הבלוג שלנו

פרסום בג'ימייל – המדריך המקצועי להצלחה במודעות Gmail

shlomit
24 בינואר 2019
זמן קריאה: 7 דקות

המדריך המקצועי להצלחה מקסימלית במודעות Gmail

בהשוואה למיקומי מודעות אחרים, מודעות Gmail הן פחות תחרותיות ויכולות לסייע בתהליך בניית המודעות למותג מתוך תיבת הדואר הנכנס של הלקוח הפוטנציאלי.

משווקים בדיוור ישיר אוהבים להתרברב על איך שיווק בדוא"ל הוא עדיין אחד מהכלים היעילים ביותר בשיווק הדיגיטלי. אבל מה אם אין לכם עשרות אלפי כתובות דוא"ל בשלוף? או לחילופין אתם ממש רוצים להיכנס לתיבות הדואר הנכנס של הלקוחות החדשים שלכם, מבלי… אתם יודעים, לעבור על החוק? למרבה המזל, יש דרך קלה מאוד לעשות זאת: פרסום מודעות ב-Gmail .

אנחנו בוודאי לא אומרים כי מודעות Gmail יעילות כמו מערכת הדיוור הפנימית שלכם בעסק. הן לא. אבל, אם אתם רוצים או צריכים להיכנס ליותר תיבות דואר ואין לכם מספיק כתובות מייל לעשות את זה, מודעות  Gmail יכולות לסייע.

מודעות ג'ימייל: סקירה כללית מהירה

אם מעולם לא נתתם הזדמנות למודעות Gmail (או שעבר זמן רב מאז), נזכיר לכם שמודעות Gmail מוצגות כמודעות ממומנות בתיבות הדואר הנכנס של המשתמשים ב- Gmail. כמו כל מודעה ב- Google, הן מופיעות עם תג ירוק קטן של מודעה, אך נראות כמו הודעה חדשה שלא נקראה בחלק העליון של תיבת הדואר הנכנס של המשתמש.

אם מישהו לוחץ על המודעה שלכם, הוא יראה את המודעה בפורמט של הודעת אימייל. בדרך כלל הפורמט כולל תמונה וקריאה לפעולה וחלון צדדי המציג תקציר אודות המודעה או המפרסם.

פשוט וקל, נכון?

מאחר שצרכנים רבים מוציאים בממוצע 2.5 שעות ביום, בלבדוק את הדוא"ל שלהם (רק על בדיקת תיבת הדואר הנכנס, לא כולל כתיבת הודעות דוא"ל חדשות), מודעות ג'ימייל הן דרך מדהימה לבניית מודעות למותג והן עשויות להוביל לקליקים ולהמרות לעסק שלך.

כתזכורת מהירה, תוכלו ליצור את המודעות על ידי יצירת קמפיין חדש ברשת המדיה של גוגל (GDN) ולאחר מכן בחירה באפשרות "קמפיין ב- Gmail".

לגוגל יש הרבה מקורות מידע נהדרים שילוו אתכם בתהליך יצירת המודעות, לכן כאן לא נתמקד בתהליך ההקמה. במקום זאת, נבחן כמה טקטיקות שונות שבהן תוכלו להשתמש כדי להפיק את המרב מהמודעות שלכם בג'ימייל.

טיפים לפרסום בג'ימייל

מיקוד הקמפיין לקהל הנכון

בדומה לקמפיין מסוג רשת המדיה, המפתח להפעלת מודעות Gmail מוצלחות הוא לבחור את הקהל הנכון. יש לכם שלוש דרכים שונות למקד את הקהל האידיאלי שלכם:

מיקוד לפי מילות מפתח
מיקוד לפי מילות מפתח מאפשר לכם למקד לאנשים על סמך העניין שלהם במילים או בביטויים מסוימים. ישנן דרכים רבות שבהן תוכלו להשתמש בכך, אך אסטרטגיה יעילה יותר היא למקד את הקמפיין למילות המפתח של המתחרים שלכם – במיוחד אם אתם נמצאים בתעשייה עם מותגים בעלי "שם חזק".

