הבלוג שלנו

פייסבוק עברו לעידן שכולו טלפונים חכמים וטאבלטים

'Gilad Sasson'
8 במרץ 2012
זמן קריאה: דקה אחת

58 מיליון מתוך משתמשי פייסבוק בחודש דצמבר האחרון עשו זאת באמצעות מכשיר טלפון נייד בלבד, כלומר לא נכנסו לרשת החברתית באמצעות מחשבם האישי אף לא פעם אחת. מדובר בכ- 13% מסך כל המשתמשים הסלולריים של רשת הפייסבוק, המונים כ- 432 מיליון משתמשים פעילים.

הנתונים האלה נחשפו ב- Inside Facebook לאחר שהופיעו במסמכים הרשמיים שהוגשו כחלק מתהליך ההנפקה של החברה. המספר העצום של משתמשים סלולריים, ועוד יותר של משתמשים סלולריים אקסלוסיביים, שאינם נצרכים למחשב האישי כדי לבצע פעולות יומיומיות כמו ביקור בפייסבוק (או אולי אפילו אינם בעליו של מחשב אישי), תומך בתפיסה לפיה עידן ה- Post PC כבר כאן.

מדד המכירות של אפל

 גם טים קוק, מנכ"ל אפל, דיבר על עידן ה- Post PC בהשקה של אייפד 3 שהתקיימה אתמול בסן פרנסיסקו, וחשף כי ברבע השנה האחרון של 2011 נמכרו 62 מיליוני מכשירי iOS, בהם 15 מיליוני מכשירי אייפד. אם כך, המכירות של טלפונים חכמים ומחשבי טבלה עלו בכמותם על סך כל המחשבים האישיים שנמכרו באותה התקופה.

 מכשירים ניידים משמשים תחליף למחשבים אישיים לא רק בארצות המערביות. דווקא בשווקים המתעוררים, בהם החיבור לאינטרנט הוא לרוב יקר, איטי ומקוטע, הטלפונים החכמים משמשים מקור גישה עיקרי לאינטרנט. אחוזי המשתמשים בפייסבוק באמצעות רשת סלולרית גבוהים ביותר דווקא באסיה ובאפריקה.

 פייסבוק בעד משחקים סלולריים

 בפייסבוק כבר מודעים למספרם הרב של הגולשים הסלולריים ברשת, וכן לרווחים הצפויים ממשתמשים שגודל המסך ומגבלות הרב-משימתיות שכופה הטלפון החכם הופך אותם למשתמשים פעילים הרבה יותר. מלבד לשפר את חוויית המשתמש באפליקציות המשחקים הסלולריות, פייסבוק גם מעודדים מפתחים לבנות אפליקציות סלולריות לרשת החברתית, ולממש את הפוטנציאל הטמון במספר הגדל של גולשים סלולריים/שחקנים/צרכני פרסומות.