הבלוג שלנו

מדריך ליצירת קמפיין פרסומי בלינקדאין

'Gilad Sasson'
29 בנובמבר 2012
זמן קריאה: 4 דקות

לינקדאין היא הרשת החברתית העסקית הגדולה בעולם עם כ-175 מיליון פרופילים של משתמשים וכ-2 מיליון פרופילים עסקיים. פרסום בלינקדאין יכול להגיע לתפוצה רחבה וגם להיות ממוקד יותר בהשוואה לקמפיינים אחרים לקידום ממומן. גם מערכת ניהול הקמפיינים בלינקדאין היא קלה לשימוש במיוחד.

מודעות הפרסומת בלינקדאין יופיעו בדרך כלל בראש הדף (קישור טקסטואלי בלבד) או בתפריט הצד (עם תמונה).

איך לפרסם בלינקדאין

כדי ליצור קמפיין פרסום בלינקדאין יש להירשם ל-https://www.linkedin.com/advertising ומיד תוכלו להעלות את הקמפיין הראשון.

אם הקמפיין הוא עבור החברה, תצטרכו לפתוח חשבון עסקי על ידי לחיצה על Create Business Account בתפריט שנפתח מתחת לשם המשתמש בתפריט הימני העליון של הדף.

כשתתחילו להקליד את שם החברה לינקדאין כבר ישלפו מהמאגר את החברה המתאימה ויבקשו מכם לאשר שאתם מורשים לייצג את החברה.

תוכלו למנות עוד משתמשים שישמשו נציגים רשמיים של החברה בכל מיני דרגות: אדמין, גישה סטנדרטית, צפייה בלבד, כתובת לחיובים כספיים וכתובת למסעות הפרסום. אם למשתמשים יש פרופיל בלינקדאין הם יקבלו הודעה על המינוי. כשממנים עובד כלשהו למנהל (אדמין), יש לקחת בחשבון שכדי להסיר אותו מהתפקיד תצטרכו לפנות לשירות הלקוחות של לינקדאין.

ולמודעת הפרסום הראשונה:

שם הקמפיין – מודעות הפרסום בלינקדאין מקובצות לקמפיינים, ואם אתם מתכננים לנסות את אותה מודעה על כמה יעדים, כדאי לתת לקמפיין שם תיאורי שמתאר את אופי הקמפיין או את קהל היעד שלו (השם לא יהיה גלוי למשתמשי לינקדאין). אפשר ליצור עד 15 מודעות בכל קמפיין.

שפת הקמפיין – יש כ-20 שפות אבל נכון לעכשיו עוד אין עברית.

סוג המדיה – בסיסי (תמונה וטקסט קצר) או וידאו (קישור לסרטון ביוטיוב וטקסט קצר).

יעד המודעה – האם המטרה היא להביא את המשתמשים לדף כלשהו באתר או לאחד מדפי החברה בלינקדאין? או במילים אחרות, מהו היעד של מסע הפרסום בלינקדאין?

תוכן המודעה – הפרסומת עצמה תורכב מכותרת של עד 25 תווים (כולל רווחים), גוף המודעה שיכלול עד 75 תווים מחולקים לשתי שורות ותמונה בגודל של 50X50 פיקסלים (או וידאו).

מגבלות האורך במודעה לא משאירים הרבה מקום ליצירתיות אבל עדיין אפשר להכניס קריאה לפעולה ולהרחיב את ההיכרות עם המותג. כמו במודעות PPC בפלטפורמות אחרות, הנוסחים שעובדים טוב יותר הם אלה שמעבירים מסר ברור, מציעים הצעה ייחודית ומוגבלת בזמן. התמונה גם יכולה לשפר את אחוזי ההקלקה, וכדאי שהיא תהיה רלוונטית לנוסח המודעה או לאופי המותג וגם שתעבוד טוב בגודל 50X50 ועל הרקע הלבן של לינקדאין (כלומר לא מרובה פרטים, לא בהיר, וכו'). חשוב לזכור לבחון יותר מווריאציה אחד למודעה ולנסות כותרות, תמונות וקבוצות מיקוד שונות, כמובן בהתאם ליעדים.

כמו בגוגל אדוורדס, גם בלינקדאין יש שורת הנחיות תוכניות למפרסמים. בין השאר הם אוסרים על מפרסמים להעביר מסר שקרי, להשתמש באותיות גדולות או בכללי דקדוק לא מקובלים אחרים, וכן הם אינם מאפשרים לפרסם מודעות המקדמות אלכוהול, תרופות מרשם, אתרי הכרויות והימורים, רינגטונים ועוד. (ההנחיות המלאות: Linkedin Ads Guidelines).

מיקוד הפרסומות בלינקדאין

כאמור, אחד היתרונות שבפרסום בלינקדאין הוא אפשרויות המיקוד הרבות. בלינקדאין אפשר למקד את תפוצת המודעות ולסנן אותן לפי מיקוד גאוגרפי, חברה (מקום העבודה), הגדרת התפקיד, קבוצה, מין וגיל.

מיקוד לפי הגדרת תפקיד

לשם כך תצטרכו להגדיר את קהל היעד הפוטנציאלי של המודעות (ובסופו של דבר של המותג, שירותיו או מוצריו). המטרה היא להעביר את המסר המתאים לאדם המתאים, ולהגיע ישירות לבעלי התפקיד שמעורבים בתהליך קבלת ההחלטות – אם אתם משווקים סנדוויצ'ים לא בטוח שתרצו להגיע ישירות למנכ"ל. כשתמלאו את שדה הגדרת התפקיד, שימו לב גם שתפקידים זהים יכולים להיקרא בשמות שונים כמו למשל מנהל/ת משאבי אנוש ומנהל/ת כח­-אדם ממלאים את אותו תפקיד ויכולים להיכנס לאותה קבוצת מיקוד רצויה.

מיקוד לפי קבוצות

אפשר לפרסם מודעות ישירות לקבוצות בלינקדאין, אבל מכיוון שקבוצות יכולות להיווצר על כל מיני רקעים, כדאי לחפש קבוצות שמצטלבות עם השייכות המקצועית של קהל היעד. במקביל מומלץ לבדוק את הקבוצות המיועדות בלשונית נפרדת כדי לוודא שהן אכן מתאימות – זהו תהליך קצת ארוך אבל הוא יכול לחסוך כסף.

הגדרת תקציב לקמפיין בלינקדאין

למרות שלינקדאין מתחילים לדבר על כסף רק בשלב מתקדם זה, מומלץ להגדיר את התקציב לקמפיין מראש. באופן כללי, לינקדאין מחייבים את המפרסמים בתקציב יומי של לפחות 10$. הם מגדירים מחיר פר הקלקה (CPC) מינימלי לכל מודעה, והמחיר הנמוך ביותר עומד על כ-2$, וגם מציעים טווח CPC המותאם לפי הגדרות המיקוד של הקמפיין.

לסיכום, יש לזכור שכמו בכל קמפיין פרסום באינטרנט, ברשתות חברתיות ובמנועי חיפוש, חשוב לנסות כמה סוגי מודעות, לבדוק אלו מודעות מוקלקות ומומרות יותר ולשפר את הקמפיין לפי התוצאות. וכמובן שלא להתייאש אם הניסיון הראשון לא מניב את התוצאות הרצויות ולהמשיך הלאה, לאפשרויות המגוונות והממוקדות הבאות שמוצעות ברשת החברתית-עסקית לינקדאין.