אם אתם משתמשים בגישה זו, אדרבא, הכותרת חייבת להסביר במהירות מדוע אנשים צריכים לפתוח את הדוא"ל שלכם במקום לדבוק במתחרה. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת תלויה בעסק שלכם. לדוגמה, אם אתם מוכרים אותו מוצר כמו המתחרים, הנחה היא תמריץ נפוץ. מצד שני, אם אתם מוכרים שירות דומה, אתם חייבים להתמקד ביתרונות הברורים שהעסק שלכם מספק עבור הלקוחות.

2. מיקוד לפי קהל
  עם מיקוד לפי קהל, אתם ממקדים לקהל שכבר בניתם בחשבון. השימוש המובהק ביותר הוא הקהל  
  שיצרתם עבור רימרקטינג כדי להרחיב את היקף החשיפה לקהל זה.
  דרך נוספת, מתוחכמת יותר, להשתמש במיקוד לפי קהל היא להעלות את כתובות הדוא"ל הקיימות
  בבעלותכם וליצור קהלים דומים לטובת הרחבת היקף הרשימה וגודלה. למעשה, זוהי דרך
  מלאכותית המרחיבה את רשימות הדוא"ל שלכם לטובת חשיפה למאות אלפי לקוחות פוטנציאליים
  חדשים.

3. מיקוד דמוגרפי

למרות שמיקוד דמוגרפי מקבל התייחסות בקמפיינים לרשת המדיה, הוא באמת יכול להיות "הרוטב הסודי" שיגרום למודעות ה Gmail שלכם לנצח במבחן הטעימה. עבור רוב העסקים, הקהל האידיאלי שלכם אינו "מי שמשתמש במילת המפתח 'עדשות במרשם" ואפילו לא "כל מי שביקר באתר" אלא הקהל האידיאלי הוא "מי שהמיר".
כפי שאפשר לראות בגרף הגילים, כמעט לא הגיוני להציג מודעות עבור נשים בגיל 65+ אם הקהלים שממירים באתר שלכם הם בעיקר גברים בגיל 25 עד 34. על מנת להבין את המיקוד הדמוגרפי האידיאלי, כל מה שצריך לעשות הוא לראות מי מבצע המרה באתר שלכם בגוגל אנליטיקס, בדוח קהל > דמוגרפיה>  סקירה כללית. אם תסננו לפי סגמנט ה-"ממירים" (converters), תוכלו לזהות בקלות את המיקוד הדמוגרפי האידיאלי שלכם.

כפי שניתן לראות בתמונה לעיל, קהל היעד האידיאלי הוא גברים מגיל 25 עד 44. ברגע שמזהים את הדמוגרפיה של מבצעי ההמרות באתר שלכם, כל מה שנותר לעשות הוא לעדכן את הגדרות המיקוד הדמוגרפי, והופה! שיפרתם את סיכוייכם לחשיפה אפקטיבית ורלוונטית תוך צמצום הוצאות מיותרות על קהלים לא רלוונטיים.

כותרות עושים באהבה או לא עושים בכלל

כותרות הן חלק עיקרי וחשוב בכל מודעה, אך הכותרת המושלמת תרים או תפיל את המודעות בג'ימייל. הלכה למעשה, אינכם יכולים להסתפק רק ב"העתק הדבק" של כותרות המודעות הטובות ביותר בקמפיינים שלכם.
במודעות ג'ימייל, הכותרת עצמה יכולה להכיל רק 25 תווים והתיאור מוגבל ל-90 תווים, לכן אין הרבה מקום "לשכנע" את הלקוחות ללחוץ על המודעה שלכם. בנוסף, חשוב מאוד לזכור שהכותרת והתיאור שלכם יוצגו כמו שורת נושא וגוף תוכן בפורמט אימייל. לדוגמא כותרת שמציגה: "מגוון מותגים מובילים, עדשות איכותיות להתנסות בחינם, כולל משלוח חינם והחזרות, צוברים נקודות בכל קנייה" היא הרבה יותר עמוסה ומבולגנת בפורמט הזה מאשר מודעה שמציגה את הכותרת "חסכו 20 אחוז על זוג חבילות עדשות מגע במרשם, חבל לפספס, ההצעה ליומיים בלבד".

