הבלוג שלנו

סיכום כנס All Things Data 2016

'Gilad Sasson'
29 ביוני 2016
זמן קריאה: 3 דקות

All things data הוא כנס האנליטיקס הגדול בישראל אשר פועל כבר שנה שנייה ברציפות בהשתתפותם של קרוב ל1000 אנשים. כנס זה הוא הכתובת לכל אנשי השיווק בדיגיטל, בין אם מדובר בסוכנויות, משרדי פרסום או מנהלי פעילות דיגיטלית בכמה מהחברות הגדולות במשק.

אז למה היינו בכנס הזה?

כמשווקים דיגיטליים אנו חשופים מדי יום לכמויות עצומות של נתונים כגון: כמה אנשים ביקרו באתר כמה זמן הם בילו באתר ובכמה דפים צפו? אילו רכישות ביצעו ובאיזה סכום? כמו גם מידע נוסף על הדמוגרפיה של המבקרים, מקורות התנועה, ומידת ההצלחה של הקמפיינים הדיגיטליים.

תפקידנו הוא (בין השאר) להטמיע שיטות מעקב אחר הנתונים, לעבד אותם ולהפיק מהם תובנות לשיפור הקמפיינים ולשיפור חוויית הצרכן. לכן, מבחינתנו כנס בו מרצים מומחים בינלאומיים בתחום האנליטיקס, הוא בהחלט מקום ששווה לבקר בו.

חברת נקודה בכנס all things data 2016

הרצאות בולטות

Jeff Sauer, Jeffalytics

בהרצאה זו התמקד ג'ף בכלים ובמצבים בהם כדאי לעשות אוטומציה לתהליכי האנליטיקס. הוא הציג כלים כמו Klipfolio ו zappier. השימוש ב Zappier מאפשר חיבור נתונים מפלטפורמות שונות במקום אחד ומאפשר למעשה אוטומוציה של תהליך הדיווח. היתרון של האוטומציה הוא כמובן חיסכון בזמן יקר המקודש להליכי דיווח טכניים, אותו ניתן לנצל בצורה מיטבית בהפקת תובנות מהנתונים.

 

Talia Wolf, Banana-Splash

ההרצאה של טליה וולף מחברת Banana Splash התמקדה בדרכים בהם ניתן ליצור חוויית מובייל טובה יותר, הממוקדת בצרכן ובתועלת שלו ולאו דווקא במוצר או בחברה. במסגרת ההרצאה טליה הציגה מספר מקרי בוחן (case studies) בהם שינויים קטנים בדפי הנחיתה/האתרים במובייל הביאו לקפיצה משמעותית בהמרות.

טיפים שימושיים שניתן לקחת מההרצאה:

  1. 1. התמקדות בתועלת לצרכן ולא בתכונות המוצר
  2. 2. שימוש ב CTA (קריאה לפעולה) אחד מרכזי כדי להניע את הגולשים לפעולה ולהימנע מלבלבל אותם או לתת להם יותר מדי אופציות.
  3. 3. "אל תגידו, תראו": שימוש בצבעים כדי לשדר רגשות ואמון עשוי להיות חזק ומשפיע יותר מהשימוש במילים וגם יכול לחסוך לנו מקום יקר בדף. דוגמא לעיקרון זה בתמונה הבאה:
התמונה מתוך אתר conversioner.com
התמונה מתוך אתר conversioner.com

 

Liraz Margalit, Clicktale

לירז מרגלית מחברת Clicktale, התמקדה בהרצאתה בצד הפסיכולוגי-התנהגותי העומד מאחורי התנהגות הצרכן ברכישות אונליין. ראשית, היא הדגימה כיצד צד ימין של המוח (הצד האמוציונלי) הוא הדומיננטי בקבלת ההחלטה על רכישת מוצרים מסוימים, למשל רכישת בגדים. לאחר מכן, התייחסה למחקר מעניין שנערך בחברתה על ההשפעה של הוספה או השמטה של מפרט טכני למוצר על שיעור ההמרה.

מסקנת המחקר הייתה כי במקרים של מוצרים אותם ניתן לקטלג כרכישה אמוציונלית הוספת המפרט הטכני פגעה במכירות. זאת מכיוון, שהוספת המפרט הכניסה לפעולה את הצד ה"חישובי" של המוח והכניסה מידע ומאמץ מיותר לרכישה אמוציונלית. מוטב עם כן, להשתמש במקום שנחסך על מפרט טכני לשימוש נוסף בצבעים, תמונות והנעה רגשית לפעולה.

סיכום

הפקנו הנאה רבה מהשתתפות בכנס זה, תמיד טוב להתעדכן בכנס מקצועי בו משתתפים מומחים מהשורה הראשונה בעולם. הייתה אווירה טובה ופורה וכבר עלו לנו כמה רעיונות, על כך בקרוב.

רוצים לקבל תובנות מועילות על הלקוחות שלכם? צרו איתנו קשר