הבלוג שלנו

רשת החיפוש עם מודעות תצוגה – SMX ישראל 2014

'Gilad Sasson'
27 בינואר 2014
זמן קריאה: דקה אחת

מה?

בנובמבר 2013 גוגל הודיעו בפעם הראשונה על חיבור של מודעות חיפוש עם מודעות תצוגה דרך מסעות פרסום חדשים בשם: "רשת החיפוש עם מודעות תצוגה לבחירה". זה יאפשר למפרסמים למקד פרסום למשתמשים גם ברשת החיפוש וגם בתצוגה בצורה אפקטיבית יותר. גוגל טוענים שזה יגרום ל" 35% יותר משיעור הקלקה ויפחית ב-35% את העלות רכישה ללקוח". המומחים שלנו יראו לכם איך להגדיר מסעות פרסום כאלה ויראו לכם מקרי בוחן אמיתיים מהעולם, עם מדדי ביצועים אמיתיים. הפאנל הזה יכסה מודעות פייסבוק ומודעות גוגל.

מי?

מנחה:  אופיר כהן ממקאן יוניברסל

מרצים: בועז אריאלי מ-GlassesUSA ויהושפט שלקנס מ-WebMetro.

מה כדאי לקחת אתכם?

ההרצאות הציעו בעיקר מודלים לשיוך ההמרות לערוצי השיווק (attribution models). לכל המרה אחראים כשלושה ערוצי שיווק בממוצע. רוב כלי האנליטיקס משייכים את ההמרה לקליק האחרון. לפי מודל חלופי שמשייך את ההמרה לקליק הראשון – ערוצי שיווק אופייניים הם מסעות פרסום במנועי חיפוש, בטלוויזיה וברדיו, מילות חיפוש גנריות, מדיה חברתית וכדומה. בעזרת מודל הקליק הראשון אפשר ללמוד על תהליך המשפך של הקונים ואף לחסוך כסף.

מודל שיוך נוסף נותן קרדיט משותף וחשיבות זהה לקליק הראשון והאחרון (shared credit attribution model), והוא נותן תמונה מלאה ומדויקת יותר של ה-CPA בכל הערוצים.

שיטה אחרת למדידת ביצועי שיווק רב-ערוצי היא ה-attribution model, שמציע למדוד את הנתונים הסטטיסטיים לפי פילוחים שונים: תנועה ממילות מפתח ממותגות ולא ממותגות, תנועה והמרות לפי ימות השבוע והשעות ביממה, סוגי המכשיר וכו'. מניתוח הנתונים אפשר להגיע לשני סוגי קהל: אלו שמכוונים לקנייה ואלו שמחפשים יותר מידע לפני קנייה, ולייצר תוכן מתאים לשניהם.