הבלוג שלנו

שיווק בפייסבוק באמצעות תיוג דפי מותגים

'Gilad Sasson'
26 בפברואר 2014
זמן קריאה: דקה אחת

פייסבוק הודיעו השבוע על עדכון ניוזפיד שמשמעותו היא שמשתמשים יקבלו עדכונים על דפים שהם אוהבים, גם אם העדכונים הם מדפים שהם אינם עוקבים אחריהם. כלומר, פוסטים שכוללים תיוג של דפים חיצוניים יופיעו גם בניוזפיד של העוקבים אחרי אותם הדפים. השינוי יאפשר למותגים ולאנשי שיווק בפייסבוק להרחיב את קהל היעד באמצעות תיוג מותגים אחרים, כולל חברות, אנשים או כל ישות עם דף פייסבוק

לדוגמה, כשאתר ספורט מעלה סרטון וידאו, מתייג את השחקנים ומקשר לדפי הפייסבוק שלהם מתוך הפוסט, העדכון יתקבל בניוזפיד של המשתמשים העוקבים אחרי דפי השחקנים.

תמונה: newsroom.fb.com

כלומר, העדכון לא הגיע מהשחקן עצמו אל עוקביו, והמערכת של פייסבוק מחשיבה גם תיוגים בדפים חיצוניים כעדכונים רלוונטיים עבור העוקבים.

<במילים אחרות, כשמותג אחד מתייג מותג אחר ומקשר לדף הפייסבוק שלו, נפתחת בפניו האפשרות להגיע גם אל העוקבים של הדף המותג המתויג. אבל, התחרות אינה חופשית לגמרי. פייסבוק מחליטים אם להרחיב את התפוצה של דף הפייסבוק לקהל העוקבים של מותג אחר לפי הקרבה בין שני הדפים ושיקולים נוספים כמו מידת המעורבות שיצרו הפוסטים (כמה לייקים, שיתופים והקלקות קיבלו הפוסטים) ואחוז העוקבים המשותף לשני הדפים.

אף על פי כן, העדכון מאפשר למותגים ולמפרסמים להשתמש בתיוג ככלי קידום בפייסבוק, שכן באמצעותו אפשר להגדיל את הנראות של הדפים העסקיים ולהרחיב את קהל העוקבים בפייסבוק.

להודעה המקורית של פייסבוק: News Feed FYI.