הבלוג שלנו

מגמות ונתונים בפרסום בפייסבוק ב-2014

'Gilad Sasson'
29 בדצמבר 2013
זמן קריאה: 4 דקות

ככל שמספר המשתמשים בפייסבוק גדל, כך משתכללים כלי הפרסום בפייסבוק ונוספות אפשרויות מיקוד, צורות פרסום והזדמנויות לפרסום במובייל. מדו"ח שהופק ב-Marin Software ונסקר ב-Marketing Land אפשר ללמוד על המגמות שיובילו את הפרסום בפייסבוק ב-2014.

בדו"ח נמדדו יותר ממאה מפרסמים בפייסבוק, ונמצא שיותר מפרסמים משתמשים בפרסומות בניוזפיד, מיקוד למובייל, רוטציה אוטומטית של מודעות וקהלים מותאמים אישית כי האפשרויות האלה הוכחו כיעילות במספר מדדים כולל שיעור ההקלקה ויחס המרה.

תמונה: facebook.com

1. מודעות פרסום בניוזפיד משפרות את יחס ההמרה

בדו"ח צוין גידול של 140% בפרסומות בניוזפיד ברבעון השלישי של 2013, ונמצא שפרסומות מסוג פוסטים בדף הפייסבוק (Page Post Ads) הן הממירות ביותר. פרסומות בניוזפיד השיגו שיעור הקלקה ויחס המרה גבוהים יותר מפרסומות שמוצגות בצד ימין של המסך. מחירי הפרסומות בניוזפיד פר הקלקה (CPC) ופר פעולה (CPA) היו נמוכים יותר בהשוואה לפרסומות שבצד ימין. לפיכך, מרין ממליצים למפרסמים להקציב לפחות חצי מתקציב הפרסום בפייסבוק למודעות בניוזפיד.

2. פרסום ממוקד למובייל משפר ביצועים

כפי שחשפו פייסבוק בדו"חות הרווח של הרבעון השלישי של 2013, השימוש במכשירים ניידים מניע את הרווחים מפרסום. כשלושה-רבעים מכלל המשתמשים הפעילים בחודש גולשים באמצעות מכשירים סלולריים, וכחצי מהרווחים מפרסומות נוצרו ממודעות ניוזפיד במובייל.

רוב הקמפיינים בפייסבוק מיועדים גם למשתמשי דסקטופ וגם למובייל, אבל הדו"ח מצביע על גידול במספר המפרסמים שמנהלים קמפיינים נפרדים, ומספר המפרסמים שממקדים קמפיינים אקסקלוסיבית למשתמשי מובייל גדל ב-45% ברבעון השלישי של 2013. ההסבר לכך הוא ברור: יש הבדל ניכר בין הביצועים בדסקטופ ובמובייל. למודעות ניוזפיד שמוצגות רק למשתמשי למובייל נמצא שיעור הקלקה גבוה יותר ו-CPC נמוך יותר בהשוואה למודעות שמוצגות גם בדסקטופ.

3. רוטציה למודעות מגבירה את שיעורי ההקלקה

המפרסמים בפייסבוק מתחילים להכיר בחשיבות של בדיקת נוסח המודעות ושימוש ברוטציה אוטומטית של מודעות. מספר המפרסמים שהשתמשו ברוטציה כאסטרטגיה שיווקית גדל ב-21% ברבעון השלישי.

בבדיקת הביצועים של המפרסמים נמצא שהשימוש ברוטציה אוטומטית בקמפיינים הממוקדים לתגובה ישירה הוביל לשיעור הקלקה גבוה יותר ב-35% ולעלות נמוכה יותר לפי המרה ב-34% בהשוואה לקמפיינים שלא משתמשים ברוטציה. התוצאות בקמפיינים לגיוס אוהדים היו מובהקות יותר: אלו שהשתמשו ברוטציה אוטומטית השיגו שיעורי הקלקה גבוהים יותר ב-60% ועלויות נמוכות יותר (לפי אוהד) ב-75%.

תמונה: marketingland.com

כמחצית מהמפרסמים שהשתתפו במחקר ציינו את השינויים בשיעור ההקלקה כגורם לרוטציה בנוסח המודעה. כשליש מהם מריצים מודעות בנוסחים שונים באותו יום, והרבה מהם סבורים שתחלופה גבוהה של נוסח המודעות במהלך היום היא דרך בטוחה לשמור על רמות חשיפה עקביות.

 

4.  קהלים מותאמים אישית – איך לנצל את המידע הפנימי של פייסבוק לטובתך

פייסבוק השיקו השנה את קהלים מותאמים אישית (Custom audiences), המאפשר למפרסמים למקד את המודעות לפי התנהגות המשתמשים בשילוב עם המידע הפנימי של פייסבוק על תחומי עניין ומידע צד-ראשון ממאגריו של המפרסם. לפי הדו"ח של מרין, קהלים מותאמים אישית מפחיתים את תשלומי ה-CPC ב-14% ומצמצמים את העלות פר המרה ב-64% בהשוואה למיקוד לפי קטגוריה או תחומי עניין בלבד. שיעורי ההמרה היו גבוהים פי 3.87 בהשוואה לקמפיינים שמוקדו לפי קטגוריה או דמוגרפיה.

5. יוטיוב כבר לא לבד – מודעות וידאו בניוזפיד

עוד מגמה שצפויה להשפיע על הפרסום בפייסבוק בשנה הקרובה הוא פרסום מודעות וידאו שיוצגו בניוזפיד. פייסבוק הודיעו על התחלת הניסיונות בתחום הפרסום בווידאו, שבמסגרתם מפרסמים יכולים לפרסם סרטוני וידאו שינוגנו אוטומטית (בלי סאונד) בניוזפיד של המשתמשים. לפי פייסבוק, הווידאו הגיב טוב לשינויים האחרונים בניוזפיד, ונרשמה עלייה של 10% בסך המעורבות של המשתמשים (לייקים, תגובות, שיתופים).

צילום מסך מ-newsroom.fb.com

מודעות הווידאו בפייסבוק יופעלו אוטומטית בניוזפיד של המשתמשים, בלי שיצטרכו להפעיל אותן בנגיעה או הקלקה. הקלקה על הווידאו תציג אותו במסך מלא בליווי סאונד, ובסופו יוצגו עוד שני סרטוני וידאו לצפייה. לפי פייסבוק, כלי הפרסום הזה תוכנן במיוחד עבור קמפיינים המוניים וקצרי-טווח שמטרתם להגיע למספר רב של אנשים ולעורר עניין במותג, מוצר או תוכן כלשהו.

לסיכום, ניתן לראות כי פייסבוק נהפכת לפלטפורמה שיווקית חיונית בעבור כל מנהל שיווק. אין ספק שבשנת 2014 נראה שינויים נוספים אשר יגבירו את היכולת למקד ולפלח את הפניות לקהל הלקוחות הפוטנציאלי. כל שנותר לנו הוא להישאר עם היד על הדופק ולהמשיך להתעדכן בשינויים התכופים של המערכת.