הבלוג שלנו

תוכן בר-שיתוף לשיווק אתרים – SMX ישראל 2014

'Gilad Sasson'
27 בינואר 2014
זמן קריאה: 3 דקות

מה?      

בשיווק באינטרנט כיום אי אפשר להסתפק בתוכן כתוב היטב והתוכן צריך להיות גם בר-שיתוף (shareable), כלומר כזה שיגרום לקוראים לשלוח אותו לחבריהם. תוכן בר-שיתוף צריך להזמין את הקוראים לשתף בו, וגם להיות נוח לשיתוף. בפאנל זה יוצעו כמה טכניקות ליצירת תוכן שיתופי ולהגדלת הסיכוי שהקוראים ירצו לשתף בתוכן.

מי?

מנחה: אהרון פרידמן מ-Kahena Digital Marketing

משתתפים: קליפטון פלאק מ-Universal McCann Search ואשלי טייט מ-BigDoor.  

מה כדאי לקחת אתכם?

לדברי קליפטון פלאק יצירה של תוכן בר-שיתוף מתחילה בראש ובראשונה מחשיבה שיווקית. יש להבין מי אתם ומה קהל היעד שלכם, ולפי זה לבנות אסטרטגיית שיווק.

כדי להבין את הקשר בין אסטרטגיה שיווקית לתוכן פלאק מנסה להסביר את החשיבות הפסיכולוגית של תוכן עבור הצרכנים על ידי הצבת שתי שאלות:

  1. כולם אוהבים תוכן. למה?
  2. מה גורם לאנשים לחלוק?

כמה נתונים סטטיסטיים שאתם כנראה מכירים: יותר מ-4 מיליארד אנשים ברחבי העולם משתמשים במובייל כדי לגשת לאתרים חברתיים, 23 % ממשתמשי פייסבוק בודקים את הניוזפיד לפחות 5 פעמים ביום, ולמעשה הרבה יותר מכך, 28 % מהציוצים בטוויטר כוללים את הבקשה לרטווט (ציוץ מחדש) ובסנאפצ'ט (Snapchat) חולקים בכל יום 400 מיליון תמונות.

לא יהיה מוגזם להגיד שאנשים רבים נהפכו ליצרני וצרכני תוכן אובססיביים, והדור של העשור הנוכחי ידוע כדור המחובר, כפי שמדגימים הנתונים הסטטיסטיים. ההתקדמות הטכנולוגית היא זו שהפכה את לקל ואפשרי, והשירות הוא זה שהופך את זה לכיף, לדוגמה: אינסטגרם. יישום מאוד פשוט שמאפשר הוספת פילטר לתמונה מספק חווייה ייחודית ומהנה יותר. חלוקת תוכן הפכה לחלק חיוני מהחווייה החברתית, בבחינת: אם אתה לא חולק תוכן, אתה לא קיים.

אז למה אנשים חולקים? מה גורם להם לחלוק מבחינה פסיכולוגית ורגשית, ומה הם הכפתורים הרגשיים עליהם אפשר ללחוץ? במילים אחרות, מהם הכפתורים החברתיים שלנו?

מבחינת חוויית המשתמש, כשמישהו מוכר לך חולק תמונה, אתה מרגיש צורך להיות חלק מהחווייה שלו ולבטא את זה על ידי חלוקה מחדש או תגובה, וככל שיותר אנשים מגיבים וחולקים כך גם הצורך שלך לשתף גובר. דרך השיתוף מתבטא הצורך של אנשים לחזק את הזהות העצמית שלהם, ולהרגיש חלק מקהילה. מבחינה שיווקית הכוונה תהיה ליצור חיזוק עצמי לזהות והגדרה עצמית על ידי המותג.

קיימת תחרות על שיתוף תוכן חדש ומעניין, ומשתמשים מרגישים גאווה שהם מצאו את התוכן לפני כולם. דרך השיתוף הם מאששים את היותם הכי טובים, הכי מקוריים, והם הראשונים שחולקים תוכן טרי ומצחיק (לדוגמה, תוכן שנשאב מאתר כמו רדיט ומשותף בפייסבוק).

כדי ליישם את התובנות האלה לבניית אסטרטגייה שיווקית, צריך:

  • להבין את קהל היעד – מי אתה? למה שמישהו ירצה את השירות שלך?
  • להבין מדוע אתה הייתם מעוניינים בעצמכם לחלוק תוכן
  • להטמיע כלים שיאפשרו לקהל לחלוק את המידע מבחינה טכנית

מבחינת חשיבה שיווקית, צריך למצוא את המסר הנכון והמדוייק ביותר עבור המוצר, ולאחר שהמסר נמצא, לייצר את התנאים להפצה שלו.

אז איך מתניעים את השרינג?

  • לחלוק דרך הקהילה
  • להשתמש בעזרה של אחרים
  • להשקיע תקציב כספי

כדי למצוא את הדרך לספר לקהל שלך שאתה קיים, צריך להתחיל מהקהילה. ניתן לעשות את זה על ידי שיתוף בדף הפייסבוק שלכם, וניצול של לקוחות קיימים על ידי פנייה במייל: שלחו להם תוכן מוכן לשיתוף, ספרו להם על מאמר חדש, ובקשו מהם לשתף. כמובן שעליכם להיות מוכנים להשקיע כלכלית בקידום הפוסטים בפייסבוק.

חשוב להגדיר מטרה ספציפית ולעקוב אחרי היישום שלה. למדוד כל קליק והמרה ואת העלות שלהן. עשו ניסויים בקנה מידה קטן ובידקו אפקטיביות, והשתמשו ברימרקטינג כדי למקסם את האפקטיביות. יש לעקוב אחרי המסע של הגולש להמרה, ולחזור עליו. יש לפלח את קהל היעד באופן מדויק ואת מהות ההצעה שהמוצר שלנו מספק. כדאי גם ליצור פנים שיהיו מזוהות עם המותג כדי לעודד הזדהות רגשית של הצרכנים.

אשלי טייל מ-BigDoor הדגישה גם היא את הקו של הבנת קהל היעד לעומק, וממליצה על יצירת פרופיל מפורט של קהל היעד הכולל: פרסונות, דמוגרפיה, רקע, צרכים ומטרות, על מנת לייצר את התוכן שיגרום למשתמשים לחלוק אותו באופן טבעי.