הבלוג שלנו

עדכון פייג'ראנק של גוגל לראשונה מזה עשרה חודשים

'Gilad Sasson'
8 בדצמבר 2013
זמן קריאה: דקה אחת

גוגל עדכנו את ערכי הפייג'ראנק בסוף השבוע האחרון. העדכון התקבל בהפתעה בקהילת קידום האתרים. עדכון פייג'ראנק האחרון היה בפברואר, ובאוקטובר האחרון מסר מאט קאטס, ראש מחלקת ספאם בגוגל, שמדד דירוג האתרים לא מתוכנן להתעדכן ב-2013. עדכון הפייג'ראנק מפתיע גם בגלל העיתוי – שבועות מספר לפני חג המולד – והוא עלול לפגוע באתרים שקנו ומכרו קישורים לקראת עונת החגים.

תמונה: miswebdesign.com

גוגל רמזו כמה פעמים על דעיכתו הצפויה של סרגל הכלים שמציג את דירוג האתרים, ובהדרגתיות הסירו את התמיכה של הכלי בכמה דפדפנים. בעקבות זאת, התרבו ההערכות בתעשייה על מותו של הפייג'ראנק.

בעקבות העדכון אתרים חדשים שעלו לאוויר מאז פברואר התחילו בדירוג של 1 או 2. אתרים ותיקים שה-PR שלהם נע בין 4 ל-6 לא עברו שינוי משמעותי. לפי דיווחים ברשת, אתרים רבים ירדו בדירוג. תקלה זמנית בסרגל הכלים הורידה את דירוג האתר של טוויטר מ-10 ל-0.

חשוב לזכור שגוגל עוקבים אחרי עדכוני הפייג'ראנק מדי יום, והעדכונים האלה משפיעים על אלגוריתם הדירוג, ולא הדירוג המספרי שגלוי למשתמשים בסרגל הכלים של גוגל או בכלים דומים. אף על פי כן, גם פייג'ראנק שלא עודכן כמה חודשים ממלא תפקיד חשוב בהערכת השווי של אתר, בייחוד בקשר לקניית קישורים ושטחי פרסום.