הבלוג שלנו

טיפים לקידום אתרי קניות באינטרנט

'Gilad Sasson'
12 בפברואר 2013
זמן קריאה: 4 דקות

הקושי שבקידום אתרי קניות ברשת הינו קושי ידוע בקרב מנהלי אתרים. מנהלי אתרים רבים בוחרים להתמודד עם קושי זה על ידי קידום ממומן לאתר שלהם. כיום אנו יודעים שקידום מסוג זה אינו יכול להיות פיתרון יחידי היות וברגע שהנהלת האתר תחליט להפסיק קידום זה האתר שוב יעלם מהדפים הראשונים וכל הכסף שהושקע יירד לטמיון.

הקושי שבקידום אתר קניות נעוץ בעיקר בכך שהאתר כולל כמות גדולה של דפים ומוצרים אך מעט מאוד טקסט, לעתים, הטקסט הקיים אינו איכותי מספיק מבחינת SEO. מספר פעולות פשוטות יחסית יוכלו לסייע לכם להקל על גוגל לקרוא את האתר שלכם ובכך לקדם אותו באינדקס.

אתרי קניות באינטרנט

בחרו שם מתאים לאתר שלכם

בחירת השם לדומיין האתר הינה בעלת חשיבות גבוהה לקידומו של האתר. כולנו רוצים שלחנות הוירטואלית שלנו יהיה שם מגניב, שנון וקליט אך דווקא לשם שכולל מונח הקשורלתחום שהחנות מוכרת יש סיכוי להצליח יותר באינדקס של גוגל. כך למשל במידה ואתם מוכרים נעלים חשוב שבשם הדומיין תופיע המילה Shoes.

ודאו שלכל דפי האתר יש כותרות ותיאורים מתאימים

אחד העקרונות המנחים החשובים ביותר בעולם קידום האתרים הוא הפקת המרב מכותרות הדפים והתיאורים שניתנים לכל דף. בבואו לסרוק את האתר שלכם גוגל מתייחס בדקדקנות לכותרות ולתיאורים. הקפידו לא לחזור על כותרות. העניקו לכל דף כותרת ותיאור שמתאימים לו ומתארים אותו בצורה הטובה ביותר. החליטו מהן מילות המפתח לכל דף ולאתר שלכם ככלל והקפידו לשלבן בכותרות ובתיאורים.

כתבו תוכן איכותי לכל עמוד

מנהלי אתרים רבים מתעצלים לכתוב תיאור לכל מוצר. הדבר נובע בד"כ מריבוי דפים ומוצרים. בדרך כלל מנהלי האתר מסתמכים על התמונה שתתאר את המוצר ומצרפים אליה תיאור קצרצר ותמציתי, יש כאלה המגדילים לעשות ואף משכפלים את התיאור לכל המוצרים.

הלכה למעשה, אחד הדברים ה"שנואים" על גוגל הוא תוכן משוכפל ולא איכותי. למעשה אם אתם רוצים שגוגל יוכל לקרוא את האתר שלכם ולהבין בדיוק מה אתם מוכרים ובכך לקדם אתכם באינדקס עלפי מילות המפתח המתאימות, הקפידו לנסח תיאור מפורט לכל מוצר הכולל את מילות המפתח של המוצר ושל האתר. אמנם מדובר בעבודת נמלים אך היא משתלמת. הימנעו משכפול טקסט. שכפול נרחב של טקסט עלול לעלות לכם בקנס מגוגל ומהעלמות האתר שלכם מהאינדקס לחלוטין.

בצעו אופטימיזציה לתמונת המוצר

אמנם הטיפ הקודם שלנו התמקד בחשיבותו של הטקסט באתר ואכן הוא חשוב מאוד. עם זאת, התמונות נמצאות באתר בכל מקרה ואין סיבה לא להפיק מהן את המיטב. וודאו שלכל תמונה יש שם הכולל את שם המוצר, תיאור הכולל מילות מפתח וכיתוב מתאים. לאחרונה חיפוש ממוקד של תמונות בגוגל הולך וצובר תאוצה ואין שום סיבה שתישארו מאחור בנושא.

השקיעו במפת אתר מפורטת

תארו לכם שמבקשים מכם להגיע למקום מסוים ללא כתובת, הוראות דרך או מפה. ללא מפת אתר מדויקת זה בערך מה שנדרש מגוגל לעשות. השקיעו במפת אתר מסודרת המכוונת לכל אחד מהדפים, בייחוד לחשובים מביניהם.

קישורים פנימיים וחיצונים ושימוש בטקסט עוגן

תחום נוסף שיאפשר לכם לקדם את האתר שלכם ואת המוצרים שאתם מוכרים הוא השימוש בקישורים ובטקסט עוגן. הכוונה בטקסט עוגן היא שיבוץ מילות מפתח המפנות לדפים רלוונטיים בתוך האתר.

לגבי קישורים חיצוניים, לפני מספר חודשים השיק גוגל את אלגוריתם פינגווין שלמעשה נלחם בחוות קישורים ובקישורים לא איכותיים. הקפידו לקשר אל האתר שלכם מאתרים איכותיים בלבד, הימנעו מאתרים מפוקפקים שאינם קשורים למוצרים שאתם מוכרים. כתבות צרכנות באתרי תוכן שונים הם דרך נהדרת להשגת קישורים אל האתר שלכם.

הופיעו באתרים של גוגל

לגוגל יש אתרים משלו כמו גוגל+ וגוגל מפות. פתיחת פרופיל באתרים אלו וקישור מהם אל האתר שלכם יועילו לכם במיוחד היות וגוגל נותן עדיפות לאתרים שמופיעים באינדקס שלהם.

לסיכום, גם בקידום של אתרי קניות באינטרנט למרות הקושי, יש שפע של פעולות פשוטות יחסית שתוכלו לבצע על מנת לקדם את הופעת האתר שלכם בגוגל. הקפידו על טקסט איכותי וכותרות מתאימות למוצרים, לתמונות ולדפי האתר. זכרו, אמנם הדרך הפשוטה היא קידום ממומן שיבטיח את הופעתכם בראש החיפושים אך ברגע שתסגרו את הברז שוב תיעלמו מהאינדקס.