הבלוג שלנו

פינטרסט לעסקים: מדריך לקידום בפינטרסט

'Gilad Sasson'
6 במרץ 2018
זמן קריאה: 8 דקות

אם אתם מתלבטים אם לפתוח חשבון פינטרסט לעסק או שפתחתם פינטרסט עסקי ואתם לא ממש יודעים מה לעשות איתו, הסירו דאגה מלבכם, כי הכנו עבורכם מדריך שיסביר לכם איך להתנהל נכון בפינטרסט, איך הוא יכול לסייע לכם בקידום העסק וגם בשימוש פרטי.

מה זה פינטרסט?

אם עדיין יש ביניכם אנשים שלא מכירים את פינטרסט, נעים להכיר: פינטרסט (Pinterest) היא אפליקציה שהתחילה את דרכה בשנת 2010 כאתר חברתי המדמה לוח מודעות (Board), שעליו ניתן לנעוץ (to pin) תמונות או סרטונים שמעניינים אותנו באמצעות נעצים וירטואליים (Pins). כך נוצרה לה רשת חברתית שמבוססת על תחומי עניין משותפים. עם הזמן האתר הגיע גם לטלפונים הניידים, עם אפליקציה נוחה ושימושית שכל אחד פשוט חייב בסמארטפון שלו.

כיום משתמשים בפינטרסט כ-175 מיליון איש ברחבי העולם! (כשמעל 80% מהם הן נשים). למעשה, המטרה העיקרית של האפליקציה היא לתת השראה מתמונות וסרטונים בתחומים שונים ומגוונים, החל מעיצוב הבית, דרך אופנה, מתכונים ועד לרעיונות לקעקועים. בארצות הברית האפליקציה משמשת גם כלי פרסום חזק במיוחד עבור עסקים שקהל היעד שלהם הוא בעיקר נשים.

פינטרסט לשימוש אישי

לפינטרסט יש מנוע חיפוש גדול שיעזור לכם למצוא תמונות או סרטונים בנושאים שמעניינים אתכם. לדוגמה, אם אתם עומדים להפוך להורים ורוצים לעצב את חדר התינוק לפני שהוא מצטרף למשפחה, אתם יכולים לחפש בפינטרסט ביטוי כמו "עיצוב חדרי תינוקות" או באנגלית "Baby's room decorations" ולקבל השראה ממאות או אלפי תמונות בנושא עיצוב חדרי ילדים.

מצאתם תמונה של חדר שמצא חן בעיניכם? לצד התמונה (במחשב) או מתחתיה (בנייד) יופיע אחד מהכפתורים: Read it (קרא את זה) או Visit (בקר), שלחיצה עליהם תוביל אתכם לעמוד המקורי שבו עלתה התמונה. אם יופיע כפתור Read it תוכלו להגיע למאמר שהתמונה פורסמה בו ואם יופיע כפתור Visit תוכלו לבקר באתר הקניות ולרכוש את המוצר שאהבתם.

לחיצה על כפתור ה-Save לצד או מתחת לתמונה, תשמור את התמונה בלוח (board) שלכם. אתם יכולים לפתוח כמה לוחות שתרצו, באילו נושאים שתבחרו, לנעוץ בהם תמונות שאהבתם ולחזור לצפות בהן כשיתחשק לכם. למשל במקרה הזה, נפתח לוח שנקרא baby's room ואליו נשמור את כל התמונות הרלוונטיות שנמצא.

אבל אתם לא חייבים לחפש רק באפליקציה. יש אפשרות להוריד תוסף לדפדפן שנקרא Pinterest browser button (כפתור פינטרסט לדפדפן) שמאפשר לשמור רעיונות מתוך אתרי אינטרנט, כמו תמונה של מתכון מבלוג אוכל או תמונה מאתר נסיעות, גם כשאתם לא נמצאים בתוך פינטרסט, ישירות לתוך הלוח שלכם.

ומה הופך את פינטרסט לרשת חברתית, אתם שואלים? העובדה שאתם יכולים לעקוב אחרי חברים, לצפות בלוחות שלהם ואפילו להגיב להם ולעשות להם לייק. אם ממש אהבתם תמונה שחבר שלכם נעץ בלוח שלו, אתם יכולים לעשות לה Repin (שהיא המקבילה הפינטרסטית ל-share). יש אפשרות גם לפתוח קבוצה סגורה, שכל חבריה יכולים לנעוץ בה פינים.

