות אפקטיבי ולכן ישנה חשיבות גדולה לסמנטיקה. לדוגמה, אל תשתמשו במילים שליליות, אל תגרמו לאדם שקורא את הטקסט שלכם להרגיש רע עם הדימוי העצמי שלו או עם איך שהוא נראה. מצד שני, אל תבטיחו הבטחות שאתם לא יכולים לקיים.

כתבו באופן חיובי ושימו דגש על מילים כמו "יופי חיצוני", "מראה צעיר" וכו'. אל תדברו בשפה רפואית מדי, מכיוון שקהל היעד שלכם הוא לא הקולגות שלכם, אלא האדם הפשוט שמחפש לבצע ניתוחים פלסטיים או טיפולים קוסמטיים ואסתטיים. חדדו את המסר השיווקי שלכם לשני נושאים:

  1. מדוע כדאי לכם לעבור את התהליך הזה?
  2. מדוע אתם צריכים לבחור בי כמנתח/ת שלכם?

מבחינת השפה הוויזואלית, כמו ששפה פורמלית מדי יכולה "להבריח" את קהל היעד, כך גם תמונות "מושלמות" או עשויות מדי. הלקוחות הפוטנציאליים שלכם לא מצפים להפוך לדוגמנים מושלמים, לכן, אם תציגו מולם רק תמונות לא מציאותיות אתם עלולים להשיג את המטרה ההפוכה. המטרה היא לטפח אצל הקהל שלכם תקוות ריאליסטיות ולעודד אותם לשפר את המראה שלהם ואת הרגשתם.

 

2. האתר הוא הנכס הדיגיטלי החיוני ביותר של מנתחים פלסטיים

אתר האינטרנט הרשמי הוא הנכס הדיגיטלי החשוב ביותר למנתחים פלסטיים. אתר האינטרנט הוא חלון הראווה שלכם, ולכן הוא צריך להיראות מקצועי ולהבליט את ניסיונכם והכישורים שלכם, אך גם לדאוג לכך שהמבקרים באתר ירגישו שאתם רופאים אכפתיים, זמינים, ובעיקר אנושיים.

קחו בחשבון שיכולים להיות כמה סוגים של מבקרים באתר: חלקם יודע בדיוק מה הוא רוצה ורק מחפשים את המנתח הפלסטי המתאים ביותר. מבקרים אחרים מחפשים יותר מידע על הניתוחים השונים. שני סוגי המבקרים האלו יחפשו את התשובות באתר שלכם ולכן חשוב להנגיש אותו; אם הם יתאכזבו מאיכות התוכן או לא ימצאו מידע ברור ונגיש, הם פשוט יעברו למתחרה שלכם.

 

אנטומיה של אתר של מנתח פלסטי

אתר האינטרנט צריך לכלול מידע מקיף על כל טיפול שאתם מבצעים. הלקוחות הפוטנציאליים ירצו לדעת לקראת מה הם נכנסים, והאתר צריך להציג את כל המידע, כולל הסיכונים והסיבוכים האפשריים, זמן ההחלמה ועוד.

נוסף על דפי טיפולים צרו עמוד "אודות" ובו הציגו את הרקע המקצועי שלכם, כולל תעודות הסמכה וקישורים לאזכורים בתקשורת.

מומלץ מאוד לשלב באתר המלצות של לקוחות, אם אפשר בווידאו, וגם תמונות של לפני ואחרי הטיפולים. בחרו להציג מגוון תמונות בזוויות שונות כדי להבליט את כל הטיפולים ותחומי המומחיות שלכם. באופן כללי, התייחסו אל תמונות ה"לפני / אחרי" שלכם כאנשי מכירות שקטים.

 

דוגמה לסירטון 'לפני אחרי' של ניתוח פנים

חשוב להוסיף לאתר בלוג, ובו תוכלו לעדכן באופן שוטף בתכנים חדשים ולשמור על קשר עם קהל הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים.

 

3. היתרונות של בלוג למנתחים פלסטיים:

– באמצעות הבלוג תוכלו למתג את עצמכם כמומחים בניתוחים פלסטיים וטיפולים אסתטיים.

– לתקשר עם מטופלים עתידיים ולגרום להם להישאר מעודכנים בתכנים מעניינים.

– "לחנך" מטופלים על תהליכים פלסטיים ספציפיים המתרחשים אצלכם במרפאה.

– להגדיל את התנועה הנכנסת לאתר מגוגל.

 

 מה צריך להיות בבלוג מוצלח של מרפאה לניתוחים פלסטיים?

