הבלוג שלנו

שיווק בפייסבוק – 12 מגמות וטרנדים לפרסום בפייסבוק ב-2014

'Gilad Sasson'
21 בינואר 2014
זמן קריאה: 5 דקות

פייסבוק היא כבר מזמן לא רק רשת חברתית אלא פלטפורמת שיווק מרכזית שמשנה את הכללים והחוקים עבור עמודים עסקיים לעתים קרובות. השיווק בפייסבוק תלוי ברובו באופנות ובמגמות, ואפשר להניח שמה שעבד בשנה שעברה בפייסבוק יעבוד גם בשנה הבאה. להלן כל מה שצריך לדעת כדי להצליח בקמפיין השיווק בפייסבוק ב-2014.

1. תוכן ידידותי למובייל

בפייסבוק יודעים שהשימוש במובייל רק ילך ויגדל והם ממשיכים לשפר את גרסת המובייל והאפליקציה הניידת. משווקים ומפרסמים מתמקדים בתוכן ידידותי לנייד, והמגמה הזאת צפויה לצבור מומנטום בשנה הקרובה. עדכוני סטטוס תמציתיים וקריאות ישירות לפעולה הן שתיים מדרכי השיווק היעילות ביותר בעבור משתמשי מובייל.

2. Hashtags

מאז שפייסבוק הוסיפו Hashtags, הסימן # (סולמית) המקדים את נושא השיחה והופך אותו לקישור שניתן להקלקה, אנשי שיווק השתמשו בו בדרכים שונות כדי להגביר את הנראות של המותג בפייסבוק. אפשר להשתמש ב-Hashtags בעדכוני סטטוס וגם לצד מודעות פרסום בפייסבוק, גם מגמה שלטת בפייסבוק השנה.

כמה טיפים לשימוש ב-Hashtags לקידום בפייסבוק:

–        מומלץ להשתש באותן תגיות בעקביות

–        לא להגזים בכמות התגיות

–        כדאי לנטר את התגיות ולוודא שהן משרתות את מטרות הקידום

בסופו של דבר Hashtags מאפשרים להגיע לעוד ערוצים ודרכם לעוד לקוחות או אוהדים פוטנציאליים. בעזרת ה-Hashtags התוכן מזמין יותר מעורבות וכך הוא גם מופיע לעתים קרובות יותר בניוזפיד של המשתמשים.

3. קונטקסט חברתי במקום "סיפורים ממומנים"

מוצר הפרסום השנוי במחלוקת סיפורים ממומנים (sponsored stories) יופסק החל מאפריל ומפרסמים לא יוכלו לרכוש אותו בנפרד, והוא יוחלף במה שפייסבוק מכנים Social context, "עדכונים על פעולות חברתיות שעשו החברים, כמו לייק לדף או צ'ק-אין למסעדה יוכלו להופיע לצד כל המודעות שמוצגות לחברים בפייסבוק".

סיפורים ממומנים והיורש שלהם, "קונטקסט חברתי", נשענים על ההנחה שמשתמשים נוטים להתעניין בדפים שחבריהם שכבר התעניינו בהם. הסיפורים הממומנים קיבלו מיקום מועדף בפייסבוק ויכלו להופיע גם בניוזפיד וגם בטור הימני. לפי פייסבוק, שיעור ההקלקה על סיפורים ממומנים היה גבוה ב-46% בהשוואה למודעות רגילות וה-CPC נמוך ב-20%, ויש להניח שגם הפרסום בהקשר חברתי יישאר אסטרטגיה משתלמת לשיווק בפייסבוק.

4. קידום פוסטים ממומן

הפרסום בפייסבוק הוא טוב באופן כללי לקידום המותג, להרחיב את קהל האוהדים ולמשוך לקוחות רלוונטיים. פייסבוק שינו לאחרונה את אפשרויות קידום הפוסטים ועכשיו אפשר לקדם בתשלום גם פוסטים ותיקים וכך להבטיח שהם ייחשפו לקהל רחב יותר ובהשקעה כספית נמוכה יחסית. הפרסום בפייסבוק הוא טרנד שבווודאי ילך ויתחזק ב-2014.

5. פרסומות אינטראקטיביות

מותגים רבים השתמשו בשנה שעברה באפליקציות פייסבוק כדי לפרסם מבצעים מיוחדים. בעזרת מגוון אפליקציות ובזכות הגידול במספר המשתמשים במובייל אפשר ליצור פרסומות אינטראקטיביות כמו תחרויות ומשחקים. פרסום באפליקציות ייחודיות יכול ליצור באזז, למשוך משתמשים רבים ולחזק את המוניטין של המותג.