פינטרסט לשימוש עסקי

אז נכון, אופציית הפרסום הממומן בפינטרסט עדיין לא זמינה בישראל, אבל אין זה אומר שעסקים צריכים להתעלם מקיומה. גם ברמה האורגנית פינטרסט יכולה לתרום לעסק שלכם לא מעט. ראשית, מדובר בעוד נכס אינטרנטי ששייך לכם, ממש כמו דף עסקי בפייסבוק או חשבון לינקדאין. כפועל יוצא מזה, תקבלו מקור נוסף לקישורים אל האתר שלכם. מעבר לזה, הנוכחות שלכם בפינטרסט יכולה לעזור מאוד במיתוג שלכם בקרב קהל היעד שלכם.

בואו ניקח לדוגמה עסק קלאסי לפינטרסט – חנות בגדי-ים. אתם בתור בעלי העסק, תרצו שברגע שאנשים יחפשו "בגד ים" באפליקציה, הם ימצאו תמונות מהקולקציה שלכם. למה? כי אם מישהי אהבה את בגד הים שלכם, תהיו בטוחים שהיא תעשה הכל כדי להשיג אותו. אבל מה שיפה פה זה שהיא לא צריכה להתאמץ כדי למצוא אתכם, אלא פשוט ללחוץ על כפתור ה-Visit ולהזמין ישירות מכם.

אבל אל תתבלבלו, פינטרסט לא טובה רק לעסקים שפונים לנשים צעירות, ולמעשה כדאי לכל עסק לפתוח חשבון עסקי. קודם כל, כי זה אף פעם לא מזיק וגם אם לא תרצו לנעוץ תמונות, אתם ממש לא חייבים. אבל גם אם העסק שלכם מוכר לדוגמה כלי עבודה, תהיו בטוחים שבאיזשהו מקום בארץ יושב מישהו שמחפש בפינטרסט "כלי עבודה" והוא כבר ימצא את הדרך אליכם.

גם בתחום שהוא פחות ויזואלי, כמו שיווק דיגיטלי, אפשר לייצר תמונות וסרטונים מספיק יפים ומושכים, שיכילו מידע בסיסי ויובילו לעמוד עם הטקסט המלא הרלוונטי. למשל כשמחפשים את הביטוי "Digital marketing"  עולות מספר תמונות הכוללות מדריכים קצרים עם גרפיקה צבעונית ואטרקטיבית ומובילות לבלוגים ואתרים בנושא.

מעבר לזה, אפשר להעלות תמונות שקשורות לנושא, אך אינן מכילות באופן מובהק את המוצר שאתם מוכרים. למשל, אם אתם מוכרים ביטוח נסיעות לחו"ל, תוכלו להעלות תמונות מיעדים יפים בעולם, שימשכו אנשים להיכנס ולקרוא את מה שיש לכם להציע. ככל שהתמונות יהיו אטרקטיביות יותר, כך יותר אנשים ילחצו עליהן. זיכרו שכאשר משתמש שומר תמונה שלכם בלוח שלו, גם החברים שלו בפייסבוק שמשתמשים בפינטרסט נחשפים לתמונה שלכם.

SEO לפינטרסט

כן, יש כזה דבר SEO לפינטרסט. אל תשכחו שמדובר במנוע חיפוש לכל דבר והמטרה שלכם היא בסופו של דבר להימצא בין תוצאות החיפוש הגבוהות ביותר כשמחפשים את מילות המפתח הרלוונטיות עבורכם. אז גם כאן, בדיוק כמו בגוגל, אחרי שמבצעים מחקר מילות מפתח, חשוב להקפיד על שימוש בכותרות ענייניות שמתארות את השירות או המוצר שלכם. אם אתם רוצים לקדם אתר מתכונים ואתם מפרסמים מתכון לעוגת שוקולד בשלוש קומות, אל תכתבו בכותרת "הכי טעים בעולם!" כי ברור שזו כותרת כללית מדי. אתם תעדיפו לכתוב "עוגת שוקולד בשלוש קומות", כי סביר להניח שזה מה שאנשים יחפשו. עדיף לכתוב באנגלית, אם כי אפשר גם בעברית.

בדיוק כמו גוגל, גם פינטרסט נותנת עדיפות לתמונות שמכילות תיאור ספציפי ומדויק ככל הניתן, כזה שעוזר למשתמשים למצוא את התמונה שהם מחפשים. זה בדיוק המקום שלכם להוסיף מילות מפתח כלליות יותר כמו "העוגה הכי טעימה בעולם", "עוגה מושלמת ליום ההולדת" וגם לכלול קריאות לפעולה. ובדיוק כמו שאתר אינטרנט צריך להיות מעודכן בתדירות גבוהה בתכנים חדשים, כך גם חשוב לשמור על עקביות בנעיצת הפינים בפינטרסט ולדאוג להעלות תמונות חדשות מספר פעמים בשבוע, כחלק מהלו"ז השיווקי.

