הבלוג שלנו

מיקרוסופט השיקו רשת חברתית So.cl

'Gilad Sasson'
22 במאי 2012
זמן קריאה: דקה אחת

שבוע אחרי שבינג חברו לפייסבוק בתוצאות החיפוש ויומיים אחרי הנפקת פייסבוק, הושקה הרשת החברתית של מיקרוסופט – So.cl. So.cl (social) מוצגת כפרויקט נסיוני מחקרי המתמקד באפשרויות הגלומות בחיפוש חברתי למטרות למידה. חברי הרשת החברתית החדשה מוזמנים לשתף אחרים בממצאיהם ברשת, לחפש אנשי קשר ותכנים לפי תחומי עניין וליצור "מסיבת וידאו" (Video Party), מפגש חברתי באמצעות מצלמות רשת בדומה ל-Hangouts של גוגל פלוס.

 החיפוש החברתי הוא כנראה המאפיין שבו תתייחד הרשת החברתית של מיקרוסופט. "So.cl משלבת רישות חברתי (social networking) וחיפוש כדי לעזור לאנשים למצוא ולחלוק דפי אינטרנט מעניינים כפי שסטודנטים עושים כשהם לומדים ביחד". ב- So.cl אפשר גם ליצור פוסטים בסגנון פינטרסט הכוללים דימויים שנלקחו מתוצאות החיפוש (החברתי).

 איך לפתוח חשבון ב-so.cl  

 ההרשמה לרשת החברתית של מיקרוסופט פתוחה לכולם החל משבוע זה ואפשר להירשם אליה באמצעות חשבון פייסבוק או Windows live. אחרי ההרשמה מתבקש הנרשם הטרי להעשיר את ה-feed שלו באמצעות הוספת חברים ותחומי עניין, לעדכן את הפרופיל שלו וגם לבחור את השם שיתווסף לכתובת ה-URL של הפרופיל. אולם שלא כמו ברשתות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר וגוגל פלוס, משתמש שאינו חבר ב-so.cl שיכנס לפרופיל משתמש ברשת יראה רק את תמונת המשתמש ולא יקבל כל עדכונים שנעשו בשם המשתמש ברשת.

 אלמנט החיפוש החברתי בא לידי ביטוי כשמגיעים לעמוד ה-feed המזמין את המשתמש להקליד שאילתת חיפוש כלשהי ואחר כך ללחוץ על התוצאות (הוויזואליות) שירצה לכלול בפוסט.

שיתוף חברים בקישורים כרוך בהליך קצת יותר מסובך לפי תיאורו של דני סאליבן ב-Marketing Land; שיתוף בתמונות מתברר כבלתי אפשרי. נסיונותיה של כותבת שורות אלו להצטרף אל הרשת הסתכמו בדף שגיאה.

הבחירה התמוהה למראה של מיקרוסופט להשיק רשת חברתית דווקא לאחר שמנוע החיפוש שבבעלותה, בינג, חבר לרשת החברתית הפופולרית ביותר היא פייסבוק, מתחוורת קלות כשמוסבר שמדובר במחקר ניסיוני על חיפוש חברתי. בשלב זה נראה כי So.cl מנסה להידמות יותר לפינטרסט וגם לשאול רעיונות מגוגל פלוס.