הבלוג שלנו

עדכוני אלגוריתם של גוגל מאי 2012

'Gilad Sasson'
11 ביוני 2012
זמן קריאה: דקה אחת

כבתחילת כל חודש, גוגל פרסמו את עדכוני האלגוריתם שנעשו במנוע החיפוש בחודש הקודם. במאי 2012, גוגל הסתפקו ב-39 עדכונים, לא כולל את "עקומת הידע" (knowledge graph), כן כולל עדכון ראשון לפינגווין המתואר כאן כ"כמה כיוונונים מינוריים כדי לשפר את האיתותים ולעדכן את המידע שמשתמשים בו באלגוריתם הפינגווין". גוגל גם הודיעו על שיפור היישום שמזהה קישורים נכנסים לא טבעיים, שיפור שמטרתו, לדברי גוגל, לוודא שנעשה בו שימוש ראוי בדירוג האתרים.

עוד עדכוני אלגוריתם שנוגעים ל-SEO:

כותרות – בחודש שעבר גוגל הקדישו שלושה עדכוני אלגוריתם הנוגעים לכותרות הדפים. העדכונים יאפשרו להציג בתוצאות החיפוש כותרת מקוצרת במקום כותרת ארוכה מדי, בתנאי שהכותרת הקצרה לא חוטאת לכותרת הארוכה יותר, ולמנוע מטקסטים סתמיים שאינן מתארים את הדף בדיוק (כמו "חזור אחורה") להופיע בתוצאות החיפוש.

עדכניות (Freshness) – גוגל עדכנו את האלגוריתם המזהה תכנים עדכניים כדי שדפי רשת המסקרים ארועים חדשותיים חשובים יופיעו בתוצאות החיפוש שניות לאחר התרחשותם; הוסיפו מסווג חדש שמטרתו לזהות חיפושים של תוכן עדכני, וכן דאגו לפשט את אלגוריתם העדכניות כדי להקל על זיהוי איתותים ותיקון באגים.

דירוגים – גוגל הודיעו על יעול הביצועים של אלגוריתם הדירוג (עדכון שקיבל את שם הקוד "DropSmallCFeatures"), שמטרתו לשפר משמעותית את היעילות של תשתית הניקוד מבלי לפגוע באיכות התוצאות.

נוסף על עדכוני האלגוריתם המוזכרים לעיל, גוגל שיפרו גם עדכוני את אלגוריתם החיפוש המקומי הנעשה דרך טאבלט, הוסיפו פיצ'רים יחודיים לחיפושי ספורט וקטעי מוזיקה עשירים (rich snippets) שיקלו על גולשים המחפשים מוזיקה דרך מחשב נייח או מובייל, וגם שיפרו את מנגנון ההשלמה האוטומטית (autocomplete) עבור משתמשי מובייל.