להבדיל מאינסטגרם, #מלכת_ההשטאגס, פינטרסט לא מעריצה גדולה של הסולמיות והשטרודלים ומבקשת להימנע מזריקת ביטויי מפתח חסרי מבנה תחבירי תקין. כמובן שמותר להשתמש בתיוגים, אבל זה לא יעזור במיוחד לקידום.

לפינטרסט יש כלי ניתוח משלה, Pinterest Analytics והוא אפילו לא רע בכלל. באמצעותו ניתן לעקוב אחרי התנועה לאתר מתוך פינטרסט, לזהות את הדפים שקיבלו טראפיק גבוה, להבין איך משתמשי פינטרסט הגיעו אליכם ולבצע אופטימיזציה לפינים שלכם.

קבלו טיפ מאיתנו: השתדלו להעלות כמה שיותר תמונות אנכיות! הן תופסות שטח גדול יותר מהלוח וכך מושכות את העין הרבה יותר משאר התמונות. אבל הכי חשוב, הן מותאמות במיוחד לשימוש במובייל. גודל אידיאלי לתמונה אנכית בפינטרסט הוא px2000 גובה על px736 רוחב.

גם גוגל מושפעת מפינטרסט

בעקבות ההצלחה של מנוע החיפוש החזותי של פינטרסט, גם גוגל החליטה לשדרג את חיפוש התמונות במנוע החיפוש שלה והוסיפה פיצ'רים חדשים המאפשרים לגולשים להיחשף למידע יותר מעמיק ומדויק בחיפוש תמונות. ממש כמו בפינטרסט, תוצאות החיפוש בגוגל מציגות תמונות עם תגיות ותיאורים שיציינו האם לחיצה על התמונה מובילה לדף שבו אפשר לרכוש או לקרוא עוד על המוצר. עסקים אף יכולים לסמן את התמונות ולתייג אותן לפי קטגוריות כמו מתכונים, אתרי קניות או וידאו.

פרסום בפינטרסט

אז אחרי שלמדתם להכיר את פינטרסט, אתם מוכנים לשלב הבא: קידום ממומן. אל תמהרו לשמוח, האופציה הזו עדיין לא זמינה בישראל אבל חשוב להכיר אותה למקרה שתרצו לפרסם לקהל שנמצא בארצות הברית וגם כי כמו כל דבר טוב, בסוף זה יגיע גם אלינו.
אז למה בכלל לפרסם באופן ממומן בפינטרסט? פשוט מאוד כי אנשים כבר נמצאים שם וכבר מחפשים נושאים שמעניינים אותם, ואם אפשר לשלם כדי להופיע להם בתוצאות החיפוש לא תעשו את זה? היתרון של הפינים הממומנים הוא שהם נראים בדיוק כמו הפינים הרגילים, רק שהחשיפה שלהם הרבה יותר רחבה, באמצעות התרגוט שאתם מבצעים. פינטרסט מאפשרת לפרסם במטרות שונות, כמו מיתוג, הגברת מכירות מקוונות ובלתי מקוונות והגדלת הטראפיק לאתר.

עד שהפרסום הממומן יתאפשר גם אצלנו בישראל, אנחנו ממליצים לכם להשקיע בפעילות האורגנית ולהשתמש בטיפים שכתבנו עבורכם כדי להגביר את הנוכחות שלכם גם ברשת המדהימה הזו, שמסיבה שאינה ברורה, הרבה בעלי עסקים נוטים להתעלם מקיומה.

ולסיום, קבלו עשר עובדות מעניינות על פינטרסט:

1- בפינטרסט יש למעלה מ-75 מיליארד רעיונות שונים

2- 87% מהמשתמשים רכשו מוצר בזכות פינטרסט

3- 72% מהמשתמשים נעזרים בפינטרסט בקבלת החלטות בנוגע לרכישה בלתי מקוונת.

4- 67% מהמשתמשים הם מתחת לגיל 40

5- מעל 5% מהטראפיק של אתרים מגיע מפינטרסט

6- 80% מהשימוש נעשה באמצעות המובייל

7- 2/3 מהפינים מציגים מותג או מוצר

8- פינים של אוכל, שתייה וטכנולוגייה הם הפופולריים ביותר

9- תוכלו למצוא בפינטרסט מעל 17 מיליארד מתכונים

10- זמן ממוצע של ביקור בפינטרסט הוא 14.2 דקות