הבלוג שלנו

גידול ברווחי פייסבוק מפרסומות, בעיקר למובייל

'Gilad Sasson'
3 בנובמבר 2013
זמן קריאה: דקה אחת

הרבעון השלישי של 2013 היה הרווחי ביותר בתולדות פייסבוק, והרשת החברתית הרוויחה יותר משני מיליארד דולר בחודשים יולי–ספטמבר 2013. כ-1.8 מיליארד דולר מהכנסות פייסבוק ברבעון זה הגיעו מפרסום – גידול של 66% מהכנסותיהם מפרסום ברבעון המקביל בשנה שעברה. כמחצית מרווחי הפרסום של פייסבוק הגיעו מפרסום למובייל – גידול של 41% מהרבעון השני של 2013.

פייסבוק דיווחו על 1.19 מיליארד משתמשים חודשיים פעילים ו-728 מיליון משתמשים יומיים פעילים. מספר משתמשי פייסבוק הפעילים ממכשירים הניידים הגיע ל-874 מיליון משתמשים חודשיים ו-507 מיליון יומיים, מהם 254 מיליון גולשים בפייסבוק רק באמצעות הסלולרי.

במקביל ציינו פייסבוק 20 מיליון פרופילים עסקיים ברשת החברתית, 2 מיליון דפים יותר מהרבעון הקודם. לפי שריל סנדברג, סמנכ"ל התפעול של החברה, ברבעון האחרון רק מיליון בתי עסק פרסמו בפייסבוק, והתכנון הוא להמשיך ולפשט את מוצרי הפרסום בפייסבוק כדי להגדיל את מספר העסקים הקטנים והבינוניים המפרסמים ברשת החברתית.

מארק צוקברג, מנכ"ל ומייסד החברה, צירף לדוחות הכספיים הצהרה על תכניות החברה לקרב עוד חמישה מיליארד משתמשים למה שהוא מכנה "כלכלת הידע". לראשונה הודה צוקרברג שחלה ירידה במספר המשתמשים הצעירים בפייסבוק, בעיקר בקרב בני נוער צעירים.

פייסבוק מחזקת את מעמדה כחברה המובילה למודעות פרסום בפלטפורמות מובייל, אם כי היא ממשיכה לפגר אחרי גוגל. דיוויד אברסמן, סמנכ"ל הכספים של פייסבוק, מסר ל-New York Times שהסיבה העיקרית לגידול ברווחים היא ריבוי הפרסומות למשתמשים במכשירים ניידים, והבטיח שהחברה אינה מתכוונת להמשיך ולהוסיף מודעות לניוזפיד של המשתמשים.