דוגמה נוספת, הנה צילום מסך של מודעת Gmail עם כותרת מצוינת – "טלוויזיה לעסק 109 שח לחודש"

הכותרת מעולה כיוון שהיא נראית כמו הודעה טבעית שאתם עשויים לקבל מספק שירותי תקשורת והכותרת כוללת הצעה אטרקטיבית ברורה ומושכת שנועדה לגרום לבעלי עסקים להסתקרן ולבדוק איזה סוג של טלוויזיה הם יכולים לקבל עבור 109 לחודש.

אחת הדרכים הנוספות למקסם את הכותרות שלכם היא לכלול אימוג'יס. זה אולי נשמע טיפשי, אבל אימוג'יס אשר הוצגו בכותרות העלו את שיעורי הפתיחה של ההודעות בכ-254%. חשוב לציין כי האימוג'י הנבחר חייב להתכתב ישירות עם התוכן בהודעה שלכם (פיצה אמוג'י על מודעה של חברת פיצה, למשל). הוספת אימוג'יס רק לשם הוספת אימוג'יס בדרך כלל אינה מספקת תוצאות מדהימות.

להתרחב עם מיקוד אוטומטי

לאחר שהפעלתם ובדקתם את המודעות ואת קהלי היעד שמיקדתם אליהם, אם תרצו לדחוף עוד שלב קדימה, מומלץ לבדוק כמה מאפשרויות המיקוד האוטומטי של גוגל.

מיקוד אוטומטי

ככלל, אנו לא ממליצים להפעיל את מסע הפרסום הראשון שלכם בג'ימייל עם מיקוד אוטומטי, אך האלגוריתמים של גוגל השתפרו הרבה בשנים האחרונות והם יכולים להיות דרך מצוינת להרחיב את טווח ההגעה של הקמפיין שלכם. עבור מוצרים או שירותים מסוימים עם ביקוש רחב, מיקוד אגרסיבי יכול להיות אופציה מתאימה (שימו לב לאיכות הטקסט והקריאייטיב), אבל עבור רוב העסקים, מיקוד שמרני עובד הכי טוב.
למעשה, אפשרות זו פועלת הרבה כמו קהלים דומים – אם כי בקנה מידה רחב יותר – כך שאם קהל היעד שלכם מראש בקמפיין הוא "קהל דומה" זאת לא האפשרות העדיפה עבורכם. בכל מקרה, מיקוד אוטומטי יכול להיות דרך נהדרת למקסם ולהרחיב את טווח החשיפה ואת התוצאות במגוון הקמפיינים המוצלחים שיצרתם.

לסיכום

אמנם מודעות ג'ימייל אינן מתאימות לכולם, אבל אם מתכננים אותן נכון, הן יכולות להיות נכס למגוון רחב של עסקים. בנוסף, בהשוואה למיקומי מודעות אחרים, מיקומי מודעות בג'ימיל הם פחות תחרותיים ובכך מאפשרים לכם דרך מצוינת לבנות מודעות למותג מתוך תיבת הדואר הנכנס של הלקוח הפוטנציאלי שלכם.

לכן, אם לא נתתם צ'אנס אמיתי למודעות Gmail (או שחלף זמן מה מאז שהשתעשעתם בהן), נסו את הטיפים שלמעלה ובדקו מה הן יכולות לעשות עבורכם.

בהצלחה!