הבלוג שלנו

מפגש חברתי בנושא פייסבוק

'Gilad Sasson'
13 במרץ 2013
זמן קריאה: 3 דקות

אתמול הייתי במפגש של קבוצת Amit Lavi – Social Media Observer.
המפגש התקיים בטוניק בר בתל אביב וכלל שעה של מינגלינג בטרם החלו ההרצאות שהיו כולן בסימן פייסבוק.

מי היה במרצים?
רוב קיילי מפייסבוק
אלעד ברינדט מפייסבוק
מאור חן – מנכ"ל אקליפטוס
מיכאל מיטרני – מנהל שיווק דיגיטל של סופר פארם

ומה למדתי מהמפגש?

1. פייסבוק הוא (ספר) הפנים של החברה הישראלית
השוק הישראלי הוא אחד הגדולים בפייסבוק והוא מהיר בהטמעת שינויים ופיצ'רים חדשים בפלטפורמה.
– קיימים 4 מיליון יוזרים ישראלים בפייסבוק, כשלכל יוזר 272 חברים בממוצע.
– 66% מהיוזרים חוזרים ביומי.
– הגיל הממוצע של הגולשים הוא 30.
– 66% מהגולשים מתחברים לפייסבוק דרך המחשב והמובייל, כאשר 10% מתחברים מהמובייל בלבד.
40% מההתחברויות מהמובייל נעשות דרך אייפון.

(10 מיתוסים על פייסבוק / אלעד ברינדט)

2. עידן חוכמת ההמונים הסתיים
אין יותר "מסר אחד לכולם" או "אפליקציה אחת לכולם". מי שרוצה להצליח בפייסבוק צריך לחשוב ברזולוציה של האדם הבודד וחבריו. בדיוק בגלל זה פייסבוק פתחו את גרף החיפוש שלהם.

3. עלות פר לייק (like) או קליק מושפעת מ:

1. מיקום המודעה.
2. חזות המודעה.
3. קהל היעד.
4. אופטימזציה.

(1)   המודעות בצד ימין פחות אפקטיביות ומתאימות יותר לעסקים ללא דף בפייסבוק
(1) מי שרוצה שיראו את הפרסום שלו במובייל חייב לפרסם בניוזפיד
(3) עלות הפרסום בפייסבוק יורדת ככל שקהל היעד נהנה מקשרים חברתיים מרובים
(3) מומלץ ביותר לטרגט את המודעות לקהל ספציפי (זוגות שמצפים לתינוק, אוהבי זמר מזרחי וכדומה), על מנת להימנע מתשלום גבוה על הפרסום.
(4) מודעות המקבלות משוב שלילי מהיוזרים – מחירן עולה.
(4) Custom Audience – מאפשר לאנשי שיווק למצוא את הקהל שלהם בפייסבוק בהתאם לרשימות אופליין שברשותם.
(4) מומלץ לחלק את תקציב הפרסום למספר קמפיינים קטנים, ללמוד מהם מה עובד הכי טוב (יותר היענות מקהל בני 20 פלוס אך בעלות גבוהה לעומת היענות בינונית בקרב בני 30 בעלות נמוכה יותר) ובהתאם לזה להמשיך בקמפיין שמביא את התוצאות הטובות ביותר.

4. תוכן הוא המלך, לא רק בגוגל
כדאי ביותר להשקיע בתוכן שיביא לכמה שיותר מעורבות מצד הגולש (לייקים, שיתופים וכדומה).
מומלץ לבחון דפי עסק מצליחים ולראות אילו פוסטים שלהם זוכים למעורבות גבוהה מצד הגולשים ("קול של חברים חזק יותר מקולו של המותג"). ראו למשל, את דף העסק של סופר פארם או בזק בפייסבוק.

(the hot potato strategy / מאור חן)

5. איך יוצרים פוסט ויראלי?
מחברים בין אייטמים אקטואליים למוצר של הלקוח בתזמון הנכון.
ראו לדוגמה את הפוסט ששטראוס העלו לפני בואה של מדונה לארץ שלכאורה הזמין אותה לטעום חומוס אמיתי או את הציוץ ש-Oreo העלו בהפסקת החשמל של הסופרבול, מנצלים לגמרי את המומנטום.


בהקשר הזה כדאי מאוד ליצור מראש רשימת אירועים עם פוטנציאל ויראלי ולהיות נכונים "לקפוץ על הסוס לפני שהוא מתחיל לדהור". רעיון טוב זה מצוין, אבל תזמון נכון הוא הקובע.

(מיכאל מיטרני)

6. Mobile App Install Ads
מודעות המאפשרות הורדת אפליקציה ישירות מהניוזפיד אשר הוכחו כאפקטיביות ביותר בכל הנוגע לפרסום אפליקציות.
יותר מכך, הן עוזרות מעבר לקמפיין בפייסבוק.
ברגע שיש הורדות של אפליקציה באייפון, הדירוג של אותה אפליקציה ב-app store  עולה, מה שמגדיל את כמות החשיפות של היוזרים השונים לאפליקציה ועל כן גם את כמות ההורדות.

7. סינרגיה
חשוב ביותר לעשות סינרגיה בין האתר ברשת לדף העסק בפייסבוק.

8. פוסטים ממומנים עובדים טוב יותר ממודעות רגילות.

חוץ מזה, למדתי שני דברים פעוטים נוספים:
9. בניגוד לכנסי SEO  מקצועיים כדוגמת ה-SMX ISRAEL, בהן אני לוקחת חלק קבוע, כשזה מגיע למפגשים חברתיים בנושאים חברתיים עושה רושם שהנשים שולטות (אם זה לא מובן היה רוב נשי במפגש אתמול).

10. סניף פייסבוק בדבלין מחפש עובדים:
https://www.facebook.com/careers/locations/dublin