הבלוג שלנו

פרסום בפייסבוק ב-2014

'Gilad Sasson'
9 בדצמבר 2013
זמן קריאה: 2 דקות

הפרסום בפייסבוק הולך להשתנות ב-2014. הרשת החברתית תציג מערכת ניהול קמפיינים חדשה במחצית הראשונה של 2014, כך פורסם לאחרונה ב-Facebook Developers. מערכת הפרסום החדשה תקל על המפרסמים בארגון ובאופטימיזציה של מסעות פרסום ובמדידה של ביצועי המודעות.

תמונה: Facebook Developers

פייסבוק מנסים כבר כמה זמן לפשט את מערכת הפרסום ולגרום ליותר עסקים קטנים לפרסם ברשת החברתית, ונראה שהתכנית הזאת תגביר קצב ב-2014. פייסבוק הולכים לשנות את מערכת ניהול המודעות ולשדרג בין היתר את מנהל המודעות, כלי יצירת המודעות וה-Power Editor, וגם בממשקי פרסום צד-שלישי כמו PMDs, FBX Partners ו-Mobile Measurement Partners.

כמה שינויים צפויים למפרסמים בפייסבוק:

  • המפרסמים יוכלו להגדיר מטרה ספציפית לקמפיין וכך להבטיח שכל המודעות ישרתו את אותה מטרה, וכן לשפר את האופטימיזציה והדיווח.
  • יהיה אפשר להשתמש בכמה מערכות של מודעות, שמתוקצבות ומתוזמנות בנפרד, למטרות אופטימיזציה של ההוצאה והמסירה לכל שיבוץ או פלח קהל.
  • שיפור האיסוף של נתונים סטטיסטיים והבקרה עליהם ברמת הקמפיין, כולל סך החשיפות.

 במקביל הודיעו פייסבוק על שינוי האלגוריתם של הניוזפיד, שבעקבותיו יוצגו יותר מאמרים וחדשות ופחות תמונות וממים בניוזפיד של המשתמשים. השינוי הזה צפוי להשפיע גם על מפרסמים ברשת החברתית, והם יצטרכו להתאמץ יותר כדי ללכוד את תשומת הלב של המשתמשים.

תמונה: miniyo73/Flickr

פרסום ממוקד למובייל ולטאבלט

בריאיון ל-Inside Facebook תיאר ג'יימס בורו, מנכ"ל SHIFT, את המגמות עיקריות שצפויות לאפיין את הפרסום הדיגיטלי בכלל ובפייסבוק בפרט:

מיקוד חוצה-פלטפורמות (cross-platform targeting) היא מגמה שכבר ניכרת בקידום בפייסבוק והיא תמשיך גם ב-2014. לדעתו, פייסבוק הוא כבר ערוץ השיווק שאליו מתנקזים המפרסמים שרוצים להגיע אל הלקוחות בכל זמן, בכל מקום ובכל מכשיר. האתגר של המפרסמים יהיה למקד את מסעות הפרסום למשתמשים מהמובייל ומהטאבלט, ולהתאים אותם לדרכי ההמרה של המשתמשים במכשירים השונים.

אחד היתרונות של שיווק למשתמשי מובייל באמצעות הפייסבוק הוא שפרופיל הפייסבוק מחליף את המעקב באמצעות קוקיות (cookies). מכיוון שקוקיות אינן עובדות בטלפונים סלולריים, המפרסמים לא יכולים לעקוב אחר התנהגות הגולש שנחשף לפרסומות ברשת של גוגל למשל. בפייסבוק, לעומת זאת, אפשר לפרסם מודעות פרסומת לאפליקציות לאייפון גם לגולשים ממחשבים ניידים או שולחניים, ובהמשך לעקוב ולבדוק אם האפליקציה הותקנה בטלפון הנייד.

פרסומות וידאו ואינסטגרם

בורו מעריך שפרסומות הווידאו יתרבו ב-2014 ויותאמו למשתמשי פייסבוק במכשירים השונים: משתמש שצפה בפרסומת או בסרטון וידאו מסוים בטלפון, ייחשף לפרסומת אחרת כשישתמש בפייסבוק מהטאבלט, ולשלישית כשיגלוש מהמחשב.

תמונה: Instagram

לפי דעתו, אפשרויות המיתוג והשיווק באינסטגרם ילכו ויגדלו. הרשת החברתית-ויזואלית שבבעלות פייסבוק תאפשר למותגים למקד את קהל היעד בעזרת המידע שנאגר בפייסבוק ובאינסטגרם ולהגיע אליהם באמצעות תמונות וסרטוני וידאו. המפרסמים באינסטגרם יוכלו להמשיך ולעקוב אחרי התנהגות המשתמשים שנחשפו לפרסומות גם דרך הדסקטופ וכל מכשיר אחר.

רוצים לפרסם בפייסבוק ולהגיע לקהל יעד ממוקד? צרו אתנו קשר ונעזור לכם ליצור קמפיין פרסום ממוקד ואפקטיבי.