הבלוג שלנו

מתי להוסיף עדכונים לדף הפייסבוק?

'Gilad Sasson'
19 באוגוסט 2012
זמן קריאה: דקה אחת

מומלץ לחכות שלוש שעות ושבע דקות בין עדכון פייסבוק אחד למשנהו, כך לפי מחקר חדש שנערך על-ידי EdgeRank Checker ומסקנותיו פורסמו ב-Tech Crunch. המחקר בדק את תוחלת החיים הממוצעת של עדכונים שנעשים בדפי פייסבוק (לא בפרופילים אישיים) ומצא שעדכון חדש שמתפרסם ב-news feeds של האוהדים והמנויים מקבל תגובות ולייקים רק בשלוש השעות הראשונות מפרסומו. לכן, כדי לא למסמס את המעורבות, החשיפה והתנועה שמושגת מהעדכונים הפייסבוק ולא לפגוע בהצלחת השיווק בפייסבוק, מומלץ לבעלי דפים שלא לעדכן בתכיפות גבוהה יותר.

EdgeRank Checker, חוקרים את השפעת ה-EdgeRank (האלגוריתם שמדרג את ה-news feed בפייסבוק) על דפים עסקיים ועל קהילות האוהדים שלהם. במחקר זה נבדקו 30 אלף פוסטים שפורסמו על-ידי יותר מ-500 דפים עם ממוצע של כ-14 אלף אוהדים. לפי המחקר נמצא שפוסט עדכון בפייסבוק חי בממוצע שלוש שעות ושבע דקות, כלומר שאחרי פרק זמן זה הוא מקבל כעשירית מהמעורבות שקיבל בשיא הפופולריות שלו. לפיכך, אפשר לפרסם עדכון חדש מבלי לחשוש שידחוק לאחור את העדכון הקודם.

יש לסייג ולומר שאין צורך לעדכן את דף הפייסבוק בכל שלוש שעות, ושקצב העדכון צריך להיות מותאם לקהל היעד, לאופי הדף ולקצב העדכונים הטבעי שלו. למשל, אתרי חדשות יעדכנו לעתים קרובות יותר ולפוסטים שלהם תהיה תוחלת חיים קצרה יותר, לעומתם אתרי נישה קטנים יותר מוטב שיסתפקו בשניים-שלושה עדכונים ביום כדי לא להתיש את האוהדים בעדכונים תכופים וחסרי ערך.