הבלוג שלנו

איך לנתח פוסטים בדף הפייסבוק העסקי

'Gilad Sasson'
9 באוקטובר 2012
זמן קריאה: דקה אחת

איך אומדים את הצלחת השיווק בפייסבוק? אחד המדדים החשובים הוא ניתוח התוכן, הפוסטים שמועלים לדף הפייסבוק העסקי וללמוד על השפעתו על קהל היעד. דרך Facebook Insights  אפשר לעקוב אחר מספר מדדים כמו מדד התפוצה, המעורבות והוויראליות של כל פוסט. ישנם עוד מדדים ברמת הפוסט שאינם גלויים בממשק של פייסבוק אינסייטס. כדי להגיע אליהם צריך להשתמש ב-Facebook Graph API או לייצא את הנתונים מהאינסייטס לגיליון אלקטרוני ולנתח אותם.

את הנתונים אפשר לארגן בכמה דרכים, אבל כאן נפלח אותם לשלושה סגמנטים ראשיים ולארבע קטגוריות של מדדים, שאת כל אחת מהן גם אפשר לפלח. בסוף הניתוח תוכלו לקבל מענה לשאלות כמו "אילו פוסטים מזמינים הכי הרבה מעורבות?" או "מהן השעות הטובות ביותר להעלות פוסטים?". לחילופין, אפשר להשוות את כל הפוסטים אחד לשני ולקבל מידע התחלתי די טוב על כל פוסט בפני עצמו.

סגמנטים ומדדים לניתוח פוסטים בפייסבוק

 הסגמנטים הראשיים הם סוג הפוסט (קישור, וידאו, תמונה, סטטוס), שעת העלאת הפוסט והיום בשבוע שהפוסט הועלה בו. נתונים אלה יכולים לספק תובנות בעצמם או בשילוב עם המדדים האחרים. את המידע הזה פייסבוק מפרטים עבור כל פוסט.

 מתחת לסגמנטים יהיו המדדים שבאמצעותם ננתח את הביצוע של כל פוסט: חשיפה (מספר הצפיות), צריכה (מספר הצפיות לווידאו או לתמונה, מספר ההקלקות לקישור) מעורבות (מספר ה"לייקים", התגובות והשיתופים), תגובות שליליות (מספר הלחיצות על כפתור ה-x, הדיווחים כספאם וההחבאות). בכל אחד מן המדדים נשווה בין סך כל הפעולות למדד (סך כל הצפיות, ההקלקות, הלייקים וכו') לבין מספר הפעולות הייחודיות (טווח ההגעה של הפוסט), ואלה שנעשו על ידי אוהדי הדף.

 מהמדדים האלה תוכלו לקבל מידע על אחוזי ההגעה של כל פוסט לאוהדים של הדף, שיעור המעורבות של אוהדים בדף הפייסבוק לעומת משתמשים שאינם אוהדים, אחוז הצפייה בווידאו בהשוואה לתמונות, שיעור התגובות השליליות על כל סוג של פוסט, וכמובן באילו שעות ובימים בשבוע הפוסטים בדף הפייסבוק מקבלים הכי הרבה והכי פחות תהודה.