– מידע נרחב יותר על טיפולים אסתטיים וניתוחים פלסטיים, כולל טיפים להחלמה מניתוחים, מידע על ניתוחים פחות פופולריים (גם אם הם עדיין אינם מוצעים במרפאה) ועוד.

– מידע על טיפולים חדשים, טכנולוגיות חדשניות וטרנדים מתחום היופי והפלסטיקה בעולם.

– מידע על בריאות, יופי ואיכות חיים, למשל על הגנה מפני השמש, תזונה בריאה, פעילות גופנית וכדומה.

– עדכונים על הסמכות או הכשרות חדשות, השתתפות בכנסים או בסדנאות.

– הצצה אל מאחורי הקלעים" של הקליניקה, למשל, להציג את חברי הצוות חדשים או לכתוב על ציוד חדש שקיבלתם.

– מקרי בוחן וסיפורים אישיים של מטופלים שלכם, שאיתם יוכל קהל היעד להזדהות.

**מומלץ לשלב תכנים ויזואליים כמו סרטונים, תמונות ואלמנטים ויזואליים. מבחינת עיצוב הבלוג, חשוב לייצר שפה מיתוגית ברורה ונקייה שתעלה בקנה אחד עם מראה המותג.

4. קידום אורגני וממומן בגוגל

כדי לוודא שאנשים ימצאו אתכם בגוגל, בין שהם מחפשים את שם המנתח או המרפאה או את הטיפולים שאתם מציעים, האתר צריך להיות מותאם למנועי חיפוש, בעיקר גוגל. SEO (קידום אורגני בגוגל) הוא ערוץ שיווק באינטרנט המורכב מכמה פעילויות הנעשות כדי לשפר את מיקומי האתר בתוצאות החיפוש של גוגל, ובדרך הזאת גם להגדיל את התנועה ואת הלידים. בקצרה אפשר לציין שתחום הקידום האורגני מורכב מעניינים טכניים (כמו התאמת האתר לגלישה ממכשירים ניידים, שיפור המהירות ועוד), התאמת תוכן האתר לשאילתות החיפוש של הגולשים וגם פעילות מחוץ לאתר כמו בניית קישורים ושיווק ברשתות חברתיות.

מכיוון שקידום אורגני מיועד לטווח הארוך ולעתים רואים את תוצאותיו לאחר מספר חודשים או יותר, אפשר לשקול קידום ממומן בגוגל (PPC) כדי לקדם את האתר על התוצאות הממומנות בגוגל ולהשיג תוצאות מידיות.

 

ומה יוצא לנו מזה? לידים!

אחרי שהגיעו אליכם מבקרים רבים שהתרשמו מהאתר, הגיע הזמן לגרום להם להפוך ללידים. הוסיפו טופס יצירת קשר קבוע או קופץ (pop-up), שדרכו המבקרים באתר יוכלו להשאיר פרטי קשר בכל שעות היום. בנוסף, מומלץ לוודא שכתובת המרפאה ופרטי יצירת הקשר מופיעים בכל דפי האתר.

 

5. קידום ברשתות חברתיות למנתחים פלסטיים

היום ידוע שרשתות חברתיות הן המקום העיקרי שבו נבנית מודעות לתחום הניתוחים הפלסטיים. הפעילות ברשתות החברתיות עוזרת לקהל שלכם ליצור אינטראקציה איתכם ולחזק את המוניטין שלכם. אסטרטגיה שיווקית חזקה וחכמה ותכנית עבודה חודשית יוכלו להגדיר לעצמכם את המטרה ולעזור לכם להמיר את הקהל הפוטנציאלי שלכם ללידים. הפרסום ברשתות החברתיות מאפשר לבנות רשימות תפוצה של משתמשים, לפי נתונים דמוגרפיים, תחומי עניין, מיקום גיאוגרפי, או לפי רשימות של אנשי קשר ולפרסם אליהם מודעות מותאמות אישית.

איך להשתמש במדיה חברתית?

פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, סנאפצ'ט ויוטיוב הן פלטפרומות מעולות עבור מנתחים פלסטיים. על ידי רשתות אלו אפשר לחשוף את הקהל או ליצור איתו אינטראקציה בדרכים הבאות:

– הטבה על טיפול במרפאה שלכם כדי להניע את הקהל לפעולה

– פוסטים לחיצים – פוסטים שבלחיצה עליהם הקהל יכול לעבור לעמוד באתר שלכם וללמוד יותרדוגמה לשיווק דיגיטלי למנתחים פלסטיים בפייסבוק– פוסטים בסגנון מענה לשאלות נפוצות בקרב מטופלים או מועמדים לטיפול

– תמונות וסרטוני לפני ואחרי (כמובן רק עם אישור חשיפה של הבן אדם המצולם)

– יצירת סקרים, שאלונים ותחרויות.

