הבלוג שלנו

חיפוש מילות מפתח לוקאליות בכלי החדש של גוגל

'Gilad Sasson'
14 ביולי 2013
זמן קריאה: 2 דקות

כלי מילות המפתח החדש של גוגל, Keyword Planner, מתגלה ככלי מחקר מילים יעיל לקידום מקומי.

בפוסט הקודם על ה-Keyword Planner הזכרנו את הפיצ'ר החדש של הכלי, Multiply keyword lists, שמאפשר להעלות שתי רשימות של מונחי מפתח, להצליב ביניהם ולקבל מידע על הפופולריות של כל הקומבינציות שנוצרות.

האתר Moz מציע לבדוק מונחי מפתח לוקאליים באמצעות הפיצ'ר הראשון, חיפוש מילות מפתח וקבוצות מודעות. קודם כל, הוא ממליץ להגיע אל ה-Keyword Planner של גוגל אחרי שנוצרה רשימת מילות מפתח בסיסית דרך מקורות אחרים כמו כלי הקטגוריות לרישום בגוגל מקומי של Mike Blumenthal, כלי מילות המפתח המקומיות של Local Marketing Source ונתוני הכניסות לאתר מגוגל אנליטיקס. 

בחלון שנפתח יש להכניס את מילות המפתח שנאספו על וריאצותיהן השונות.

תמונה: Moz

השלב המעניין מגיע בחלק של המיקוד הגאוגרפי, שבאמצעותו אפשר לראות נפח החיפוש של מילות המפתח באזורים ספציפיים. כדי להפיק את המיטב מהכלי צריך להסיר את המדינה או האזור שמופיעים כברירת מחדל.

תמונה: Moz

כדי ללמוד על הפופולריות של מילות המפתח באזורים מסוימים יש להזין אותן בשורת ה-locations ולקחת בחשבון שאזורים מאוכלסים יותר יניבו נפחי חיפוש גבוהים יותר.

בשדה Advanced search אפשר להזין שמות ערים ספציפיות ואף להיעזר במפות גוגל כדי לאתר ערים שכנות. בישראל הרזולוציה הכי גבוהה שאפשר להגיע אליה היא אזורים, ואם תבקשו המלצות לאזורים שכנים מיד די מהר תוצאו מגבולות הארץ.

אחרי שבחרתם מילות מפתח והגדרתם אזורים, אפשר ללחוץ על Get Ideas ולהגיע אל דף התוצאות. נפח החיפושים החודשי הממוצע, התחרות והעלות פר קליק מותאמים לפי אזור החיפוש שהגדרתם קודם. כמו ב-Keyword Tool של גוגל, חשוב לוודא שההתאמה היא מדויקת (exact match), באמצעות אייקון העיפרון שבקצה הימני העליון של טבלת התוצאות. וגם כאן, לרוב תקבלו הצעות למילות מפתח נוספות.

מה אפשר לעשות עם המידע הזה?

המידע הזה מאפשר לבעלי עסקים שמספקים שירותים מקומיים לקבל מידע מדויק (יחסית, מכיוון שהנתונים מבוססים על קמפיינים פרסום בגוגל) על מימדי החיפוש והתחרות של מילות המפתח בתחום עיסוקם באזור פעילותם. כך אפשר למקד קמפיינים בערים שבהן ידוע שנפח החיפוש קיים ולדחוף את העסק, או לייצר תוכן אינפורמטיבי שיספק מענה לאותם חיפושים ויגיע אל אותם לקוחות פוטנציאליים.