הבלוג שלנו

מחקר גוגל-נילסן לחיפוש במובייל

'Gilad Sasson'
17 במרץ 2013
זמן קריאה: דקה אחת

לפי מחקר חדש במימון  גוגל ונילסן רוב החיפושים דרך המובייל נעשים מהבית או מהעבודה, ולא "על הדרך" כמו שמקובל לחשוב. 77% מהנשאלים הודו שהם מעדיפים  להשתמש במובייל לחיפוש גם כשיש מחשב בסביבה בגלל המהירות והנוחות. עוד מלמד המחקר שרוב הגולשים מהמובייל גם נוקטים פעולה כלשהי בהמשך לגלישה מהמובייל; 55% מההמרות שהתחילו בחיפוש במובייל הושלמו בתוך שעה. תוצאות המחקר דומות לתוצאות של מחקר של מיקרסופט מ-2010, שבו נמצא ש-70% מפעילות החיפוש במכשירים ניידים מתחילה ונגמרת (כלומר משלימה המרה) בשעה אחת.

עוד נתונים שנמצאו במחקר מראים ש-73% מהחיפושים במובייל מובילים לפעולת המשך כלשהי (שיחת טלפון לעסק, קנייה, ביקור בחנות, ביקור באתר החנות, שיתוף במידע או המשך החיפוש), ושבממוצע, כל חיפוש דרך המובייל מוביל שתי פעולות המשך. בסה"כ, 28% מהחיפושים במובייל הסתיימו בהמרה. אבל הלקח העיקרי של המחקר של גוגל-נילסן מלמד שהשיווק במובייל צריך להיות ערוץ שיווקי מרכזי.

ממצאים על פרסום במובייל

המחקר מציג כל מיני נתונים בקשר לפרסום במובייל. 65% מהנשאלים אמרו שהם שמים לב למודעות פרסום במובייל. 59% מהנשאלים אמרו שהפרסום במובייל הוא שימושי, ורוב הנשאלים ציינו שפרסומות במובייל הן קצרות וענייניות, לא מעצבנות או פולשניות, מהירות להורדה ומספקות מידע רלוונטי. גולשים  "מכווני מטרה" (כלומר כאלה שמחפשים מידע או מתלבטים לגבי קניית מוצר כלשהו) יהיו ערים במיוחד לנוכחותן של מודעות פרסום, במיוחד אם הם נמצאים בסביבה מעודדת קנייה כמו בחנות. במילים אחרות, מילות מפתח מסחריות שקשורות למוצרים הולכות להיות יקרות ערך במיוחד למפרסמים במנועי חיפוש מכיוון שהן מצביעות על נכונות לקנות.

חיפוש במובייל

המחקר מראה ששאילתות החיפוש שנעשות במובייל הן לרוב תלויות בהקשר ספציפי כמו מיקום ושעה ביום. רוב החיפושים נעשים אחרי הצהריים ובערב. חיפושים על מזון ועל קניות נעשים בעיקר מחנויות, חיפושים על טכנולוגיה מהעבודה, וחיפושים על מסעדות מהדרך.

למעוניינים להעמיק: דו"ח גוגל-נילסן המלא: Mobile Search Moments