**לכל אתר חברתי קהל שונה, כאן נתמקד בשתי רשתות חברתיות פופולריות במיוחד עבור מנתחים פלסטיים: פייסבוק ואינסטגרם.

הקהל שנמצא בפייסבוק שונה מהקהל הצעיר יותר שנמצא באינסטגרם, לכן עליכם להתאים את התוכן בהתאם לפלטפורמה. באינסטגרם היינו ממליצים על תוכן ויזואלי במיוחד: סרטוני חוות דעת של מטופלים (testimonials), המלצות באורך של עד דקה (חשוב להקפיד על כתוביות), תמונות לפני ואחרי, תמונות של מאחורי הקלעים, תמונות של עצמכם במהלך פגישת ייעוץ, תמונות שלכם לפני כניסה לניתוח, תמונות של הצוות וכדומה. חשוב לזכור שהקהל אוהב אותנטיות, ואלו ששוקלים לבצע ניתוח פלסטי ירצו לראות פעילות עדכנית באינסטגרם. כדאי להשקיע בתקציב מדיה חודשי עבור מודעות לפייסבוק ולאינסטגרם כדי להשיג את היעדים של השיווק הדיגיטלי.

דוגמה לפעילות מנתחים פלסטיים באינסטגרםמתוך פרופיל האינסטגרם של:leifrogersmd 

 

פייסבוק היא פלטפורמה מצוינת להזמין קהל לכנס מעניין שבו תציגו, לפוסטים בעלי הנעה לפעולה, להציג תוכן וטיפים מעניינים תוך כדי שמירה על שפה ברורה, קלילה ולא מכירתית. תחזקו עמוד פייסבוק עסקי ונפרד מהעמוד הפרטי שלכם. הקפידו על מענה לתגובות והודעות, גם אם מדובר במחמאות או ביקורות שליליות וגם אם מדובר בשאלות מצד הגולשים, התייחסו לכולם.

כיצד תעודדו את המטופלים לכתוב ביקורות?

ישנן מספר דרכים לעודד את הלקוחות שלכם לכתוב עליכם ביקורות טובות. אחת הדרכים היא פשוט לבקש מהם להיכנס לעמוד הפייסבוק שלכם ולדרג אתכם. שם הם יוכלו גם להשאיר תגובה שתהיה חשופה לכל מי שיבקר בעמוד שלכם. חשוב תמיד להגיב להם בחזרה ולהודות להם על הפרגון והמחמאות בתוך זמן קצר. את התגובות הטובות במיוחד תוכלו להבליט ולשתף באתר האינטרנט או בדף הפייסבוק.

איך להגיב לביקורות שליליות?

ככלל, מומלץ להגיב לביקורות שליליות מהר ככל האפשר. אם לא תמהרו, הנזק יכול לגדול ואף להפוך לבלתי הפיך. אם מדובר בתגובה שלילית כללית, הגיבו בתגובה עצמה ולא באופן פרטי. הביעו התנצלות על החוויה הלא נעימה שהיתה להם, והסבירו להם מה אתם עושים על מנת לתקן את הבעיה. תגובה כזו תיצור רושם אמין ואנושי מול הגולשים.

אם התגובה היא מאוד אישית וספציפית, למשל תלונה על כישלון הטיפול או תוצאה שלילית של ניתוח,  מומלץ ליצור קשר עם האדם באופן אישי, גם אם התלונה פורסמה באופן ציבורי, ובשום אופן אל תמחקו את ההודעה.

 

לסיכום, היום ישנן מגוון דרכים לשיווק עסקים בתחום הרפואה האסתטית והפלסטית. הסביבה הווירטואלית היא פלטפורמה אידיאלית עבור מנתחים פלסטיים, על אף התחרות התמידית, ועל ידי ניצול נכון של כלל המשאבים הדיגיטליים תוכלו ליצור מודעות למותג, להגדיל את התנועה לאתר ולהשיג ופניות איכותיות שיהפכו במהרה ללקוחות מרוצים.

מעוניינים לשמוע עוד על שיווק דיגיטלי לחיזוק נוכחות המותג שלכם? לנו בחברת נקודה יש ידע וניסיון בשיווק דיגיטלי מלא עבור מנתחים פלסטיים ואנשי מקצוע בתחום האסתטיקה, החל בבנייה ותחזוקה של האתר, ניהול מותג, אסטרטגיות קריאייטיב ותוכן, כולל תוכני וידאו, קידום אורגני וממומן בגוגל, שיווק ברשתות חברתיות, כולל קידום אורגני וניהול קמפיינים בפייסבוק ובאינסטגרם. צרו איתנו קשר ?