הבלוג שלנו

מהנדס פייסבוק על גרף החיפוש ופגיעה בפרטיות

'Gilad Sasson'
17 בפברואר 2013
זמן קריאה: דקה אחת

באתר החדשות החברתי רדיט (Reddit) יש מדור קבוע שנקרא Ask Me Anything  (AMA בקיצור), שמארח דמויות ידועות ומאפשר למשתמשים לשאול אותם שאלות. בשבוע שעבר התארח באתר לארס רסומסן (Lars Rasmussen), בכיר המהנדסים בפייסבוק ועובד גוגל לשעבר, וענה על שאלות בנוגע לגרף החיפוש החדש.

גרף החיפוש ופרטיות

כשנשאל רסמוסן על חששות המשתמשים שגרף החיפוש יפגע בפרטיות, במיוחד לנוכח המוניטין האומלל שיש לפייסבוק בענייני פרטיות, הוא ענה שכמו כל פיצ'ר אחר בפייסבוק, גרף החיפוש מכבד את הגדרות הפרטיות שקבעו המשתמשים. כלומר, גרף החיפוש יכול למצוא רק מידע שאפשר היה למצוא מלכתחילה. הוא אינו מכחיש שגרף החיפוש מקל על מציאת תכנים שמשתמשים אחרים שיתפו, ומדגיש את חשיבות הגדרת הפרטיות של כל תוכן ששיתפו או שישתפו בעתיד.

תמונה: money.cnn.com

זאת גם אחת הסיבות להפצה ההדרגתית של גרף החיפוש. בדצמבר השיקו פייסבוק סדרת כלים שמאפשרים למשתמשים לבדוק בקלות את התוכן שפרסמו בפייסבוק ואת התוכן ששיתפו משתמשים אחרים בנוגע אליהם. ובפייסבוק מקווים שכולם יתרגלו שימוש בכלים האלו לפני שגרף החיפוש ייפתח לשימוש הכלל.

מתי גרף החיפוש ייפתח לכל המשתמשים?

עוד סיבה לכך שגרף החיפוש של פייסבוק עדיין בגרסת בטא היא שהמוצר עדיין זקוק לשיפוץ. רסומסן עצמו מעדיף לאפשר גישה למוצרים בשלב מוקדם ככל האפשר, גם כדי לקבל פידבק מיידי ממשתמשים אמיתיים וגם כדי ללמוד אילו פעולות מביאות ליותר מעורבות. רסמוסן מעריך שגרף החיפוש ייפתח לכלל המשתמשים כשהוא יהיה במצב מתקדם דיו לגרום למשתמשים להעדיף אותו על פני החיפוש הישן. להערכתו, המראה של גרף החיפוש לא הולך להשתנות לפני ההפצה הנרחבת, אבל האיכות תשתפר והחיפושים יובנו טוב יותר. רסמוסן סיפר שהאבטיפוס של גרף החיפוש היה מוכן כבר בקיץ 2011, ושגרף החיפוש עצמו נבנה במשך כמה שבועות בעזרת קוד ממוצרי חיפוש קודמים.