6. תוכן ויזואלי

תוכן ויזואלי הוא חיוני לקידום אתרים בכלל ולקידום בפייסבוק בפרט. בזכות השיפור ברזולוציית המסך ובמהירות הטעינה של תמונות במכשירים סלולריים, התוכן הוויזואלי הוא מעניין יותר. יש להניח שמסכי הסמארטפונים ישתפרו עוד יותר בשנה הקרובה והתוכן הוויזואלי ייעשה חשוב אף יותר.

7. Open Graph

באמצעות הכלי Open Graph יכולים עסקים לתייג את פעולות המשתמשים בפייסבוק וליצור פעולות מקוריות יותר מהתגובות והלייקים הסטנדרטיים, להזמין משתמשים לטעום, להאזין, לקרוא ועוד. האפליקציה של Spotify היא דוגמה טובה למותג שמשתמש ב-Open Graph ככלי שיווקי בפייסבוק.

8. מיקוד לאוהדים רלוונטיים

מותגים נכשלים בפייסבוק כי הם לא מתמקדים באוהדים הרלוונטיים, עסוקים במספר הלייקים יותר מאשר מאשר באנשים שעושים את הלייקים בפועל, קונים לייקים או יוצרים קמפיינים לא ממוקדים שמושכים רובוטים או קהל יעד לא רלוונטי שאינו מתעניין במותג.

כדי להצליח בקמפיין השיווק בפייסבוק צריך ליצור תוכן שיעניין את קהל היעד הממוקד. מודעות הפרסום צריכות לפנות לאנשים שיכולים להתעניין בתוכן וליצור קשר עם המותג. לשם כך אפשר להשתמש בכלי קהלי יעד מותאמים אישית ולמקד את מסע הפרסום בלקוחות מן העבר באמצעות כתובות הדוא"ל שלהם.

9. Power Editor

ה-Power Editor מאפשר לנהל קמפיינים ממוקדים לכמה חשבונות במקביל ולהגיע אל כל כלי הפרסום בפייסבוק. דרכו אפשר, למשל, למקד את הקמפיין רק באוהדים ולפרסם רק בניוזפיד שלהם.

עוד 5 כלי פרסום ב-Power Editor

10. מעקב אחר המרות

כדי לדעת אם קמפיין הפרסום בפייסבוק הצליח או נכשל צריך לעקוב אחרי כל פעולות ההמרה (קנייה, הרשמה וכו'). בלי מעקב, מספר ההמרות יהיה משוער והמיקוד יהיה על מדדים כמו שיעור ההקלקה או עלות פר הקלקה שאין להם שום קשר להמרות. אחרי שמושגת המרה, אפשר למדוד את העלות פר המרה (CPC) בשאיפה להגיע לערך הנמוך ביותר. כדי להפעיל מעקב אחרי המרות יש צורך לבחור את האופציה המתאימה בזמן הקמת הקמפיין ובנוסף לשתול קוד המרה בעמוד היעד באתר.

11. פייסבוק Exchange

Facebook Exchange, מערכת הפרסום בזמן אמת של פייסבוק, מציעה למפרסמים מיקוד מחודש (retargeting) באמצעות הצעת הצעות מחיר בזמן אמת. מפרסמים יכולים להגיע לקהל יעד ממוקד לפי מידע על היסטוריית הגלישה שלהם, להגיע אל גולשים שביקרו בדף מוצר ספציפי אבל לא קנו אותו ולהציג בפניהם פרסומות לאותו מוצר בפייסבוק. מעכשיו מודעות ה-FBX יכולות להופיע גם בניוזפיד של המשתמשים, שבו שיעורי התגובה למודעות גבוהים הרבה יותר מהמודעות שמוצגות בצד ימין.

12. סוגי מודעות פייסבוק

מודעה אחת לא יכולה לשקף בוודאות את הצלחת הקמפיין או את כשלונו. בכל מודעה מעורבים מספר גורמים וצריך לקחת את כולם בחשבון כשמסכמים את תוצאות הקמפיין. לכן, יש לבחון סוגי מודעות שונים: פוסטים בדף, סיפורים ממומנים, תמונות, סרטוני וידאו או שיתוף בקישורים; מיקוד שונה, נוסחים ודימויים שונים. באמצעות הניסיונות אפשר לגלות מה עובד ומה לא ולהתקדם משם.

לסיכום, אם תאמצו כמה מהטרנדים שתוארו לעיל, מובטח ש-2014 תהיה שנה מוצלחת בשיווק ברשתות חברתיות. נראה שגם ב-2014 פייסבוק תישאר רשת חברתית מובילה, ומיליוני אנשים ימשיכו לבקר ברשת החברתית בכל יום באמצעות הטלפונים החכמים שלהם.

מבולבלים מהשינויים התכופים במערכת הפרסום של פייסבוק? צרו אתנו קשר ונעזור לכם לנהל קמפיין פייסבוק אפקטיבי ומכוון המרות.