הבלוג שלנו

תוחלת החיים של ציוץ בטוויטר

'Gilad Sasson'
18 בנובמבר 2012
זמן קריאה: 2 דקות

פוסט בדף פייסבוק יחיה כשלוש שעות עד שיגווע ויתחלף בפוסטים עדכניים יותר; אבל מהי תוחלת החיים של ציוצים בטוויטר? לפי בדיקה סטטיסטית שפורסמה ב-SEOmoz  מחצית עדכוני הטוויטר ימצו את עצמם תוך 18 דקות בלבד. בזמן אותן 18 דקות, הציוץ הממוצע יממש את מלוא הריטוויטים (ציוצים חוזרים, retweets) הפוטנציאליים בהתאם למספר העוקבים ותוכן הציוץ.

הנתון הזה כמובן אינו לוקח בחשבון ציוצים של נעקבים פופולריים שיכולים למשוך ריטוויטים הרבה אחרי ש-18 הדקות חלפו.

איך למדוד הצלחה בטוויטר?

שלא כמו פייסבוק המציעה כלי ניתוח שמודדים את שיעורי המעורבות והצריכה של כל פוסט, בטוויטר צריך להיעזר בנתונים כמו מספר הריטוויטים כדי להעריך את הצלחתו של כל ציוץ. ציוץ מחדש הוא בעצם המטבע של טוויטר ובאמצעותו המשתמשים צורכים טוויטים ומעבירים אותם הלאה. לציוצים שלא קיבלו ריטוויט יש גם מעגל חיים משלהם, אבל הוא סמוי יותר וסביר שגם קצר יותר.

אורך החיים של ציוץ ומספר הריטוויטים תלוי כמובן במספר העוקבים – הסיכוי שכל טוויט יזכה בריטוויט גדל כשמספר העוקבים עובר את המיליון. ציוצים של משתמשים עם מיליון עוקבים יקבלו טוויטים חוזרים ויופצו הלאה גם אם הם מכילים מילה אחת. לכן המחקר הזה מתמקד דווקא בציוצים של משתמשים עם מספר עוקבים נמוך שזכו למספר ריטוויטים גבוה (מאה ויותר) בהשוואה לשאר ציוציהם. אבל גם בקרב אותם משתמשים נמצא קשר בין מספר העוקבים לאורך החיים של הציוץ.

תמונה: SEOmoz

חוץ ממספר העוקבים, יש עוד נתונים שיכולים להשפיע על אורך החיים של ציוץ. למשל, תדירות הפעילות בטוויטר. כצפוי, כל ציוץ דורס את קודמו וכשמעדכנים את הטוויטר בתכיפות גבוהה יותר, הציוצים מתים צעירים יותר. האם המשמעות היא שצריך לצייץ פחות כדי להגביר את מעורבות העוקבים בטוויטר או שדווקא משתמשים פעילים יותר נוטים לקבל מספר רב יותר של ריטוויטים? המחקר לא מוצא קשר בין קצב הפעילות לסך-כול הריטוויטים.

לסיכום, מהמחקר אפשר ללמוד שתוחלת החיים של מחצית מהעדכונים בטוויטר נמשכת 18 דקות בלבד ושלציוצים תכופים יותר יש חיים קצרים יותר. מכיוון שאי אפשר להסיק ממנו על התדירות האידיאלית של ציוצים בטוויטר מומלץ לעסקים שרוצים לקדם מעורבות בטוויטר להעמיק ולנתח את התנהגות העוקבים כדי להגיע לתוצאות אופטימליות.