הבלוג שלנו

פייסבוק נגד לייקים מזויפים וטוויטר בעד פרסום ממוקד

'Gilad Sasson'
10 בספטמבר 2012
זמן קריאה: דקה אחת

פייסבוק מוחקים לייקים מזויפים

פייסבוק רוצים להיפטר מהלייקים המזויפים כך פורסם לאחרונה ב-Search Engine Watch ונידון בהרחבה בעוד אתרים רבים. החברה התחילה להשתמש ברכיבי אבטחה מתקדמים שיזהו התנהגות גולשים חשודה ויסירו לייקים שהושגו באמצעות תוכנות זדוניות או שנקנו בסיטונות. פייסבוק מרגיעים ומוסרים שרק כאחוז אחד מכל הלייקים פר דף יוסר. פייסבוק מדגישים שלקנות, למכור ולייצר בכל דרך אחרת לייקים מלאכותיים מפרה את תנאי השימוש באתר.

זיוף לייקים, פעולה שקיבלה את הכינוי "like-jacking", נעשתה שיטת פעולה מקובלת בקרב ספאמרים ומפיצי תוכניות זדוניות המפיצים כך את התקפותיהם ומפנים משתמשים לאתרי פרסומות או תכניות שותפים. פעולות הלייק האוטומטיות מעצימות את הפופולריות הנראית של הדף או החברה ומאפשרים למשתמש בהן לגבות, שלא בצדק, תעריף גבוה יותר מהמפרסם.

פייסבוק טוענים שהמהלך יטיב עם משתמשים פרטיים ועם דפים עסקיים; המשתמשים יוכלו להמשיך לתקשר עם דפים ועם פרופילים אותנטיים, והדפים העסקיים יקבלו נתונים מדויקים יותר על מספר האוהדים והדמוגרפיה שלהם.

פרסום ממוקד תחומי עניין בטוויטר

טוויטר הוסיפו אפשרות חדשה למפרסמים בתשלום והללו יוכלו מעתה למקד את הציוצים ואת החשבונות המקודמים למשתמשים בעלי תחומי עניין ספציפיים. הפרמטרים החדשים, הכוללים מעל 350 תחומי עניין שונים, כבר נמצאים בלוח הבקרה של המפרסמים ברשת החברתית. המפרסמים בטוויטר יוכלו גם ליצור מגזרים של בעלי עניין משותף לפי קהל היעד שמושך משתמש או עסק מסוים. באותה הזדמנות עדכנו טוויטר גם את תעריף הצעת המחיר המינימלי ל50-1 סנט במטרה ליישר קו עם פלטפורמות פרסום אחרות ברשת.

טוויטר משתמשים באלגוריתם שפיתחו כדי לאמוד את תחומי העניין של המשתמשים לפי ציוציהם הפומביים. הם משתמשים באותם נתונים כדי לאגור מידע מותאם אישית שיופיע בלשונית ה-discover ויקדם משתמשים החולקים איתם תחומי עניין, אבל זו הפעם הראשונה שטוויטר מאפשרים למפרסמים להתמקד במשתמשים מסוימים לפי תחומי העניין שלהם.